Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@20:24:08 GMT

تماشاخانه تئاتر ایلام در استانه راه اندازی قرار دارد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۴۱۵۴

تماشاخانه تئاتر ایلام در استانه راه اندازی قرار دارد

عمران خودآموز روز چهارشنبه به مناسبت هفتم فروردین ماه روز جهانی تاتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این مرکز با 70درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و پیش بینی می شود امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به ظرفیتهای شهرستان دهلران در زمینه هنر تاتر و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته دومین تماشاخانه تاتر استان در دهلران تاسیس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توسعه کمی و کیفی هنر تاتر را از اولویت های این اداره کل در سال جاری برشمرد و گفت: در این زمینه هنرمندان این عرصه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به فعالیتهای هنرمندان تاتر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: هنرمندان تاتر پارسال در مجموع موفق به کسب 50 مقام در جشنوارهای منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی شده اند.
وی تولید 45 اثر نمایشی در استان، 933 مرتبه اجرای عمومی نمایش و راه یابی 25 گروه نمایشی استان به جشنواره‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی را دستاورد 19 تن از هنرمندان تئاتر استان ایلام در سال گذشته برشمرد.
وی راه یابی دو نمایش خیابانی و یک نمایش صحنه‌ای به جشنواره بین‌اللملی تئاتر فجر، حضور یک نمایش عروسکی از استان به جشنواره مبارک و سپس برای اجرا به هندوستان، برگزاری جشنواره های تاتر استانی، برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی، تجلیل از پیشکسوتان هنر تاتر و برگزاری کلاس‌های آموزشی این هنر را از دیگر فعالیتهای اجرایی در حوزه هنر تاتر در این استان برشمرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های به عمل آمده امسال برای تقویت هنر پر مخاطب تاتر اقدام های موثر و گسترده تری انجام شود.
7171/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پیشکسوتان تئاتر کلاس های آموزشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هندوستان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ آهن بافق از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، تعداد ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

نمایش‌های راه یافته به این دوره جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد عبارتند از:- نمایش لیلا به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از فارسان- نمایش به افق محل به نویسندگی و کارگردانی داود رمضان زاده از میناب - نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از لنده - نمایش کیف پول به نویسندگی احسان عارف و کارگردانی مهدی گودینی از کنگاور- نمایش ایران به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان از کرج- نمایش خسوف عشق به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان - نمایش راز به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از قم- نمایش زنان مقاوم به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری از کرج- نمایش مرد شامی به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر ایمانزاده از قم- نمایش آن سه نفر به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی علی صمصامی از بافق- نمایش ۴۴۴ به نویسندگی و کارگردانی نرجس آخوندی از مشهد- نمایش گیلدا به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفید دشتی از بروجن- نمایش پیراهن مشکی به نویسندگی سید جواد رحیم زاده و کارگردانی رضا خروجیان از ارومیه- نمایش کجای زندگی هستیم به نویسندگی و کارگردانی سید کاظم عباس زاده از بافق.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد