Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:20:00 GMT

پنج شهر خراسان رضوی دچار آبگرفتگی شهری شدند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۱۶۰

پنج شهر خراسان رضوی دچار آبگرفتگی شهری شدند

مشهد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: پنج شهر خراسان رضوی دچار آبگرفتگی شهری شدند.

حجتعلی شایانفر شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک شهرهای بردسکن، خلیل آباد، کاشمر، داورزن و نیشابور دچار آبگرفتگی هستند.
وی با بیان اینکه از چهار محور مسدود شده اعلامی توسط پلیس راه خراسان رضوی محور رباط سنگ به کدکن در تربت حیدریه بازگشایی شده است ادامه داد: هم اکنون سه راهی انداز - جاجرم، سه راهی رامشین و محور اسحاق آباد به نیشابور بر اثر جاری شدن سیلاب هنوز مسدود است اما سایرراههای ارتباطی استان باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت سامانه بارشی در مشهد از اواخر امروز کاهش می یابد اما همچنان در غرب و شمال غربی استان فعال است.
شایانفر افزود: مدیریت بحران شهرستانهای خراسان رضوی همچنان در حال آماده باش هستند.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از رودخانه های مناطق ییلاقی و دارای بارندگی جاری شدن سیلاب و افزایش حجم آب رخ داده است افزود: در چند روستا در بردسکن و داورزن نیز خسارات محدودی به خانه های روستایی وارد شده است اما خوشبختانه خسارت جانی و صدماتی برای ساکنین گزارش نشده است.
بارشهای خراسان رضوی از دیشب آغاز و تا فردا شب ادامه دارد.
1922/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيلاب باران خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ‌های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش‌های رگباری و سیل آسا ،  ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها و همچنین دستگاه‌های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

او گفت: در زمان حاضر همه راه‌های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن‌ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستا‌های میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش‌ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش‌ها  عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.
منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان