Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا با انتشار اطلاعاتی شهروندان کشورهای عضو را آماده خروج «بی‌نظم» بریتانیا از این اتحادیه می‌کند. کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد، احتمال چنین خروجی در حال افزایش است.

 

 

اتحادیه اروپا به نتیجه‌بخش بودن بحث و جدل‌های درون مجلس عوام بریتانیا برای رسیدن به مصالحه‌ای در مورد روندی قاعده‌مند برای خروج این کشور از این اتحادیه بدگمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد، احتمال این که بریتانیا در ۱۲ آوریل بدون پیمان، این اتحادیه را ترک کند روز به روز افزایش می‌یابد. به همین دلیل اتحادیه خود را آماده خروج «بی‌نظم» این کشور کرده است.

 

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پنج‌شنبه گذشته موعد خروج بریتانیا را به تعویق انداختند. اگر پارلمان بریتانیا در این هفته نتواند بر سر پیمانی برای خروج به تفاهم برسد برگزیت به ۲۲ مه موکول خواهد شد. اگر لندن در این زمینه به تفاهم نرسد باید تا ۱۲ آوریل اتحادیه اروپا را در جریان بگذارد که آیا در انتخابات اروپا در پایان مه شرکت خواهد کرد یا نه.

 

با توجه به این که روند برگزیت در پارلمان بریتانیا نتوانسته تا کنون اکثریت آرا را به دست بیاورد احتمال این که این کشور با بی‌نظمی اتحادیه اروپا را ترک کند وجود دارد. خروج بی‌توافق که اتحادیه اروپا از آن به عنوان «خروج بی‌نظم» یاد می‌کند باعث می‌شود بریتانیا بلافاصله از تمامی تعهداتش در زمینه پیروی از قوانین و مقررات اقتصادی، اجتماعی و تجاری اتحادیه معاف شود، بی ‌‌آن که نظام تازه‌ای جایگزین شده باشد.

 

در این صورت بریتانیا دیگر عضو بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی نخواهد بود و باید منتظر پیامدهای گسترده در مورد سفرها و مناسبات اقتصادی خود باشد.

 

کمیسیون اتحادیه اروپا دوشنبه پنجم فروردین (۲۵ مارس) از تمامی شهروندان و شرکت‌های کشورهای عضو خواست، در جریان اطلاعات مربوط به خروج بدون توافق قرار گرفته و تمهیدات لازم را انجام بدهند. در غیر این صورت «بی‌نظمی‌های شدیدی در انتظار شهروندان و شرکت‌‌ها خواهد بود.»

 

آن چه شهروندان اروپا باید بدانند

 

کمیسیون اطلاعاتی جدید در این حیطه برای شهروندان منتشر کرده، از جمله این که: در صورت سفر به بریتانیا بیمه درمانی‌شان دیگر اعتبار ندارد و باید برای خدمات درمانی هزینه اضافی بپردازند. استفاده از موبایل نیز مستلزم هزینه اضافی است و هنگام برگشت مورد کنترل گمرکی قرار خواهند گرفت. به علاوه در صورتی که بخواهند در بریتانیا بیش‌تر از سه ماه بمانند باید ویزا درخواست کنند.

 

از نظر تجاری نیز بریتانیا در صورت خروج تابع قوانین سازمان تجارت جهانی خواهد شد. به این معنی که اتحادیه  اروپا موظف است مقررات مرزی و گمرکی خود را بی‌درنگ در مورد بریتانیا اعمال کند. کالاهای واردشده از این کشور کنترل و از نظر گمرکی، بهداشتی و تطبیق با هنجارهای اتحادیه اروپا بررسی خواهند شد که این می‌تواند «تعلل‌های مهمی» در ترخیص کالا از گمرک پدید بیاورد.

 

شهروندان بریتانیایی باید به هنگام عبور از مرزهای اتحادیه اروپا در انتظار «کنترل‌های اضافی» باشند. اتحادیه اروپا رشته تمهیداتی اضطراری را تدارک دیده تا با کندی و بی‌نظمی‌های احتمالی در سفرها و ورود و خروج کالاها مقابله کند. همچنین در مورد سفر با قطار و هواپیما و تقاضای ویزا، خدمات اجتماعی و برنامه‌های دانشجویی ۱۹ مورد قانونی موقت در نظر گرفته شده است.

 

با این حال کمیسیون هشدار می‌دهد: «اقدامات اضطراری نمی‌توانند اثرات کلی برگزیت بی‌‌نظم را جبران کنند.»

 

دلیل تمهیدات شدید اتحادیه اروپا برای برگزیت، روند جاری در پارلمان بریتانیاست. مجلس عوام پیمانی که ترزا می‌، نخست‌وزیر بریتانیا طی مذاکره با اتحادیه اروپا به دست آورده بود را نپذیرفته است. دو بار این پیمان رد شده بی‌آنکه جایگزینی معرفی شود.

 

مبارزه برای بقا

 

با توجه به روند کاملا ناروشن برگزیت تراز می تلاش برای بقای سیاسی خود را افزایش داده است. اندرو بردیگن، نماینده محافظه‌کار پارلمان بریتانیا به «اسکای نیوز» گفته است، می در میان محافظه‌کاران دیگر پشتیبانی ندارد. بریدگن ادامه داده است: «او به وضوح دیگر اعتماد کابینه و مطمئنا اعتماد اعضای حزب ما در کشور را از دست داده است.»

 

روزنامه «سان» اعلام کرده است: «مهلت به سر آمده است، ترزا.» تنها شانس او جهت کسب رای برای پیمان برگزیت در پارلمان اعلام تاریخ برکناری است. شبکه ITV با استناد به اظهارات منتنقدان هم‌حزبی ترزا می گفته است، او به آن‌ها وعده داده در صورت تایید پیمان خروج از اتحادیه اروپا، از مقام خود کناره‌گیری کند.

 

رابرت پستون، خبرنگار این شبکه به نقل از منابع آگاه می‌گوید، این وعده را می روز یکشنبه پنجم فروردین در جریان دیداری داده است. اما به این دلیل که می جزئیات کناره‌گیری خود را روشن نکرده، این سو ظن وجود دارد که آیا واقعا این کار را خواهد کرد یا نه.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد: اسرائیلی ها به قطعنامه شورای امنیت برای تسهیل ارسال کمک ها به غزه عمل نکردند. هیچ مدرکی دال بر اتهامات وارده به آنروا وجود ندارد.

بورل تاکید کرد: پس از اینکه گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل ثابت کرد هیچ مدرکی دال بر اتهامات آنروا در خصوص حمله ۷ اکتبر وجود ندارد، از همکاری با آنروا استقبال می کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه باید تلاش های خود را با کشورهای حوزه خلیج فارس برای یافتن راه حل سیاسی در خاورمیانه متحد کند.

بورل ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها به توقف دائمی جنگ در غزه منجر شود.

این مقام ارشد اروپا افزود که باید بر روی راه حل سیاسی بحران غزه، بر اساس اصل راه حل دو کشوری کار کرد.

کد خبر 6086834

دیگر خبرها

  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • خروج سردار از سایه | مهاجم ایرانی اسلحه پنهان ده‌روسی مقابل لورکوزن خواهد بود؟
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • اتحادیه اروپا تیک‌تاک را به دلیل یک برنامه جدید تهدید می‌کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا