Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@23:12:42 GMT

هدیه بی‌شرمانه

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۱۷۵

هدیه بی‌شرمانه

یک اشغالگری دیگر و این بار در قرن بیست و یکم و بر جولان. دونالد ترامپ در آخرین ساعات روز دوشنبه قلمش را چرخاند و با امضایی شوم، حق حاکمیت جولان را از حاکمیت قانونی آن، دمشق سلب کرد تا آن را به صهیونیست‌ها واگذار کند. اقدامی که واکنش‌های جهانی بسیاری را برانگیخته است. لاله مهرزاد خبرنگار

به گزارش سایت شبکه خبری «الجزیره»، به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌‌های جولان در خلال سفر بنیامین نتانیاهو، به امریکا و در حضور او در کاخ سفید انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا پس از امضای جدید‌ترین سند جنجالی خود، قلمش را به بنیامین نتانیاهو که بالای سر او ایستاده بود و امضای کج و معوج او را تماشا می‌کرد، سپرد تا آن را به اشغالگران صهیونیست هدیه کند. هدیه‌ای از سوی غیرقابل پیش‌بینی‌ترین رئیس‌جمهوری امریکا و سرسپرده‌ترین آن‌ها به اسرائیل، به اشغالگران صهیونیست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس از دریافت این قلم، در پاسخ به دریافت این هدیه گفت: برای شما بهترین شراب‌های جولان را هدیه آورده‌ام، هرچند که می‌دانم اهل خوردنش نیستید و آن را به کارمندان خود می‌بخشید.

او سپس شادمانه واشنگتن را پیش از موعد مقرر ترک کرد تا به مقر خود بازگردد و فرمان حمله به غزه و دفتر اسماعیل هنیه را صادر کند. بهانه حملات جدید او علیه مردم غزه، شلیک دو موشک به سوی شهرک‌های صهیونیستی بود. موشک‌هایی که تل‌آویو حماس را مسئول پرتاب آن‌ها معرفی کرده است. اما حماس اعلام کرده، از سوی آن‌ها انجام نشده است.

واکنش‌ها به امضای ترامپ
به گزارش یورونیوز، دمشق در نخستین واکنش به امضای فرمان ترامپ، این اقدام را محکوم و آن را رویکردی در جهت «تجاوز آشکار» به حاکمیت سوریه قلمداد کرد. یک مقام وزارت خارجه سوریه در سخنانی یادآور شد: «اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن الحاق جولان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه محسوب می‌شود.»

روسیه نیز که پیش‌تر این تصمیم را ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد توصیف کرده بود، دقایقی پس از انتشار امضای فرمان به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان توسط رئیس رئیس‌جمهوری به این اقدام واکنش نشان داد و نسبت به عواقب این تصمیم و نیز بروز «موج جدیدی از تنش‌ها» در خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

ماریا زاخاروف، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد: «این تصمیم تبعات خوبی به همراه نخواهد داشت و ممکن است به موج جدیدی از تنش‌ها و ناآرامی‌ها در منطقه خاورمیانه دامن بزند.» پیش‌تر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه نیز اعلام کرده بود که کشورش موضوع بلندی‌های جولان را به سازمان ملل متحد خواهد کشید.

وزارت خارجه لبنان هم با صدور بیانیه‌ای به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان از سوی آمریکا را محکوم و اعلام کرد: «این فرمان علاوه بر اینکه خلاف تمامی موازین بین‌المللی است، تلاش‌ها برای برقراری صلح را نیز ناکام می‌کند.»

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب هم با انتشار بیانیه‌ای از سیاست دولت آمریکا در رابطه با به‌ رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان انتقاد کرد. در این بیانیه، دبیرکل اتحادیه عرب خواستار تجدید نظر آمریکا در این سیاست شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان ملل نیز اعلام کرد: وضعیت جولان تغییر نکرده است. سیاست سازمان ملل در خصوص بلندی‌های جولان در قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت منعکس شده است. اتحادیه اروپا هم بار دیگر موضع خود علیه به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را که از سال ۱۹۶۷ میلادی اشغال شده، ابراز کرد.

همچنین دیده‌بان حقوق بشر در بیانه‌ای اعلام کرد: تصمیم دولت ترامپ برای نادیده گرفتن اشغال بلندی‌های جولان توسط اسرائیل نشان‌دهنده این حقیقت است که این دولت حمایت لازم از ساکنان سوریه را طبق قوانین انسانی بین‌المللی رعایت نمی‌کند. اسماعیل هنیه، رهبر حماس در غزه و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ضمن محکوم کردن تصمیمات آمریکا بر قدس و جولان اشغالی، هرگونه تصمیمی که بر حق حاکمیت فلسطین بر قدس یا هر سرزمین عربی تاثیر داشته باشد را نامشروع است.

این اقدام حتی واکنش عربستان سعودی را نیز که شریک راهبردی ترامپ محسوب می‌شود، برانگیخت. ریاض در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا گفت: تلاش‌های این چنینی حقایق را تغییر نمی‌دهند. طبق قطعنامه‌های بین‌المللی بلندی‌های جولان یکی از سرزمین‌های اشغالی سوریه است.
در همین حال، انگلیس، اسپانیا، کانادا، موریتانی، تونس، اندونزی، کویت، بحرین، قطر و عراق نیز اعلام کردند، طبق قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت مشروعیت این اقدام آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد: «تصمیمات شخصی و خلق‌الساعه ترامپ منطقه حساس خاورمیانه را به سمت بحران‌های پی در پی جدیدی سوق خواهد داد.» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سیاست ترامپ در رابطه با بلندی‌های جولان را «ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین و اصول و حقوق بین‌المللی» دانسته است. قاسمی گفته است که ایران با دقت تمامی تحولات منطقه را رصد می‌کند و «در همکاری و رایزنی با دولت سوریه و دیگر کشور‌ها، سیاست‌های متناسب را اتخاذ خواهد کرد.»/ روزنامه الکترونیکی ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورج، گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) می‌گوید این سرویس استریم را در سه مرحله راه‌اندازی می‌کند که اولین مرحله شامل راه‌اندازی شبکه تحویل محتوای این شرکت (CDN) است. یک CDN، سرویسی است که وب‌سایت‌ها برای کمک به بارگذاری سریع‌تر صفحات وب از آن استفاده می‌کنند. گروه رسانه ای ترامپ می‌گوید CDN آنها مستقل از فناوری بزرگ عمل خواهد کرد و به پلتفرم اجازه می‌دهد تا از قوانین شرکت دیگر تبعیت نکند.

گروه رسانه ای ترامپ قصد دارد پس از این راه اندازی سرویس پخش مستقیم، آن را به برنامه‌های موبایل و وب پلتفرم بیاورد. این شرکت سپس می‌گوید قبل از انتشار یک برنامه پخش جریانی برای تلویزیون‌ها، برنامه‌های پخش جریانی مستقل را برای تلفن‌ها و تبلت‌ها عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی

دوین نونز، مدیرعامل Truth Social می‌گوید این سرویس استریم یک «پلتفرم تضمین‌شده» برای اخبار و سرگرمی‌هایی ارائه می‌دهد که با تبعیض‌های دیگر کانال‌ها و خدمات ارائه محتوا مواجه می‌شوند.

تروپ سوشال ماه گذشته به صورت عمومی منتشر شد و ترامپ حدود ۷۹ میلیون سهام این شرکت را در اختیار داشت.

کد خبر 845300 برچسب‌ها تلویزیون بی بی سی تلویزیون - برنامه تلویزیونی دونالد ترامپ

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • مزارع شبعا، جولان و بلندی کفرشوبا هدف حمله قرار گرفتند
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود