Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت‎الاسلام عبداللهی با اشاره به عمـلکرد هـیأت نظارت بر حقوق شهروندی گفت: بازرسی‌های صورت گرفته از زندان‌ها ۱۱۳ مورد، بازرسی از مراجع انتظامی و ضابطین ۲۹۸ مورد بوده است.

حجت‎الاسلام عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در تشریح عمـلکرد هـیأت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری کل استان مرکزی اظهار کرد: هیأت نظارت بر حقوق شهروندی با ۹ عضو فعال از ابتدای سال ۹۶ تا انتـهای شهریور سال گذشته، ۱۰۶ بازرسی از محاکم قضایی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بازرسی‌های صورت گرفته از زندان‌ها ۱۱۳ مورد، بازرسی‌های صورت گرفته از مراجع انتظامی و ضابطین ۲۹۸ مورد و بررسی‌ها و اظهار نظرات صورت گرفته در خصوص گزارشات و شکوائیه‌های وارده در هیئت استانی ۷۳ مورد بوده است.

حجت الاسلام عبداللهی در ارتباط با سایر اقدامات انجام شده در حوزه حقوق شهروندی تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۳ دستورالعمل، در تمام ایام سال یک نفر کارشناس رسمی بصورت آماده به کار و سه نفر از کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک تحت عنوان صاحب حق امضاء، متصدی دفتر بازداشتی و بایگان، بعنوان نیرو‌های کشیک فعالیت می‌نمایند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: در راستای اجرای ماده ۱۲ دستورالعمل، تعداد ۴۲ کیفرخواست شفاهی صادر و به شعب دادگاه ارسال شده است و در راستای اجرای ماده ۳۰ دستورالعمل، تعداد ۱۶ نفر از قضات دادسرای اراک مورد تشویق قرار گرفته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای ماده ۳۱ دستورالعمل، تعداد ۱۵ جلسه هیئت بررسی وضعیت بازداشتی‌های استان مرکزی برگزار و ۴۵ مصوبه داشته که همگی اجرایی شده اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حجت الاسلام عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی حقوق شهروندی بازرسی از زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها گفت: در تنظیم و تدوین سند تحول قضایی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در داخل و خارج از قوه قضاییه بهره گرفته شده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: به نظارت سیستمی اکتفا نکنیم. حضور یافتن در برخی حوزه‌ها در نظارت بسیار موثر است.

وی ادامه داد: سرکشی به زندان‌ها بسیار مفید بوده، برای قاضی و بازپرس حضور در زندان مفید است. می‌تواند مشاهده کند حکمی که صادر کرده چه آثاری داشته است.

اژه ای گفت: مرکز امور وکلا و کارشناسان بسیار فعال شده است. اگر حرف و درد مردم را مستقیم بشنویم مخصوصا در مساجد آثار و برکات فراوانی دارد.

کد خبر 845389 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه قوه قضائیه غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • خزعلی: رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • رفتار قانونی، مانع محرومیت زنان و مردان از حقوق شهروندی می‌شود
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در سال گذشته
  • از مشکل تامین دارو تا بررسی موضوع کارت شهروندی
  • بیش از ۴۳۰۰ مورد نمونه برداری از مرکز تولیدی مرکزی انجام شد
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • یک گام به نفع حقوق شهروندی