Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@04:56:31 GMT

اقدامات مهم امدادی در مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۴۴۵

اقدامات مهم امدادی در مناطق سیل زده

گروههای جهادی بسیج، سپاه و ارتش و هلال احمر با همه توان درحال ارائه خدمات به مردم در مناطق سیل زده هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شاهین فتحی معاون عملیات سازمان  امداد و نجات کشور در تیتر امشب گفت: از ابتدای بارندگی چند روز گذشته 31 استان کشور تحت تاثیر بارندگی قرار داشته است.  استان های غربی و جنوب غربی، خوزستان ایلام کرمانشاه کهکیلویه و بویر احمد فارس چهار محال و بختیاری استان های تحت تاثیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان های شمالی مازندران و گلستان نیز از چند روز پیش متاثر از سیل و درگیر بارندگی بود. استان تهران نیز امروز اعلام هشدار شد و اقدامات مناسبی درباره سیل احتمالی انجام شد و با اقدامات به موقع از تلفات جلوگیری شد.  معاون عملیات سازمان  امداد و نجات کشور گفت: در استان های غربی با توجه به اخطارهای قبلی تمهیدات مقابله با سیل از قبل آماده بود فقط در شیراز که شاهد تلفات بودیم حادثه سیل دیروز موجب تالم و تاسف شد. تلاش همه دستگاه ها این بود که در کنار مردم باشند و کمک کنند و هنوز هم در حال کمک و خدمات رسانی هستند.   فتحی گفت: در استان گلستان 11 هزار نفر در مراکز مختلف و سرپوشیده اسکان داده شدند. در استان فارس بیش از  1200 خانوار در سرپناه های اضطراری به سر می برند تا وضعیت بارندگی ها بهتر شود و به آغوش خانواده برگردند.  او درباره سرعت و کیفیت امداد رسانی گفت: یکی از بی بدیل ترین عملیات امدادی در چند روز گذشته انجام شد. 6 فروند بالگرد در زمانی که مسیرها مسدود بود کار امداد رسانی را انجام دادند و لحظه لحظه به آق قلا پرواز می کردند تا راه آق قلا بازشد. بالغ بر133 ساعت پرواز و 258 صوتی پرواز انجام شد. مداد رسانی به 125 هزار نفر در طی این چند روز کار ارزشمندی بوده است.
 به محض دریافت هشدار اعلام صد در صدی آماده باش کردیم و انتقال اقلام امدادی پیش از حادثه انجام شد. هم افزایی که بین دستگاه های مختلف از جمله سپاه، بسیج و ارتش و هلال احمر انجام شد خدمات بی نظیری انجام شد.
  فتحی گفت: قریب به 50 هزار بسته مواد غذایی به وسیله بالگرد به مناطق سیل زده مازندران و گلستان ارسال شده و با کمک کامیون و قایق به دست مردم رسیده است. در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر کار خدمات رسانی را انجام می دهند تا خدمات با سرعت و کیفیت انجام شود. توصیه ما این است که مردم هشدارها را جدی بگیرند و در کنار و حاشیه رودخانه ها مستقر نشوند.
 زهرایی رئیس بسیج سازندگی در ارتباط تصویری با برنامه گفت: در ابتدا خداقوت و دست مریزاد به مردم غیور و هم نوع دوست ایران بابت کمک و همدلی در سیل ویرانگر باید گفت.  او افزود: سازمان بسیج مستضعفین با 22 قشر متخصص خود وظیفه خود دانشته است تا در مواقع بحرانی و در بزنگاه های انقلاب به کمک مردم شتافته است.   او گفت: پیرو دستور سردار غیب پرور قرارگاهی در استان مازندران و 5 استان معین برای کمک به سیل زدگان تشکیل شد. در استان گلستان نیز 7 استان معین به کمک مردم شتافتند و نیازهای مردم را شناسایی کردند و کاروان ها و تریلرهای حاوی مواد خوراکی، خشکبار و آب معدنی با همکاری به مردم خدمت رسانی کردند.  در مرحله دوم با کمک مردم نسبت به پاکسازی معابر اقدام می کنیم که نیاز به چکمه، لجن کش و کف کش داریم تا محلات و روستاهای اطراف پاکسازی شود.  4 هزار جوان داوطلب و بسیجی درحال کمک به مردم استان های مازندران و گلستان هستند و 2000 گروه نیز برای خدمات رسانی اعلام آمادگی کرده اند.  برخی استان هایی که سیل زده نیستند بعنوان احتیاط برای استان های مازندران و گلستان در نظر گرفته شدند و کمک ها هدفمند به استان های سیل زده ارسال و بین مردم عادلانه توزیع می شود.  او در ادامه افزود: با استفاده از ظرفیت های اقشار 22گانه بسیج و خیرین و با کمک استان های معین خیل عظیمی از کمک ها بنابر نیاز مناطق سیل زده اعزام خواهد شد. گروههای جهادی  با همکاری و همدلی مردم سعی در کمک رسانی به موقع و سریع به مردم سیل زده دارند. با تدابیر اندیشیده شده آب را ازمنطقه خارج خواهیم کرد و خدمت به مردم را با شدت و قوت ادامه خواهیم داد.   امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در ارتباط تلفنی گفت: خوشبختانه با تلاشی که صورت گرفت پل 18 متری با توناژ 30 تن روی رودخانه نصب شد تا ارتباط مردم گمیشان با بندر ترکمن برقرار شود.  خبر دوم اینکه در کار جهادی و با همکاری نیروی زمینی سپاه و بسیج توانستیم خروجی رودخانه را بازکنیم تا آب با سرعت بیشتری در رودخانه جریان پیدا کند و  تخلیه شود. همچنین با تلاش تیپ 230 و 130 در منطقه و با کمک بسیج و سپاه آب در رودخانه گرگان رود به جریان افتاده است و کرانه های شکسته شده بسته شدند.
 او درباره دیگر اقدامات نیز گفت: با نفربرها به مردم و منطقه امداد رسانی کردیم همچنین بیمارستان تخصصی صحرایی در منطقه احداث شده است و با انواع خودروهای سنگین در خیابان های مملو از آب امداد رسانی کردیم.
 فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی دریایی نیز بنابر دستور فرمانده کل ارتش پرقدرت واردشده است و اقدامات و خدمات رسانی به موقع انجام می شود تا آرامش به منطقه و مردم برگردد.
  معاون نیروی زمینی سپاه پاسداران در ارتباط تلفنی گفت: از زمان وقوع سیل و بارندگی ها قرارگاهی در دو استان گلستان و مازندران با مسئولیت امدادرسانی و مهندسی تشکیل شد.
پورجمشیدیان گفت: خدمات مهندسی گروه مهندسی 45 جوادالائمه و 67 سلمان فارسی در مناطق کوهستانی در حال انجام است گفت: در این مناطق به ترمیم جاده های اصلی هستند.
وی از تیپ 60 عمار در منطقه گنبد گاووس گفت و افزود: این گروه از 28 اسفند(97) با ظرفیت کامل ماشین آلات سنگین سپاه در منطقه آق قلا و گمیشان در خدمت مردم هستند.
پورجمشیدیان از احداث چندین دهنه پل ارتباطی بین آق قلا و گلستان گفت و افزود: در مسیر ارتباط گمیشان و بندر ترکمن جاده 11 نقطه شکاف وجود داشت که با احداث 6 پل باعث برقراری مجدد تردد مردم با خودرو شدند همچنین امروز سپاه موفق به برپایی یک بیمارستان فوق تخصصی در آق قلا شد.
پورجمشیدیان از ضرورت انفجار مسیر راه آهن گرگان به اینچه برون گفت و افزود: این انفجار مهمترین اقدام سپاه در اجرای عملیات تخریب و بازکردن مسیر آب در منطقه شمال شهر آق قلا و در مسیر خط آهن گرگان - اینچه برون بود که منجر به فروکش کردن آب و برقراری ارتباط این شهر با روستاهای شمال آن شد.
 
معاون نیروی زمینی سپاه پاسداران از حضور سپاه در مازندران و بهبود وضعیت این استان گفت و افزود: حضور یگان بالگردی سپاه در کنار سایر دستگاه ها برای شناسایی منطقه در حال خدمت به مردم هستند.
او از حضور امروز سردار جعفری در کنار مردم سیل زده آق قلا گفت و افزود: مردم یقین داشته باشند سپاه تا آخرین لحظه برای کم کردن آلام مردم در کنار آنها خواهند داشت.
پورجمشیدیان گفت: گروه های سیار بهداشت و درمان سپاه در منطقه در حال گشت زنی هستند.     نعمان غلامی معاون بسیج مستضعفین در ارتباط تلفنی گفت: مجموعه بسیج اولین کسانی بودند که در کنار مردم نقش خود را ایفا کردند. همه امکانات بسیج در اختیار مردم بوده است و با رویکرد خدمات رسانی نیروهای مسلح ورود گسترده و جدی در مناطق سیل زده داشتند.  او افزود: برای استان گلستان 7 استان و برای استان مازندران 5 استان و برای خوزستان 2 استان بعنوان استان معین در نظرگرفته شد. 7 هزار عضو بسیج از زمان وقوع سیل در خدمت مردم هستند و تقسیم وظایف را انجام دادند. معاون بسیج مستضعفین تاکید کرد: از امروز نیز کار پاکسازی معابر و منازل انجام می شود. گروه های جهادی دامپزشکی نیز وارد منطقه شده اند و کار خدمات رسانی را آغاز کرده اند. حریر چی نیز در ارتباط تلفنی با بیان اینکه وزارت بهداشت از ابتدا هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته است، گفت: تاکنون حتی یک مورد در خصوص بیماری های میکروبی گزارش نشده است.
معاون کل وزارت بهداشت افزود: بطور مستمر از مراکز بهداشتی و طبخ غذا  برای سیل زدگان در منطقه بازدید می شود.
 
  
 رضا اکبری معاون سازمان جاده ای در ارتباط تلفنی گفت: سامان راهداری از ابتدای طرح نوروزی در جاده های کشور برای خدمات رسانی حضور داشته و از روز وقوع سیل نیز در کنار مردم بوده است.  همکاران راهداری در زمان وقوع سیل، ریزش کوه و آبگرفتگی محورهای شریانی حضور داشته اند و با سعی و تلاش شبانه روزی خود در بازگشایی راهها کمک کرده اند.  6 هزار ماشین آلات راهداری در استان هایی که درگیر سیل بودند همکاری کرده اند. در شرایط بحرانی استان ها مانند مازندران و گلستان بر اساس مقتضیات استان ها کارها انجام می شود.   در ادامه قاسم تقی زاده معاون وزیر نیرو در ارتباط تلفنی گفت: در گلستان برق 100 روستا و آب بیش از 100 روستا وصل شده است و برای آب اشامیدنی با آب های بسته بندی خدمات انجام شده است.   معاون کمیته امداد امام خمینی درباره اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده گفت: نیروها و امدادگران کمیته امداد از زمان وقوع سیل در استان های خراسان شمالی، مازندران و گلستان حضور داشته اند.   فاطمه رهبر افزود: کارشناسان بیمه درحال ارزیابی حادثه هستند و کلیه مددجویان و اعضای کمیته امداد علاوه بر کمکی که از دولت دریافت می کنند جبران خسارت مسکن شهری تا سقف 35 میلیون تومان و مسکن روستایی تا 25 میلیون تومان و 15 میلیون تومان برای وسایل، هزینه فوت سرپرست 15 میلیون تومان و سایر اعضا تا 4 میلیون جبران خسارت  بیمه حوادث دریافت می کنند.  مستمری 3 برابری در این ماه و ماه آینده پرداخت خواهد شد. اسکان موقت تا سقف 500 هزار تومان پرداخت خواهد شد. شماره حساب 9999 برای دریافت کمک های مردمی اعلام شده است.
 معاون کمیته امداد امام خمینی گفت: کلیه ادارات برای جمع آوری کمک های مردمی بسیج شده اند همچنین وام 20 میلیون تومانی اشتغال برای بهبود وضعیت درنظر گرفته شده است.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: امداد رسانی خدمات رسانی سیل سیل زدگان استان های سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه

مصطفی پوردهقان اردکان نماینده منتخب مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار مدیرعامل هلال‌احمر استان یزد، بر تقویت و بهبود خدمات و زیرساخت‌های امدادی در شهرستان اردکان تأکید کرد.

او، خواستار تعیین‌تکلیف ساختمان نیمه‌تمام شهید صحرایی کوشکنو و جذب سرمایه‌گذار برای زمین‌های بلااستفادۀ این سازمان به‌منظور بهره‌مندی هرچه بیش‌تر مردم شد.

پوردهقان اردکان در ادامه در تماس تلفنی با معاون برنامه‌ریزی هلال‌احمر کشور، بر تکمیل زیرساخت‌ها و تقویت تجهیزات امدادی هلال‌احمر شهرستان تأکید و آن را اولویت اساسی برای بهبود عملکرد واحد‌های امدادی برشمرد.

او همچنین بر استخدام و جذب نیرو‌های امدادی برای افزایش توانایی پاسخ‌گویی به نیاز‌های منطقه به‌ویژه در شرایط بحرانی تأکید کرد.

در ابتدای این نشست، محمد عشقی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان به ارائۀ گزارشی از وضعیت موجود در حوزۀ منابع انسانی، تجهیزات و زیرساخت‌های هلال‌احمر شهرستان و استان پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وعده صادق ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • زیرساخت‌های جمعیت هلال احمر اردکان نیازمند توسعه