Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران نفر در الجزایر در یک تظاهرات گسترده بار دیگر خواستار برکناری «عبدالعزیز بوتفلیقه» ،رئیس جمهوری این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رویترز»،هزاران نفر در الجزایر در تظاهراتی که امروز (سه شنبه 6 فروردین) برگزار کردند خواستار برکناری «عبدالعزیز بوتفلیقه» ،رئیس جمهوری این کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان به این ترتیب اعلام کردند که به فشارهای چندین هفته ای خود و تهدید بوتفلیقه برای کناره گیری از قدرت ادامه خواهند داد.

«بالقاسم عبیدی» 25 ساله،یکی از شش هزار معترض که در تظاهرات امروز شرکت کرده بودند و بیشتر آنها را دانشجویان تشکیل می دهند در این باره گفت: «این نظام باید برود.دلیلی برای مقاومت آن وجود ندارد.»

این تظاهرات در حالی انجام شد که شورای قانون اساسی الجزایر نشست ویژه ای را در مورد «بوتفلیقه» برگزار کرد.

این نشست پس از آن برگزار شد که رئیس ارتش الجزایر خواستار برکناری رئیس جمهوری این کشور شد.

«احمد قائد صلاح» با تاکید بر اینکه خواست مردم را پس از یک ماه اعتراض های عمومی علیه بوتفلیقه معتبر می داند ،درخواست خالی کردن پست ریاست جمهوری در حال حاضر را ارائه داد.

بر اساس ماده 52 قانون اساسی الجزایر ، «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس علیای پارلمان به عنوان رئیس جمهوری موقت به مدت حداقل 45 روز انتخاب می شود.

صدها هزار نفر از الجزایری ها حدود پنج هفته است که دست به تظاهرات در این کشور زده و خواستار برکناری بوتفلیقه شده اند که حدود 20 سال است در الجزایر در راس قدرت قرار دارد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب سیل شیراز شیراز گلستان خسارت سیلاب سیل زدگان سیلاب خبرگزاری شبستان بوتفلیقه الجزایر تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک روز ارتش توسط قالیباف

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) با اشاره به فرارسیدن روز ارتش گفت: روز ارتش را به همه ارتشیان غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به‌ویژه رزمندگان عزیز نیروی زمینی در نقاط مرزی عرض تبریک و تهنیت دارم.

در ابتدای جلسه امروز سرگرد علی عبداللهی به عنوان قاری آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد.

۲۹ فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ارتش نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • بایدن: اسرائیل و اوکراین برای دفاع از خودشان به ما وابسته‌اند
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور
  • قالیباف روز ارتش را تبریک گفت
  • حضور جمعی از فرماندهان ارتش در مجلس
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت
  • تبریک رئیس مجلس به مناسبت فرارسیدن روز ارتش
  • تبریک روز ارتش توسط قالیباف