Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@11:10:22 GMT

گسترش شهرک سازی های اسرائیل بدون مجازات مانده است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۷۱۸

گسترش شهرک سازی های اسرائیل بدون مجازات مانده است

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد، ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست و گفت: گسترش شهرک سازی ها و تخریب و تصرف اموال در سرزمین های اشغالی همچنان بدون مجازات مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جری ماتجیلا روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین و خاورمیانه برگزار شد، افزود: مهم است که تکرار کنیم ایجاد شهرک ها در قلمرو اشغالی فلسطین، از جمله بیت المقدس شرقی، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ادامه گسترش شهرک ها در مناطق اشغالی فلسطین، چشم انداز صلح طولانی مدت را تضعیف می کند و شرایط سرزمینی راه حل استقرار دو دولت را در معرض خطر قرار می دهد.
نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد اضافه کرد: مایلم تا نگرانی جدی خود را در مورد ادامه بی توجهی به روند غالب و بلند مدت صلح خاورمیانه و تلاش ها برای چشم انداز مسائل به خصوص در مورد مرزها و وضعیت قدس از طریق اقدامات یکجانبه، تجدید کند.
ماتجیلا با بیان اینکه موضع آفریقای جنوبی، حمایت از یک راه حل دو دولت است، اظهار کرد: ما همچنین می خواهیم تاکید کنیم که مسئولیت اولیه برای صلح با فلسطینی ها و اسرائیلی هاست.

** نقض قطعنامه شورای امنیت با ادامه اشغال جولان
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تصمیم روز گذشته ترامپ در شناسایی الحاق جولان به رژیم صهیونیستی هم گفت: ما همچنان نگران هستیم که اسرائیل بیش از 40 سال پس از تصویب قطعنامه 242 شورای امنیت در 1967که خواستار خروج نیروهای اسرائیلی از سرزمین های اشغالی پس از جنگ 1967 از جمله بلندی های جولان شده بود، به طور غیرقانونی به این اشغال ادامه داده و در نتیجه قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است.
نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد تاکید کرد: حقوق بین الملل باید در این زمینه مورد حمایت قرار گیرد و از این جهت ما از اسرائیل می خواهیم که به تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری عربی سوریه احترام بگذارد.
ماتجیلا به تنش روز گذشته در غزه و سرزمین های اشغالی هم اشاره کرد و افزود: آفریقای جنوبی حمله موشکی غزه به اسرائیل را محکوم می کند. این نوع حملات موشکی نه تنها زندگی غیرنظامیان بی گناه را در معرض خطر قرار می دهد بلکه باعث ایجاد مشکل برای مردم فلسطین نیز می شود.
وی به راهپیمایی بزرگ بازگشت فلسطینی ها که از ماه مارس گذشته آغاز شده بود هم اشاره کرد و گفت: همانطور که دبیر کل اعلام کرد، نیروهای امنیتی اسرائیل علیه معترضان مسالمت آمیز در این دوره از سلاح استفاده کرده اند.
نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد افزود: در این دوره، 183 معترض از جمله 35 کودک کشته و بیش از 6 هزار و 100 تن از آنها با شلیک مستقیم زخمی شده اند، در حالی که هیچ شهروندی اسرائیلی مجروح و یا کشته نشد.
ماتجیلا تاکید کرد: آفریقای جنوبی اقدام این نیروهای امنیتی اسرائیل را به شدت محکوم می کند و از اسرائیل می خواهد تا از استفاده غیرمجاز از سلاح در پاسخ به اعتراضات، خودداری کند.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوراي امنيت فلسطين آفريقاي جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد

به گزارش قدس آنلاین، زیاد أبو عمرو نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین، گفت: (رژیم) اسرائیل باید قاطعانه تحت فشار قرار گیرد تا از گرسنگی دادن به مردم فلسطین دست بردارد و به قوانین سازمان ملل احترام بگذارد

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد، افزود: هیچ جایگزینی برای آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی وجود ندارد و آنروا تنها سازمان بین المللی است که نظارت و خدمات بین المللی را به مردم فلسطین ارائه می‌کند.

وی گفت: کمپین‌های دروغ پراکنی و اتهام زنی علیه آنروا با هدف کاهش نقش آن در خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی، موضوع جدیدی نیست.

پیش تر فیلیپ لازارینی رئیس آنروا گفته بود که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا به فعالیت‌های این آژانس در غزه پایان دهد.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • اسرائیل از هفتم اکتبر با سرعت بیشتری شهرک می‌سازد
  • تحلیلگر سیاسی آمریکا: مصونیت اسرائیل از مجازات تمام شد
  • پاکستان خطاب به جامعه جهانی: تجاوزات اسرائیل نباید بدون مجازات بماند
  • قاتلان رپر معروف دستگیر شدند
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت