Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ محمد شریعتمداری  با اشاره به این که در همان ابتدای وقوع سیل به تمامی بخش‌های زیر مجموعه این وزارتخانه ابلاغ شد که تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای و ملی وزارتخانه در جهت حمایت و خدمت رسانی به موقع به آسیب دیدگان بسیج شود. اظهار کرد: معاونین و رؤسای سازمان‌های تابعه در مناطق سیل زده فعال هستند در همین راستا رئیس سازمان بهزیستی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی و معاون تعاون این وزراتخانه در استان‌های سیل زده حضور میدانی فعال داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر رفاه با اشاره به اینکه خدمت رسانی به جامعه هدف این وزراتخانه بویژه مددجویان بهزیستی یک اولویت مهم بوده است گفت: در همین راستا تأمین مواد غذایی مورد نیاز مددجویان، بازدید از منازل مسکونی جامعه هدف و تأمین مایحتاج غذایی، پوشاک و لوازم گرمایشی افراد نیازمند توسط سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

وی به ایسنا گفت: سازمان بهزیستی همچنین ستاد مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی و راه‌اندازی مهد کودک و تیم‌های حمایت‌های روانی و اجتماعی در محل استقرار آسیب‌دیدگان را فعال کرده است.

شریعتمداری در ادامه به تشریح اقدامات وزارتخانه پرداخت و گفت: تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی در مناطق سیل زده در آماده باش کامل و به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند. همچنین در بحث توزیع اقلام دارویی و ارائه خدمات درمانی نیز هلدینگهای دارویی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی برای تأمین داروهای مورد نیاز همکاری‌های لازم را دارند.

شریعتمداری در ادامه گفت: به منظور کمک در بازگشایی معابر و راه‌ها نیز ادوات راه سازی مثل بولدوز، بیل و لودر متعلق به شرکت‌های وابسته به شستا به محل‌های سیل زده اعزام شده است. همچنین در صورت نیاز شرکت‌های مرتبط برای تحویل محصولات سیمان و کپسول گاز نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر کار در ادامه گفت: خوابگاه‌ها و اماکن سازمانهای تابعه به منظور اسکان آسیب دیدگان در اختیار آنها قرار گرفته است. علاوه براین اکیپهای خدمات فنی برای ترمیم و تعمیر خرابی‌ها، اکیپ‌های تعمیرات خودرویی، تأسیسات بهداشتی، جوشکار، و برق کار ساختمان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در مناطق آسیب دیده از سیل سازماندهی شده است.

وزیر رفاه سپس عنوان کرد: توزیع اقلام ضروری و بسته‌های غذایی و کمک‌های اضطراری و تأمین نیازهای اولیه برای حادثه دیدگان مانند وعده‌های غذای گرم، شیر خشک، محصولات لبنی پگاه، وسایل گرمایشی و چکمه از دیگر اقدامات این وزارتخانه برای کمک به سیل زدگان بوده است.

شریعتمداری تخصیص وام و تسهیلات ویژه به سیل زدگان، تعاونی‌ها، بنگاههای خرد و متوسط و بازنشستگان در مناطق آسیب دیده از سیل را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در حادثه سیل برشمرد و یادآورشد: در زمینه مالی، با کمک صندوق ضمانت سرمایه گذاری و بانک توسعه تعاون و بانک رفاه تسهیلات هدفمند برای تعاونی‌ها و شهرک‌های صنعتی آسیب دیده در نظر گرفته شده است. در همین راستا 3500 فقره وام قرض الحسنه فوری به آسیب دیدگان سیل در استان‌های مازندران و گلستان تخصیص یافته است و خسارت دیدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

وزیر کار در ادامه گفت: علاوه بر اینها مقرر شده کارگرانی که به دلیل سیل بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری قرار گیرند. همچنین بنگاه‌های اقتصادی حادثه دیده نیز برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد مورد حمایت و اعطا تسهیلات قرار خواهند گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه با اشاره به اینکه این روزها شاهد حضور کم نظیر مردم برای کمک به هموطنان و عبور از این شرایط هستیم گفت: در شرایط فعلی به انسجام و یکپارچگی برای خدمت به مردم نیاز داریم و همه مسئولان و خدمتگزاران به صورت هماهنگ در کنار مردم هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آماده باش بهزیستی بیکاری رئیس جمهور سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده است، از ارسال تعداد روزهای اشتغال با پیامک به بیمه‌شدگان این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری در نشستی مشترک به بررسی دلایل و بسترهای شکل‌گیری دعاوی مربوط به این سازمان در دیوان عدالت اداری پرداختند و بر ضرورت اصلاح بعضی قوانین و مقررات از جمله در زمینه مشاغل سخت و زیان‌آور تأکید کردند.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق به بیمه‌شدگان سازمان به جهت پیشگیری از طرح دعاوی اظهار کرد: به تازگی با برنامه‌ریزی انجام شده، هر ماه مبلغ حق بیمه پرداختی، تعداد روزهای اشتغال و عنوان شغلی اعلام شده در لیست‌های حق بیمه پرداختی را به‌عنوان سه موضوع اصلی که در شکایات طرح می‌شود، از طریق پیامک به اطلاع بیمه‌شدگان می‌رسانیم؛ این فرایند در حال تعمیم به عموم بیمه‌شدگان کشور است و تا پایان اردیبهشت به طور کامل اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه جهش تولید بدون نیروی کار ماهر و دارای انگیزه کافی امکان‌پذیر نیست، افزود: یکی از موانعی که برای تحقق شعار امسال مطرح می‌شود این موضوع است که در بعضی موارد مجموعه کار با چالش حضور نیروی کار ماهر مواجه شده و مسیر بهره‌وری که در جهش تولید قرار است دنبال شود، از این جهت با مانعی جدی روبه‌رو است، اگر این را به شرایطی که در کلان کشور در تغییر و تحولات جمعیتی داریم اضافه کنیم، اهمیت حفظ و نگهداری نیروی کار ماهر و متخصص را در کارگاه‌های مختلف صنایع و صنوف نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: تعداد درخواست‌ها و بازنشستگی‌های برقرار شده در مشاغل سخت و زیان‌آور مغایر اهداف و نیات اصلی تصویب این قانون است و سهمی عمده در ناترازی منابع و مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان بیمه‌ای بین نسلی دارد، وضعیت فعلی به گونه‌ای است که متوسط سن بازنشستگی به حدود ۴۰ سال و کمتر رسیده و گاهی نیروی کار در اوج تجربه، مهارت و تخصص از بازار کار خارج می‌شود و هزینه حمایت از این افراد به سایر بیمه‌شدگان ذی‌نفع سازمان تأمین‌اجتماعی تحمیل می‌شود.

موسوی ادامه داد: ناگوارتر اینکه این افراد که با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور و به سبب فرسودگی جسمی و روحی ناشی از این مشاغل از فهرست بیمه‌پردازان خارج می‌شوند، در عمل از بازار کار خارج نمی‌شوند که جا برای نیروهای جدید باز شود، بلکه جذب بخش‌های غیررسمی بازار می‌شوند، با این وضعیت نیروی انسانی نمی‌توان آرمان‌های بزرگ رشد و جهش تولید را دنبال کرد.

وی گفت: ما حق نداریم کسی را از حق قانونی خودش محروم کنیم و چنین اراده‌ای به هیچ وجه در تأمین‌اجتماعی وجود ندارد، نباید از کسی حقی ضایع کنیم و نباید اجازه دهیم آینده این صندوق با تعهدات بین‌نسلی با اجرای نادرست قوانین و مقررات تباه شود، ضایع کردن حقوق و منافع صندوق تأمین‌اجتماعی و تحمیل بار مالی غیرمنطقی به این صندوق، خلاف سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی است که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده‌اند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: در مجلس و در دولت مردمی سیزدهم این اراده وجود دارد که به سازمان تأمین‌اجتماعی کمک کنند تا این سازمان که ابزار و محور توسعه پایدار است توانمند باقی بماند، در موضوع شکایات پرتکرار اصلاح عناوین شغلی در مشاغل سخت و زیان‌آور هم باید در سه سطح کار کارشناسی و تخصصی با مشارکت همه نهادهای مرتبط انجام دهیم که یک بخش مربوط به قوانین کلان در مجلس و بخش دیگر اصلاحات قوانین تأمین اجتماعی و بخش دیگر هم اصلاح رویه‌های مربوط به اجرا است.

کد خبر 746895

دیگر خبرها

  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسید؟
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • جزئیات واریز ۲ میلیون تومانی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد
  • سورپرایز بزرگ دولت برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی / واریز عیدی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در این ماه