Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:14:08 GMT

رد وتوی ترامپ در کنگره رای نیاورد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۴۰۴

رد وتوی ترامپ در کنگره رای نیاورد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۴۸ رأی موافق در برابر ۱۸۱ رأی مخالف نتوانستند با کسب دو سوم آرای لازم اولین وتوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را بکشنند.

ترامپ ۲۴ اسفندماه مصوبه کنگره در مخالفت با اقدام او برای اعلام وضعیت اضطراری جهت ساخت دیوار در مرز مکزیک را وتو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین استفاده ترامپ از حق وتو در دوران ریاست جمهوری‌اش بود.

ترامپ در مراسم امضای وتوی مصوبه کنگره که توسط اعضای گارد مرزی و خانواده کسانی که توسط مهاجران غیرقانونی کشته شده‌ بودند، احاطه شده بود، به خبرنگاران گفت: نمایندگان روز پنجشنبه مصوبه خطرناکی را تصویب کردند و این اقدام در نهایت نباید زندگی آمریکایی‌ها را در خطر قرار دهد.

وی در ادامه گفته بود: «امروز من این مصوبه را وتو می‌کنم. نمایندگان این آزادی را دارند که این مصوبه را تصویب کنند و من نیز این وظیفه را دارم که آن را وتو کنم.»

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند. مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا را رقم زد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی آمریکا علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به مثابه لکه ننگی است که به کارنامه آمریکا در زمینه فعالیت علیه تلاش‌های جمعی بین المللی اضافه می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وتوی آمریکا تنها باعث طولانی‌تر شدن بی ثباتی و ناامنی در منطقه می‌شود.

پیش از این حماس نیز جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر برای مصادره حقوق ملت فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل مساله فلسطین حمایت کرد.

بامداد امروز رأی گیری در شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین تا هفته آینده به تعویق افتاد.

شبکه الجزیره گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را نتوانست به تصویب برساند.

کد خبر 6082545

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • ایران وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد
  • وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • (ویدئو) لحظه وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا
  • ببینید | لحظه وتوی آمریکا برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ