Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@20:11:30 GMT

مواهبي كه مصائب شد!

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۲۷۳۴

رویداد۲۴ جاي بسي شگفتي و تألم بسيار است كه به همان اعتبار و اندازه اي كه "قلت نزولات" فاجعه آميز است "كثرت نزولات" فاجعه اي عظيم تر را خلق مي كند.

پيام پنهان و پيداي اين اتفاقات مبين اين نتيجه هولناك است كه ما نه تدبير مهارت "مديريت ريسك" را داريم نه توانمندي "مهارت بحران" نه "سوداي زراندوزي" از نعمات طبيعي را داريم نه "خوشه چيني" از مواهب زيرزميني، ناكارآمد بودن مفرط سيستم آبخيزداري، عدم اجراي طرح آمايش سرزمين كه موجب مي‌شود به اعتبار تنوع إقليمي استعدادهاي فلاحتي در مناطق مختلف كشور متناسب با بافت منطقه به منصه ظهور و پيدايش برسد،عدم اولويت بندي به مسائل زيست محيطي در برنامه هاي دائمي و برنامه‌اي، متولي قراردادن اشخاص فاقد تخصص در مديريت كلان زيست محيطي كشور، اجراي برنامه‌هاي پوپوليستي، آماري،نمايشي و نخ نما بدون توجه به شاخص‌هاي توسعه پايدار در اقليم‌هاي مختلف كشور و ديگر پارامترهاي مشابه، متغيرهايي تعيين كننده و نوعا تشديد كننده جهت خلق اين مصائب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در كشورهايي كه طرح آمايش سرزمين با مباشرت متخصصان امر فراخور استعدادهاي زيست محيطي مناطق و نواحي پياده شده و توسعه پايدار به مفهوم واقعي خود به نحوي كه متضمن حفظ حقوق نسلهاي فعلي و نسلهاي آينده بوده و زمينه حيات زيستي رو به رشد جامعه را فراهم كند در منظومه ادبيات حقوقي تبيين و توام با ضمانت اجراهاي فراخور،قانون انگاري شده است، مصائب هولناك أخير به طور حتم توام با موهبت‌هاي چشمگير ملي و منطقه‌اي است.

بهتر آن است هر چه زودتر طرح "آمايش سرزمين" به عنوان ضرورتي اجتناب ناپذير در سطح كلان پياده شده و آبخيزداري مناطق مختلف كشور از كسوت "شعار" تغيير ماهيت داده و جامه "عمل" بر قامت آن بپوشانيم. تغيير مديران محلي ضمن حذف ناشيانه و شتاب زده صورت مسئله، صرفا پاسخگويي "نخ نما" به افكار عمومي بوده اما در دل خود چندين پيام مهم را دارد: اول اينكه واكنش موصوف منحصرا در سطح مديران مياني رقم خورده و تقصير مديريت كلان كشور هرگز بازخوردهاي فراخور و مشابه را نداشته و ندارد. دوم اينكه تغيير اين مديران حاوي اقرار به جامع الشرايط نبودن اين اشخاص و غالب بودن حواشي بر متن نحوه انتخاب آنهاست كه به عنوان آفتي مهلك سيستم مديريت كلان كشور را با مشكلات و معضلات جدي مواجه مي كند. استاندار گلستان قرباني اتفاقاتي شد كه اتفاقا با هم اتفاق افتادند وگرنه پاسخگو نبودن، اپيدمي حاكم و گفتمان مسلط كشور ماست. درد جاي ديگري است...در اين وضعيت مانده ايم دعاي باران بخوانيم يا شاكر بي باراني!!!

نايب رييس اتحاديه سراسري كانونهاي وكلاي دادگستري ايران

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سیل شیراز سیل دروازه قران سیل ایذه سیل روستای آق قلا سیل خرمشهر سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

فرید قشلاقی گفت: نشت شیرابه‌های حاصل از حمل و نقل در جاده‌های منتهی به  زباله گاه هشترود وقرار گرفتن در جاده هشترود میانه ودر مجاورت زمین‌های کشاورزی علی الخصوص مزارع گندم و نیز محل دفن پسماندها، نبود نگهبانی و حصار و نیز عدم پوشش مناسب زباله‌های نگهداری شده در این محل از جمله نواقصی است که زمینه ساز بروز آلودگی‌های زیست محیطی شده است.

وی در مورد زباله گاه ذوالبین افزود: این زباله گاه محل انباشت زباله چندین روستا است که متاسفانه بدون حفاظ است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • سدسازی؛ مسیری برای توسعه پایدار یا نابودی اکوسیستم‌ها؟ 
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • قم موفق‌ترین کلان‌شهر کشور در حوزه پسماند؛ کاهش میزان دفن مستقیم به صفر