Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@15:47:26 GMT

نقش خانواده‌ها درماه‌های پایانی کنکور

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۸۸۳

نقش خانواده‌ها در آرامش داوطلبان کنکور بخصوص در ماه‌های پایانی قابل انکار نیست. ناطقان: حدود سه ماه تا کنکور سراسری باقی مانده و نقش والدین در موفقیت فرزندان کنکوری‌شان غیرقابل انکار است.

والدین و خانواده، نقش مهمی در آرامش دانش‌آموزان کنکوری و پیشرفت تحصیلی آن‌ها، بخصوص در این ماه‌های پایانی دارند.

برنامه‌ریزی برای افزایش انگیزه داوطلب در راستای حضور پر امید در کنکور، باید برنامه زندگی همه اعضاء خانواده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



والدین باید به توانمندی‌های فرزندشان توجه کنند و از او به‌ همان اندازه، انتظار داشته باشند.

خانواده‌ها باید دقت کنند که دانش‌آموزان را در قیاس با دیگران قرار ندهند، این مقایسه می‌تواند برای آن‌ها، آسیب‌ر‌سان باشد.

والدین باید در مواقع بحرانی، اضطرابی و روانی با دانش‌آموز همدلی کنند. باید فضای مناسبی  را که دانش‌آموز بتواند خودش را در آن فضا قرار دهد و توانمندی‌هایش را اثبات کند، ایجاد کنند.

از تنش‌ها و دعواهایی که در درون خانواده است و باعث ایجاد استرس در فرزندان می‌شود، دوری کنند.

خانواده‌ها باید با مدرسه فرزندشان ارتباط داشته باشند تا از ضعف‌های دانش‌آموز آگاه شده و برای برطرف کردن آنها بکوشند.

اما خانواده‌ها وظیفه دیگری هم دارند.

کارشناسان به خانواده‌ها می‌گویند: به دانش‌آموز استرس‌ وارد نکنید. دائم از او نپرسید: خواندی؟ تستت را زدی؟ چند درصد زدی؟

در این صورت خانواده‌ها همراه با جامعه که کنکور را غول کرده است، این مسئله را بزرگ نشان داده و به دانش‌آموز استرس وارد می‌کنند، در حالی‌که خانواده باید برای آرامش، احساس امنیت و تأمین‌ خاطر دانش‌آموز تلاش کند.

بهتر است از جزئیات برنامه ریزی فرزند خود مطلع باشند و امور زندگی خود را با آن هماهنگ کنند و به فرزند نشان دهند اهمیت و سنگینی کار او را درک می کنند.

به هر حال آنچه مسلم است داوطلب کنکور باید بداند سه ماه طلایی را پیش رو دارد که دو هفته از آن در تعطیلات نوروز است و می‌تواند از این زمان به بهترین نحو استفاده کند. منبع: فارس برچسب ها: خانواده ها ، ماه های پایانی ، کنکور

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خانواده ها ماه های پایانی کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، ۲۳۵ پرونده قصاص نفس در این استان سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت ۲۱۰۰۰ دانش‌آموز اردبیلی در کنکور سراسری
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • رقابت ۲ هزار و ۲٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز قمی برای ورود به دانشگاه
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول