Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:16:32 GMT

زندگی و زمان در میان سیل زدگان گلستان متوقف نشده است

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۸۹۴۵

زندگی و زمان در میان سیل زدگان گلستان متوقف نشده است

گرگان -ایرنا- سه شنبه شب، یکی از کمپ های محل استقرار سیلزدگان شاهد یک جشن عروسی دختر و پسری بود که از پنج روز پیش خانه های خود را رها کرده اند تا نشان دهند در هیاهوی سیل و مصیبت های آن، نه زمان و نه زندگی متوقف نمی شود و امید با یک جشن عروسی، یک دورهمی گرم خانوادگی یا به هر بهانه دیگری جلوه گری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در مراسم عروسی برگزار شده در سالن ورزشی شهدای محمدآباد گرگان که برای اسکان موقت زلزله زدگان پیش بینی شده است؛ خیلی ها که باید می بودند، نبودند و خیلی ها که قرار نبود باشند، حاضر بودند، اما آنچه خودنمایی می کرد، شادی و پایکوبی جمعی بود تا زوج جوان را راهی خانه بخت کنند.
گفتیم خیلی ها که باید می بودند، نبودند، اینها شامل اقوامی هستند که شاید در نقاط دیگری اسکان دارند و یا به خاطر حادثه وقوع سیل اولین روز سال موفق نشدند در این مراسم حاضر شوند. اما آنها که بودند، همانهایی هستند که درد مشترک دارند و در سختی ها و شداید سیلی که روزهای شادشان را برد، با هم شریک شده اند.
داخل کمپ، تعداد زیادی چادر نصب بود که هر کدام متعلق به خانواده ای است و می بایست برای یک دوره زمانی محدود در آنجا زندگی کنند؛ برای زمانی هرچند کوتاه! و حالا یکی از آن چادرها به این زوج جوان اختصاص یافته است.
همه آنهایی که سه شنبه شب در این مراسم حضور داشتند ، شادی کردند و برای زوج جوان آرزوی خوشبختی .
این مراسم هم بهانه و غنیمتی بود برای لحظاتی که گل لبخند بر لبان پیر و جوان بنشاند، درست مانند برخی برنامه های شاد و مفرح که هنرمندان گرگانی روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته برای سیلزدگان در کمپ ها برگزار کردند و ویژه برنامه هایی نیز برای کودکان.
در گزارش خبرنگاران ما از سطح منطقه سیلزده ، بویژه در جاده بندر ترکمن به گمیشان، ذکر شده بود که جوانان و مردان ترکمنی که سرگرم حفر خندق یا ایجاد خاکریز برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل شهر و خانه هایشان بودند، با انواع طنز و شوخی، به همدیگر روحیه می دادند؛ حتی زمانی که از زور خستگی آستانه تحملشان به شدت پایین بود.
زوج سیلزده، جشن عروسی خود را در میان هیاهوی مصیبت سیل برگزار کردند تا به ما یادآوری کند که در دل مصیبت و شداید زندگی هم شادی و امید و سرزندگی را می توان رقم زد.
سیل در استان گلستان از چند روز گذشته مساحت وسیعی از اراضی استان بویژه شهرهای گنبد، آق قلا و گمیشان و روستاهای تابعه را تحت تاثیر قرار داده است و چند هزار خانوار را مجبور به مسافرت اجباری نوروزی از خانه هایشان کرده است.
آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، روحیه و استقامت اهالی مناطق سیلزده اعم از ترکمن و زابلی و ... را تحسین کرد.
گزارش تصویری از مراسم عروسی این زوج جوان در کمپ اسکان موقت را می توانید در ستون عکس ایرنا ببینید.
1770//2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيلزدگان گلستان عروسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیمیشن «آوای ابرها» قصه کودکان مظلوم غزه/ کودکانی که نمی‌میرند

دریافت 219 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، انیمیشن «آوای ابرها» محصولی از مرکز فیلم جوان سوره است که با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده و این روزها از شبکه های سیما در حال پخش است.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آنها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابرها سفر می‌کنند …

قصه این انیمیشن روایتی میان ۲ انفجار از بمب‌های ویران‌گر رژیم صهیونیستی بر سر کودکان مظلوم غزه است که با الهام از شعر غسان کنفانی ساخته شده است.

عوامل انیمیشن عبارتند از مدیر هنری و کارگردان: محمد لطفعلی، نویسنده و تهیه‌کننده: هادی فیروزمندی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

کد خبر 6064032 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • انیمیشن «آوای ابرها» قصه کودکان مظلوم غزه/ کودکانی که نمی‌میرند
  • چگونه در جوانی پول‌دارتر و موفق‌تر شوید؟
  • دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • بازداشت عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند
  • دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی گتوند
  • خوزستان/ دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • (عکس) سفر به ایران قدیم؛ شاه به این عروس روستایی ۴۶سکه هدیه داد
  • عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند بازداشت شد
  • جان باختن یک نفر در گتوند بر اثر رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی
  • سفر به ایران قدیم؛ شاه به این عروس روستایی ۴۶سکه هدیه داد (+عکس)