Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@09:28:53 GMT

هدف حوزه کاهش طلبه نیست

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۱۴۲

هدف حوزه کاهش طلبه نیست

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز سه‌شنبه ششم فروردین به صورت سرزده با حضور مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) قم در جمع اساتید و طلاب این مدرسه با تاکید بر ضرورت توجه به دور نگه داشتن نظام آموزشی حوزه از افراط‌ها و تفریط ها عنوان کرد: حوزه‌های علمیه از دیرباز در بسیاری از عرصه های مهم اجتماعی و دینی و سیاسی،پاسخگوی نیازهای مردم بوده‌اند و تلاش کرده اند خود را از افراط و تفریط دور نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: یکی از ظرفیت های مهم آموزشی در حوزه های علمیه، فعالیت در فصل تابستان است که باید از نظر فیزیکی و نرم افزاری شرایط را فراهم بیاوریم در این زمینه در مشهد کارهای عظیمی انجام می شود و در استان های دیگر نیز در حال بررسی است. مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: در حال حاضر  ورودی به دانشگاهها کم شده است، اما در یک زمانی بالای 4 ونیم میلیون دانشجو در کشور داشتیم و امروز به دلیل کاهش جمعیت،3 و نیم میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه رشد جمعیت کاهش یافته و به 4/1 دهم درصد رسیده است و آمار سال 97 نیز این کاهش جمعیت را نشان می دهد. آیت الله اعرافی بیان کرد: وجود برخی مباحث و ایجاد فضاهای مسموم در فضای مجازی در کاهش متقاضیان نقش داشته است. مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: ما سیاست حوزه را در ارتقای سطح کیفی از پایه شروع کردیم و برای اولین بار اسناد جامع و نظامات جامع و چشم انداز را برای تعالی حوزه تعریف کرده ایم. وی افزود: در جهت ارتقای سطح کیفی حوزه های علمیه و اثربخشی و پاسخگوئی بیشتر، برنامه 5 ساله حوزه تدوین شد که اولین برنامه 5 ساله حوزه در سال 98 اجرایی می شود. وی تاکید کرد: ما با دست خالی پایه های حوزه را برنامه ریزی کرده ایم و در سال گذشته در جهت اجرای برنامه هایی چون طرح هجرت و مدارس امین و تامین امکانات 20 میلیارد تومان مقروض شده ایم اما برنامه های مهمی پایه ریزی شد که در فرآیند 20 ساله می تواند حوزه را جوابگو و پاسخگو کند. مدیر حوزه های علمیه گفت: طبق برنامه باید پذیرش طلبه را افزایش دهیم اما به سمت ارتقای ورودی ها به حوزه پیش رفته ایم و سیاست ما ارتقا بخشی به حوزه است و هدف ما کاهش طلبه نیست. وی بیان کرد: در جهت جذب طلبه معدل ها را بالاتر برده ایم و سال به سال نیز معدل ها و شرایط ورودی را بالاتر می بریم، در دنیای امروز طلبه باید شبیه افرادی باشد که در قم جذب می شوند و با شرایط سخت تری ورود پیدا می کنند. آیت الله اعرافی تصریح کرد: امروز با توجه به رسالتی که حوزه های علمیه دارند معدل پایین جواب نمی دهد از این رو با عنایت به شرایط جدید،کاهش تقاضا داشته ایم که البته برخی از دلایل با دانشگاهها شباهت دارد هر چند سیاست ما کاهش طلاب نیست و تلاش داشته ایم ورودی ارتقاء داشته باشد. انتهای پیام  

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا اعرافی بازدید بهجت طلبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حوزه علمیه امام خمینی درباره باغ ۴۲۰۰ متری

آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار خبر انتقال باغ ۴۲۰۰ متری حوزه علمیه امام خمینی تهران به نام موسسه‌ای با سهامداری آیت الله کاظم صدیقی و پسرانش، این حوزه که تحت تولیت خود او اداره می‌شود، اعلام کرد که اشکالات شکلی پیش آمده بود که رفع شد.

تصویر بیانیه را ملاحظه می‌کنید.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • ضرورت‌ تولید آثار فاخر در راستای ترویج سیره اهل بیت(ع)
  • رئیس‌جمهور در نشست با علما و روحانیون: دولت همواره حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، همراه و پشتیبان خود می‌داند/ رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافت/ قطعا آینده‌ای بسیار روشن پیش روی ملت ایران است
  • حوزه علمیه زیرنظر کاظم صدیقی بیانیه داد
  • واکنش حوزه علمیه امام خمینی به موضوع انتقال سند
  • بیانیه حوزه علمیه امام خمینی درباره باغ ۴۲۰۰ متری
  • نرخ بیکاری کردستان در زمستان ۶ درصد کاهش یافت
  • بیش از ۴ هزار طلبه فاضل نزدیک به اجتهاد داریم
  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: حرمت ماه مبارک رمضان در نوروز حفظ شود
  • نکات اخلاقی بزرگان دین در برنامه «کیمیای سعادت»
  • مدرس حوزه علمیه قم: رفتار طلبه قمی غیرقابل توجیه است | آن خانم ترجیح می‌داد کشیده بخورد!