Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@17:45:24 GMT

چین قرارداد خرید ۳۰۰هواپیما با ایرباس منعقد کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۲۲۳

در حالی که بوئینگ از پیامدهای دو سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ خود رنج می‌برد، چین قرارداد خرید ۳۰۰ هواپیمای مسافربری را با رقیب اروپایی بوئینگ، ایرباس، منعقد کرد.

به گزارش راشاتودی، در حالی که بوئینگ از پیامدهای دو سقوط مرگبار هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ خود رنج می‌برد، چین قرارداد خرید ۳۰۰ هواپیمای مسافربری را با رقیب اروپایی بوئینگ، ایرباس، منعقد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارداد در طول دیدار رئیس‌جمهور چین، شیء جین‌پینگ از فرانسه امضا شد. سفارش بوئینگ شامل ۲۹۰ هواپیما از خانواده اِی ۳۲۰ و ۱۰ هواپیمای اِی ۳۵۰ اکس‌دابلیوبی، می‌باشد. این قرارداد نشان‌دهنده تقاضای قدرتمند در تمام بخش‌های بازار هواپیمایی چین است.

ایرباس رقم کل قرارداد را مشخص نکرده است. این در حالی است که مقامات فرانسوی به رویترز گفته‌اند که این قرارداد ۳۰ میلیارد یورو (۳۴ میلیارد دلار) ارزش داشته باشد. این رقم با قیمت‌های ارائه شده در فهرست محصولات ایرباس هم‌خوانی دارد.

رئیس‌جمهور فرانسه، امانوئل ماکرون، در بیانیه مشترک خود با رئیس‌جمهور شیء جین‌پینگ، گفت: این یک گام قدرتمند رو به جلو است و نشانه مهمی در زمینه همکاری‌های جاری است.

فرانسه و چین ۱۵ قرارداد تجاری دیگر هم در بخش‌هایی نظیر انرژی و کشتی‌رانی، امضا کردند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DCs برچسب ها: چین ، بولینگ ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: چین بولینگ بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد

رئیس‌جمهور فرانسه امروز – پنجشنبه – ضمن هشدار نسبت به «احتمال مرگ اروپا»، تاکید کرد که این قاره در «نقطه بحرانی» قرار دارد و جهت مقابله با رقبای جهان باید اقدامات بیشتری انجام داد.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنرانی در دانشگاه سوربُن فرانسه واقع در پاریس، پایتخت این کشور بیان کرد: «خطری مبنی بر مرگ اروپا وجود دارد. اروپا در نقطه بحرانی قرار دارد و در مقابل رقبایی که با سرعت بالا در حال تجدید تسلیحات هستند، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.»

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس‌جمهور این کشور نوشت: «اروپا احتمال دارد بمیرد و این فقط به انتخاب‌های ما بستگی دارد.»

وی افزود: «در شرایطی که قوانین تجارت آزاد جهانی توسط رقبای اصلی به چالش کشیده شده است، خطر عقب ماندن به لحاظ اقتصادی برای اروپا وجود دارد و باید الگوی رشد خود را بازنگری کند.»

ماکرون ۴۶ ساله که همچنان سه سال از دومین و آخرین دوره‌اش در ریاست‌جمهوری باقی می‌ماند، گفت: «در دنیایی که قوانین بازی تغییر کرده است، اروپا در برابر خطراتی که در جهان مواجه می‌شود، مسلح نیست.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه سخنرانی‌اش صراحتا هشدار داد: «طی یک دهه آینده، خطر تضعیف اروپا یا حتی سقوط آن بسیار زیاد است. از اروپا می‌خواهیم از یک اقلیت راهبردی بیرون بیاید؛ مسئله‌ای که او را بیش از اندازه به انرژی روسیه و در حوزه امنیت به ایالات متحده وابسته کرده است.»

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی
  • قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز | ستاره های پرسپولیس در لیست خرید
  • بهترین خبر ممکن برای بارسلونا از هلند