Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@00:34:27 GMT

انجام بیش از ۸۰ عملیات آتش نشانی طی مدت زمان ۲ ساعت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۵۸۶

انجام بیش از ۸۰ عملیات آتش نشانی طی مدت زمان ۲ ساعت

پاک فطرت گفت: انجام بیش از ۸۰ عملیات آتش نشانی طی مدت زمان دو ساعت در زمان وقوع سیل یک خدمت بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سیروس پاک فطرت» امروز (سه شنبه 6 فروردین) ضمن بازدید از سطح شهر شیراز گفت: پس از وقوع سیل تمام ستادهای خدمات رسان شهر شیراز اعم از شهرداری و سایر دستگاه ها با بسیج امکانات توانستند در زمانی کمتر از 2 ساعت بحران را مدیریت کنند و این قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر تاکید کرد: ضروری است شهروندان و مسافران از خطرات پس از وقوع بحران غافل نشوند و از ترددهای غیرضروی در سطح شهر به ویژه اطراف رودخانه خشک خودداری کنند.

 

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی مدیریت بحران و تسهیل شرایط شهر در اولویت اقدامات قرار دارد، افزود: در فرصت مناسب بايد علت حادثه توسط کارشناسان، متخصصان و متوليان امر  مشخص شوند و چرایی رویداد این حادثه با رویکرد آینده نگری و پیشگیری از حوادث آتی بررسی شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز پیام تسلیت مقام معظم رهبری به خانواده های مصیبت دیده و مصدومين را یک التیام برای مردم شیراز و ایران دانست و گفت: حضور وزرای اطلاعات و بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که به نمایندگی از رییس جمهور برای بررسی وضعیت حادثه سیل، عازم شیراز شده اند، نشان از توجه ویژه مسئولین به شهر شیراز دارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید و سرکشی به مراکز اسکان مسافران همچون بوستان جنت، مرکز اسکان شهرداری منطقه چهار و پنج اعلام کرد: هم اکنون مشکلی در اسکان مسافران وجود ندارد و امکانات لازم نیز در مراکز اسکان موجود است.

 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر خاطرنشان کرد: ارائه منزل رایگان جهت سیل زدگان توسط شهروندان مشخص کننده روح عظیم مهمان نوازی شیرازی ها است و نشان می دهد که مردم در شرایط سخت کنار یکدیگر هستند.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب مراسم اعتکاف شیراز سیلاب گلستان خبرگزاری شبستان سیل شیراز اعتکاف ماه رجب بارندگی و سیلاب شورای شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی بعد از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۲ هزار و ٨١ عملیات صورت‌گرفته در سال گذشته، تعداد ۷۷۲ مورد عملیات اطفا حریق، ۷۸۴ مورد عملیات امداد و نجات و مابقی شامل تست ساختمانی و استقرار خودرو و آموزش بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با اشاره به فراوانی عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر، تصریح کرد: در سالی که گذشت فراوانی این عملیات‌ها به‌ترتیب مربوط به گیر کردن افراد در آسانسور به تعداد ۲۳۲ مورد، جانوران موذی و حیوانات ۲۲۸ مورد، آتش‌سوزی ضایعات به تعداد ۲۱۸ مورد، آتش‌سوزی منازل مسکونی به تعداد ۱۷۳ مورد و حبس نفرات به تعداد ۱۱۶ مورد بود که از این آمار ۸۲ مصدوم و ۱۷ فوتی گزارش شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با تاکید بر اینکه در بخش آموزش ۱۶ هزار و ۶۸۱ نفر آموزش دیدند، ادامه داد: این آموزش‌ها در ۱۶ دستگاه اجرایی، ۹۶ مرکز آموزشی، ۳۰ مسجد و موکب و همچنین به ۱۳ مرکز درمانی ارائه شده است

وی گفت: در بخش پیشگیری، در مجموع هزار و ۸۰۳ مورد شامل تاییدیه ایمنی، شناسایی مکان‌های ناایمن، ارائه پایان کار و شناسنامه ایمنی ساختمان و تست جعبه F بوده و ۱۷۳ مورد کارشناسی حریق صورت گرفته است.

کد خبر 6081372

دیگر خبرها

  • انفجار یک ساختمان مسکونی در دزفول ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • انفجار گاز در دزفول ۹ مصدوم بر‌جای گذاشت
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • آتش‌سوزی در مجیدیه جان مردی را گرفت
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیل
  • آتش سوزی سوله ۲ هزار متری در شیراز مهار شد
  • واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت
  • هشدار گروسی درباره بروز یک حادثه هسته‌ای در نیروگاه زاپروژیا
  • آتش‌سوزی در شهرک صنعتی محمود آباد/اطفا ادامه دارد