Web Analytics Made Easy - Statcounter

می‌دانستم آنها قصد کشتن مرا دارد، یک سال به شمال رفتم و آنجا زندگی کردم، مدتی پیش به خانه بازگشتم و فهمیدم همسر و دخترم قصد فروش خانه را دارند... ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ اجتماعی پلیس حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ در سال 97 شاهد حوادث و پرونده‌های جنایی مختلف در پایتخت بودیم، از قتلهایی که صرفاً به دلیل درگیری لفظی به وقوع پیوست تا قتلهای خانوادگی که قاتل چندین نفر را به کام مرگ فرستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اکثر پرونده‌های قتل پایتخت در سال 97 مقتولان با سلاح تیز و برنده به قتل رسیدند، در برخی از این جنایتها نیز قاتلان با استفاده از سلاح گرم مقتول را از پای درآورند.

در پرونده‌های جنایی سال گذشته، وقوع چند فقره قتل خانوادگی نیز خبرساز شد البته در میان این پرونده‌های جنایی خبرساز چندین قاتل نیز با رضایت اولیای‌دم مقتولان از قصاص رهایی پیدا کردند.

در ادامه به سراغ مهمترین پرونده‌های جنایی در سال گذشته رفتیم و به بازخوانی این پرونده‌ها می‌پردازیم.

ساعت 20 شب 4 تیر 97 مأموران کلانتری 119 مهرآباد در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت وقوع یک فقره قتل را در خیابان مهرآباد جنوبی، خیابان دانشگاه هوایی اعلام کردند.

دقایقی بعد از اعلام این خبر قاضی مرادی؛ بازپرس امور جنایی تهران به‌همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.

بررسی اولیه نشان داد مردی 72 ساله با ضربات چاقو همسر 53 را به‌قتل رسانده، پس از قتل، جسد مقتول را برای "مثله" کردن به حمام کشانده و سعی داشته با اره جسد را مُثله کند که دختر وی به خانه مراجعت کرده و زنگ منزل را به‌صدا درآورده است.

تحقیقات تکمیلی حاکی از آن بود دختر مقتول پس از مراجعت به خانه با عدم پاسخگویی و رفتارهای مشکوک پدرش مواجه شده که پلیس را در جریان قرار داده بود.

در نهایت، مأموران با ورود به منزل و تفتیش خانه با جسد غرق در خون مقتول در حمام مواجه شده بودند.

تحقیقات اولیه نشان داد مقتول با قاتل شدیداً اختلاف داشته و در آستانه طلاق بوده است.

متهم پس از بازداشت در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: سه فرزند دارم، یک دختر و یک پسرم ازدواج کرده و یکی از دخترانم (نازنین) مجرد است؛ از حدود سال 55 پس از بازگشت از سفر متوجه شدم همسرم وسایلم را به پشت‌بام برده و از آن زمان دیگر مرا به خانه راه نداد که من طی این سالها اتاق کوچکی در پشت‌بام خانه درست کرده بودم و آنجا زندگی می‌کردم.

وی افزود: مدتی قبل همسرم به فرزندانم گفت من پدرشان نیستم و فقط آنها را بزرگ کرده‌ام و نازنین و پسرم را تحریک کرد تا مرا بکشند، من نیز که می‌دانستم آنها قصد کشتن مرا دارد، یک سال به شمال رفتم و آنجا زندگی کردم، مدتی پیش به خانه بازگشتم و فهمیدم همسر و دخترم قصد فروش خانه را دارند حتی با سند خانه از بانک وام گرفته بودند تا اینکه اختلافم با همسرم بیشتر و بیشتر شد و روز حادثه فرا رسید.

این متهم درباره نحوه قتل همسرش به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 12:30 روز حادثه، زمانی که نازنین در منزل نبود، سراغ همسرم رفتم، ابتدا وی را خفه کردم، سپس جسدش را به داخل حمام بردم، با اره دستش را مثله کردم تا اینکه خسته شدم و جسد را رها کردم، قصد نداشتم دیگر جسد را مثله کنم تا اینکه دخترم حدود ساعت 19 به خانه بازگشت و در نهایت بازداشت شدم.

متهم در حالی مدعی شد که "همسرم را خفه کردم" که کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند آثار ضربات چاقو روی گردن مقتول وجود دارد.

در نهایت متهم با دستور بازپرس امور جنایی تهران بازداشت شد و برای ادامه تحقیقات دراختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت.

قتل باجناق با همدستی خواهرزن

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط پلیس 110 پلیس آگاهی دادسرای امور جنایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس 110 پلیس آگاهی دادسرای امور جنایی پلیس 110 پلیس آگاهی دادسرای امور جنایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد

۴ پسر شرور که به اتهام آزار و اذیت دو دختر دانش‌آموز محاکمه شده بودند به اعدام و حبس محکوم شدند.

به گزارش مشرق، یک سال قبل دختر ۱۷ ساله‌ای به نام مهتاب به همراه مادرش با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد از سوی ۴ پسر مورد تعرض قرار گرفته است.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: دو هفته قبل در مسیر مدرسه با پسری به نام نیما آشنا شدم و چند روز باهم مکالمه تلفنی داشتیم و او به من ابراز علاقه کرد، بعد از یک هفته هم با هم قرار گذاشتیم تا همدیگر را ببینیم. من هم برای اینکه تنها نباشم با دوستم نسرین به سر قرار رفتم. نیما هم با برادر، پسرعمو و یکی از دوستانش به نام شهرام سر قرار آمد، آنها ما را سوار خودروی‌شان کردند و به بهانه تفریح و گشت وگذار در خارج از شهر ما را به بیابان‌های ورامین بردند. وقتی به آنجا رسیدیم ناگهان حس بدی پیدا کردم چون آنجا محلی برای تفریح نبود، از نیما خواستم تا برگردیم اما آنها بدون توجه به اعتراض من و دوستم به ما حمله کرده و به زور به ما تعرض کردند، بعد هم ما را در نزدیکی خانه‌مان از ماشین پیاده کردند. وقتی وارد خانه شدم آن‌قدر وضعیت پریشانی داشتم که مادرم خیلی سریع با دیدن من متوجه شد اتفاقی برایم افتاده است. من هم موضوع را برایش تعریف کردم و تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم. البته نسرین به خاطر ترس از اینکه خانواده‌اش متوجه موضوع نشوند شکایت نکرد.

با ثبت این شکایت، مأموران ۴ پسر جوان را ردیابی و بازداشت کردند.

پس از بازداشت متهمان، نسرین هم با مراجعه به پلیس آگاهی از ۴ متهم شکایت کرد.در ادامه دو شاکی پرونده با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شدند و کارشناسان این سازمان پس از معاینه و بررسی آثار ضرب و شتم، تعرض به دو دختر جوان را تأیید کردند.

با تکمیل تحقیقات برای ۴ متهم پرونده کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه مهتاب به جایگاه رفت و گفت: اعتماد بی‌جای من باعث شد تا زندگی خودم و دوستم نابود شود. ما در آن بیابان التماس می‌کردیم و اشک می‌ریختیم اما نیما و آن ۳ نفر بدون توجه به التماس و گریه‌های ما به طرز وحشیانه‌ای کتک‌مان زدند و تعرض کردند. از آن روز به بعد یک لحظه آرامش ندارم و به لحاظ روانی آسیب زیادی دیده‌ام. به همین خاطر حاضر نیستم آنها را ببخشم و برای آنها درخواست اشد مجازات دارم.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و درحالی که اشک می‌ریخت، گفت: همه واقعیت را مهتاب گفت اما من فقط این را می‌گویم که این ۴ نفر کاری کردند که از ترسم نمی‌خواستم به خانه‌مان برگردم و در نهایت هم به خاطر عواقب این موضوع واقعیت را به خانواده‌ام نگفتم. حتی از ترس اینکه آنها دوباره آزارم دهند یا خانواده‌ام پی به این ماجرا ببرند، تصمیم گرفتم شکایت نکنم تا اینکه متوجه شدم آنها دستگیر شده‌اند و بعد شکایت کردم. حالا هم نه رضایت می‌دهم و نه می‌بخشم و درخواست حکم اعدام برای متهمان دارم.

سپس ۳ متهم یک به یک به جایگاه رفتند و اتهام تجاوز به عنف را نپذیرفتند و ادعا کردند که با ۲ شاکی پرونده دوست بودند و رابطه با میل و خواسته دوطرف صورت گرفته بود.

شهرام ۱۷ ساله هم که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود، اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد مهتاب و دوستش را آزار نداده است.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، گزارش‌های کارشناسان پزشکی قانونی و پلیس، دو برادر و پسر عموی‌شان را به اعدام محکوم کردند و از آنجا که شهرام در زمان ارتکاب جرم زیر سن ۱۸ سالگی بوده، به ۵ سال حبس محکوم شد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد
  • قتل هولناک پدر به دست دختر جوان | همکاری ۲ پسر در اجرای نقشه قتل | متهم: پدرم با زندگی من در خانه مجردی مخالف بود!
  • قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف | علت فوت زهره فکور صبور چه بود؟
  • جزییات جدید از پرونده مرگ مشکوک زهره فکورصبور
  • آخرین خبر از پرونده مرگ زهره فکور صبور
  • پرونده مرگ خانم بازیگر بار دیگر بسته شد
  • ۴ پرونده روی میز بازپرس جنایی | از جزییات مرگ مرموز مجرمی با پابند الکترونیکی تا سقوط یک کوهنورد جوان
  • قتل مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه | ۳۷ ضربه چاقو بر پیکر جوان ثروتمند