Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، تزریق ژل و یا تزریق چربی این روزها مشتریان خودشان را در میان همه بخصوص بانوان پیدا کرده است و درآمد خوبی را نصیب فعالان در این حرفه می کند، اما سوالی که شاید در این بین مطرح شود این است که تزریق ژل چه تفاوتی با تزریق چربی دارد؟

که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به بررسی این تفاوت ها بپردازد، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی

ژل یا چربی هر دو به عنوان فیلر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزیت چربی این است که از بافت خود فرد است یعنی از چربی بدن فرد استفاده می‌شود و به دلیل اینکه چربی خود فرد استفاده می‌شود، واکنشی وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید: باید و نبایدهای تزریق ژل به صورت/ چه زمان عمل تخلیه ژل باید انجام شود؟

تزریق چربی به نوعی تزریق پیوند چربی است، یعنی اینکه سلول‌های چربی فرد از یک نقطه به نقطه دیگری انتقال داده می‌شوند و پیوند صورت می‌گیرد و به تبع آن در هر پیوندی انتظار جذب وجود دارد و انتظار پیوند صددرصد نداریم.

با توجه به شرایط بالینی افراد و با توجه به پروسه‌ای که انجام می‌گیرد، ممکن است ۳۰ تا ۴۰ درصد چربی تزریق شده به فرد جوابگو باشد و پایدار بماند و باقی‌مانده چربی‌ها ممکن است در پوست جذب شوند.

اما آن مقدار از چربی که گرَفته یا پیوند می‌شود به صورت دائم ماندگاری دارد و فرد چربی تزریق شده را سالیان سال به همراه دارد.

ژل‌های تزریقی برای چه مناطقی مفید است؟

با تزریق ژل، بلافاصله حجم از دست رفته به پوست باز می‌شود و چین‌هایی مانند خطوط لبخند و چین‌هایی که از کناره‌های تحتانی بینی در دوطرف شروع می‌شود  و تا گوشه‌های دهان ادامه پیدا می‌کنند، از بین می‌رود.

ضمنا با برخی انواع آن می‌توان گود افتادگی‌های زیرچشم یا فرورفتگی‌های برخی قسمت‌های پوست را کاهش داد.

علاوه بر این‌ها برای افزایش حجم لب، گونه و برای رفع خط اخم که با بوتاکس برطرف نمی‌شود هم از آن استفاده می‌کنند.

ژل‌های تزریقی چگونه عمل می‌کنند؟

تمام پوست‌های صاف و جوان در یک چیز مشترک هستند؛ اسید هیالورونیک.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین نوع ژل بوتاکس/ کدام دستگاه‌ لیزر برای پوست شما مناسب است؟

این ماده در بافت پوست هر نقطه بدن و در همه نژاد‌ها وجود دارد، اسید هیالورونیک فضای بین الیاف کلاژن و الاستین را پر می‌کند، آب را در پوست نگه می‌دارد و حجم پوست را حفظ می‌کند.

با افزایش سن، میزان اسید هیالورونیک موجود در پوست کاهش می‌یابد و بنابراین در نهایت ما با شیارها، چین و چروک و اغلب نازک‌تر شدن لب مواجه می‌شویم.

ماندگاری تزریق ژل

ماندگاری تزریق ژل بستگی به نوع ژل دارد و یک ماندگاری مشخصی دارد. ممکن است ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری داشته باشد و بعد از این مدت جذب پوست می‌شود.

در مواردی که تصمیم داشته باشیم حجم خیلی زیادی تزریق کنیم و تغییرات زیادی برای فرد انجام دهیم، قطعا تزریق چربی بهترین گزینه است، اما در مواردی که حجم کمتری نیاز داریم، تزریق ژل بهتر است، چون فرد خواستار یک تغییر ظاهری کوچک است.

این مطلب را از دست ندهید: باید و نباید‌های تزریق ژل در زانوها که نمی‌دانید

به طور مثال یک تزریق لب یا یک تزریق برای ناحیه محدود می‌خواهد و روشی که ساده‌تر است و زمان کمتری احتیاج دارد، تزریق ژل است و تزریق چربی هیچ عارضه‌ای برای فرد به وجود نمی‌آورد.

این در صورتی است که پزشک تبحر لازم را برای انجام جراحی داشته باشد و با مناطق آناتومیک صورت آشنا باشد.

در مواردی مشاهده می‌شود که حجم خیلی زیادی از چربی یا ژل تزریق می‌شود که باعث ایجاد عارضه در صورت می‌شود و پوست صورت را از حالت طبیعی خارج می‌کند و در خیلی از موارد صورت فرم اصلی خودش را از دست می‌دهد.

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری چربی تزریق شده بستگی به نحوه برداشت و نحوه تزریق آن دارد که نکات کلیدی آن اگر رعایت شوند از ماندگاری بسیار طولانی برخوردار خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید: مزایا و معایب تزریق ژل برای رفع چین و چروک‌ها

چربی را می‌توان به مدت ۶ ماه در یخچال‌های معمولی و ۲ سال در یخچال‌های صنعتی نگهداری کرد و سپس مجداد تزریق کرد؛ بنابراین اگر فردی پس از تزریق اول بخواهد مجدداً قسمتی از ناحیه تزریق شده را پر کند چربی به راحتی در دسترس است و فقط نیاز به یک تزریق مجدد دارد.

آیا جای تزریق ژل باقی می‌ماند؟

تزریق ژل هیچ زخمی به جای نمی‌گذارد و زخم به‌جای مانده از عمل تزریق چربی نیز کوچک خواهد بود.

این مطلب را از دست ندهید: درباره تزریق ژل و بوتاکس بیشتر بدانید!

هرگونه زخم به‌جای مانده از این عمل‌ها چه در اثر تزریق و چه در اثر برداشت چربی، بسیار کوچک خواهند بود و سعی می‌شود تا این زخم‌ها در محل‌هایی ایجاد شوند که بتوان آن‌ها را با لباس پوشاند.

مدت زمان بهبودی تزریق ژل و چربی

مدت‌زمان بهبودی پس از انجام عمل تزریق ژل کم و یا صفر خواهد بود چرا که این مواد به سادگی به زیر پوست تزریق و اثرات آنها بلافاصله ظاهر می‌شود البته ممکن است در برخی موارد، این عمل ایجاد کبودی کند.

این مطلب را از دست ندهید: همه‌چیز درباره تزریق ژل و چربی و مضرات آنها

عمل تزریق چربی به مدت زمانی برای بهبودی نیاز دارد با این‌حال بیمار پس از یک یا دو هفته می‌تواند به فعالیت‌های طبیعی خود بازگردد.

نتایج تزریق چربی

از آنجایی که تزریق چربی یک عمل عمیق‌تر است، طبیعتاً انجام آن نسبت به تزریق ژل پرهزینه‌تر خواهد بود و  بااین‌حال، نتایج تزریق چربی برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند چرا که چربی در نقاطی که تزریق شده است باقی خواهد ماند تا زمانی که بدن آن را جذب کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تزریق چربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها

آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت: نقل است که روزی بنده خدایی برای تزریق پنسیلین رفته بود به درمانگاهی. پرستار تزریق کننده از او پرسید: «تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟» و او جواب داد: «بله» و پس از این پاسخ تزریق انجام شد و به فاصله کوتاهی بیمار تشنج کرد!   سریعا اقدامات پزشکی برای بهبود انجام شد و وقتی بیمار سر حال شد، پرستار پرسید: «مگر نگفتی پنیسیلین زدم؟» بیمار گفت: «بله، اونبار هم که زدم همین حالت رخ داد!»   حجاب حکم خداست، اما احتمالا از توحید جایگاه بالاتری ندارد، خدا به موسی برای دعوت به توحید دستور به سخن نیکو داد. گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز در تخلفات مالی کارگزاران، گزارش های متعددی از تساهل علی علیه السلام در برخورد با مسلمین در تاریخ وجود دارد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست! حساسیت کاربران توئیتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها به سبک قدیم!
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن