Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از آغاز بررسی تخریب احتمالی آثار تاریخی استان ایلام پس از سیلاب‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی این استان، عبدالمالک شنبه زاده، اظهار کرد: با بارش‌های شدید دو روز گذشته و بروز سیل در بیشتر مناطق استان ایلام کار بررسی تخریب و خسارت احتمالی به آثار تاریخی استان ایلام در دستور کارشناسان امر قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام، گفت: به‌محض تکمیل شدن بررسی‌های کارشناسان امر میزان خسارت‌های احتمالی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

وی، تصریح کرد: استان ایلام حدود یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی در مناطق مختلف استان ایلام است که حدود ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 

شنبه زاده بابیان اینکه گردشگران تا اطلاع ثانوی از مراجعه به حاشیه رودخانه‌های و سدهای ایلام دوری کنند، ابراز کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان ایلام و احتمال سیلابی شدن حاشیه رودخانه‌ها و زیستگاه‌هایی ازجمله سازبن و تنگه کافرین و سد دویرج باید از ورود به حریم این مناطق گردشگری خودداری کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام، از همه گردشگران و مسافران نوروزی خواست تا خروج این سامانه بارشی از ایلام از ورود به این مناطق جدا خودداری کنند.

 

وی، یادآور شد: به‌زودی این سامانه بارشی و ظرف روز آتی از استان خارج‌شده و بار دیگر ارائه خدمات به گردشگران در این مناطق از سر گرفته می‌شود و در صورت نیاز برای حفاظت از گردشگران قطعاً از ورود گردشگران به این مناطق ممانعت به عمل خواهد آمد.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب خبرگزاری شبستان شیراز سیلاب سیل شیراز خسارت سیلاب سیل گلستان مسافران نوروزی سیلاب گردشگری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۵ میلیارد ریال، عملیات تکمیل و بهسازی راه دسترسی سدکنگیر واقع در شهرستان ایوان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: مجتمع ساحلی و تفریحی سد کنگیر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های منطقه تفریحی کنگیر نقش محوری در جذب گردشگران به ایوان خواهد داشت.

منبع: مهر

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود