Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، نوروز بهانه‌ای شده تا گردشگران نوروزی، به آثار تاریخی شهر اصفهان سر بزنند و با تاریخ، فرهنگ و هنر نصف‌جهان آشنا شوند.

حمام بزرگ رهنان گرمابه دو قلو با مساحتی بالغ بر یک هزار و 400 متر مربع مشتمل بر حمام بزرگ و حمام کوچک است. به این صورت آقایان و بانوان می‌توانستند در تمام اوقات روز از حمام استفاده کنند، حمام بزرگ از غروب تا طلوع روز بعد در اختیار آقایان و در طول روز در اختیار بانوان و حمام کوچک برعکس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهای ورودی هم کاملا از یکدیگر مجزا هستند و در دو معبر متفاوت بنا شده‌اند تا رفت و آمد زنان و مردان جدا باشد. زمین گرمابه، زمینی وسیع و خوش قواره و بدون هیچ قناسی است و ورودی آن یک هشتی زیبا که با راهروی طویل پر پیچ و خمی که شاخصه‌ ی گرمابه‌های سنتی است و برای تنظیم دمای هوای بیرون و درون گرمابه طرح ریزی شده است و به سر بینه‌ای بی همتا می‌رسد.

وارد موزه حمام بزرگ رهنان که می شوید، مجسمه‌های انسان نما توجه هر تازه واردی را به خود جلب می‌کند. مجسمه‌هایی که هر کدام یادآور آداب و رسومی است که در حمام‌ها انجام می‌شد و اکنون هیچ خبری از آنها نیست. به دیوارهای حمام هم تابلوهایی نصب کرده اند که آداب آن زمان را در قالب تصویر نشان می‌داد. تابلوهایی که به نسل جدید می‌گفت: در گذشته حمام حنابندان داماد؛ حنابندان عروس، حمام زایمان، حمام چله بران و ... وجود داشته و هر کدام با آیین خاصی برگزار می‌شده است.

بازدیدکنندگان موزه حمام را مسافران و اصفهانی‌هایی تشکیل می‌دهند که تاکنون نام حمام رهنان را نشنیده اند. برخورد بازدیدکنندگان جالب است، بعضی‌ها از همان بدو ورود با مجسمه‌ها عکس می‌اندازند.

به گزارش برنا؛ موزه گرمابه رهنان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در ایام نوروز هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 19:30 عصر در محل رهنان، خیابان ابوذر میزبان عموم شهروندان و گردشگران و مسافران نوروزی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان فرهنگ و هنر گردشگران و مسافران نوروزی مسافران مسافران و گردشگران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان ب در نقش جهان میزبان آسمان گلستان

بنابر اعلام روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، تیم فوتبال سپاهان ب عصر امروز، در هفته نهم از مرحله نهایی لیگ دسته سه باشگاه‌های کشور میزبان آسمان گلستان خواهد بود. 


شاگردان سعید جهانگیری که با ۱۷ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند برای جبران فاصله یک امتیازی تا صدر به دنبال برتری در نقش جهان مقابل تیمی هستند که در رده هفتم جدول قرار دارد.

 
سپاهان ب بهترین خط حمله لیگ سه را با ۲٠ گل زده در اختیار دارند.


تقابل دو تیم از ساعت ۱۵:٠٠ در ورزشگاه نقش جهان آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • سپاهان ب در نقش جهان میزبان آسمان گلستان
  • کمبود اتوبوس قم به اصفهان درددل مسافران شد
  • رضایت ۷۵ درصدی مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه‌های کشور