Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش ها و سیلاب های اخیر به ما نشان داد که باید بیش از گذشته به فکر استحصال آن ها برای مواقع خشکسالی باشیم، زیرا هدررفت این منابع آبی چیزی جز ضرر در پی ندارد.
وی ادامه داد: روان آب های سطحی منابع آبی سودمند به شمار می روند و استفاده از آن ها نیازمند مشارکت تمامی سازمان ها و نهادهای مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیشه فروش به طراحی ساختارهایی اشاره کرد که با هدایت درست روان آب ها به سمت مخازن تعبیه شده، آب را برای مصارف مختلف در شهرها و روستاها ذخیره کند و در مواقع لزوم و به خصوص خشکسالی ها مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای طرح های استفاده بهینه از سیلاب ها و روان آب ها نقش ویژه ای در کاهش خسارت دارد، زیرا مهار و کنترل صحیح آن ها در کمتر شدن خطرات نقش اساسی خواهد داشت و حوادث در کشور را کم می کند.
وی به اهمیت تقویت سیل بندها در شهرها و روستاها اشاره و اضافه کرد : لایروبی، پاک سازی کانال ها از نخاله ها و ساماندهی بستر زاینده رود و رودخانه های فصلی برای عبور آسان سیلاب ضروری است.
به گزارش ایرنا، به دنبال بارش شدید برف و باران در شرق و غرب استان که از یکشنبه گذشته آغاز شد بسیاری از رودخانه های فصلی این مناطق جاری و برخی رودخانه های دائمی که به دلیل خشکسالی کم آب شده بودند دوباره لبریز شدند.
بر اساس آمار ارایه شده سیلاب به 370 واحد مسکونی و بخشی از پل های مواصلاتی در این استان خسارت وارد کرد.
فعالیت سامانه بارشی اخیر اگر چه بیشتر زنگ بحران را به صدا در آورد اما موجی از مسرت و خوشحالی را نیز بین مردم سراسر استان به ویژه کشاورزان که سالهاست با خشکسالی و کمبود منابع آبی دست و پنجه نرم می کنند، ایجاد کرده است.
بنا به گفته مسئولان امر سالانه بخش اعظم روان آب ها در کشور هدر می روند و بخش کمی از آن ها مهار می شوند، برای مثال سال قبل سال یک میلیارد متر مکعب روان آب در کل کشور مهار شد.
6020/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اصفهان خشکسالی سیل مدیریت بحران آب 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۹۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر

جام جم آنلاین - خوزستان، علی اسدی صبح امروز(دوشنبه 3 اردیبهشت) با اعلام این خبر تصریح کرد: پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت فرعی شوشتر که برق بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان شوشتر و روستاهای اطراف آن را تامین می‌کند برای تامین برق پایدار، بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پروژه یاد شده با ارزش سرمایه گذاری ۱۷۶۸ میلیارد ریال انجام شده، افزود: دو دستگاه ترانس قدیمی موجود در پست هر کدام به ظرفیت ۲۷ مگاولت آمپر تعویض و ۲ دستگاه ترانس جدید به ظرفیت هرکدام ۳۰ مگاولت آمپر مونتاژ و جایگزین آنها شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: یک ترانس ۳۰ مگاولت‌آمپری موجود در پست نیز با یک ترانس به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر تعویض شد تا ظرفیت پست فرعی شوشتر از ۱۱۴ مگاولت آمپر به ۱۴۰ مگاولت آمپر افزایش پیدا کند.

اسدی ادامه داد: علاوه بر نوسازی ترانس‌ها و افزایش ظرفیتی که انجام شد، یک دستگاه ترانسفورماتور زمین، تعویض رله‌های مربوطه و تکمیل سیستم حفاظتی به همراه تعویض دو دستگاه بریکر ۱۳۲ کیلوولت قدیمی با بریکرهای جدید و تعویض شش عدد CT ۱۳۲ کیلوولت ورودی ترانس‌ها، در پست مذکور اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: احداث فونداسیون برای ترانس های شماره یک و دو جدید و نیز ترانس زمین، احداث کانال کابل، احداث عملیات ساختمانی دو بی ۳۳ کیلوولت در خروجی ترانس شماره ۴، از دیگر اقدامات انجام شده در پست فرعی شوشتر در شهرستان شوشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه معاونت بهره‌برداری در تلاش تمام است تا شبکه موجود را با بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت آماده ورود به پیک بار نماید، بیان کرد: پیش از این نیز پست برق فوق توزیع عبدالخان در شهرستان کرخه و پست برق فرعی ماهشهر افزایش ظرفیت، و پست ذخیره گاز بهینه سازی شده است.

 

دیگر خبرها

  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پست برق فوق توزیع شوشتر
  • بررسی علل وقوع سیل های اخیر در جنوب ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس
  • بررسی مدیریت خشکسالی در شورای حفاظت از منابع آبی مازندران
  • ضرورت تدبیر برای تغییر اقلیم و خشکسالی در بهار و کبودراهنگ
  • نهادینه‌سازی جایگاه مشاوره و روانشناسی در جامعه ضروری است
  • احیای طبیعت منطقه گردشگری لنجرود