Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:02:33 GMT

تولید ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی برنامه امسال شیلات گیلان

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۴۸۷۸

تولید ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی برنامه امسال شیلات گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، صمد درویشی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات که در این اداره کل بندرانزلی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت های امسال اداره کل شیلات گیلان که در راستای تحقق شعار سال نیز است تولید ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان استخوانی است.

وی با اشاره به اینکه شش محور عملیاتی برای فعالیت‌های شیلات گیلان در سال جاری تعریف شده است، افزود: بهره گیری از توان حداکثری بخش خصوصی در حوزه‌های صید و آبزی پروری و توسعه آن در ابعاد خرد در بین خانوارهای روستایی و همچنین پرورش ماهی در قفس از جمله این اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درویشی استمرار روند بازسازی گونه‌های مختلف ماهیان خزر را از برنامه‌های مهم شیلات گیلان عنوان و بیان کرد: گونه‌های ماهیان خزر به عنوان سرمایه‌های ملی شیلات هستند.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه میزان برداشت ماهی سفید در ابتدای دهه ۶۰ کمتر از ۵۰۰ تن در گیلان و مازندران بوده است، گفت: با صید هزار و ۸۰۰ تن ماهیان استخوانی در سال گذشته صید گیلان ۵۵ درصد افزایش داشت.

درویشی به لزوم ایجاد تنوع گونه‌ای در آبزی پروری اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ گونه ماهیان ماکول خزر (کولی) داریم که همه این گونه‌ها قابلیت لازم را برای معرفی به آبزی پروری دارند.

وی با اشاره به توسعه بازار فروش و تلاش برای افزایش میزان صادرات محصولات شیلاتی در جهت ارزآوری بیشتر و رونق تولید، افزود: باید از صادرات خاویار به عنوان فرصت مهم ارز آوری برای استان و کشور استفاده کرد و در این راستا بهره گیری از ظرفیت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی با برون سپاری فعالیت‌های شیلاتی در دستور کار است.

کد خبر 4576864

منبع: مهر

کلیدواژه: پرورش ماهی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، با اعلام خبرثبت تصاویری بزرگترین گونه گوزن جنگل‌های هیرکانی افزود: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود پس از هفته‌ها تلاش شبانه روزی موفق به ثبت تصاویر زیبا از ۴ راس گوزن قرمز (مرال) درارتفاعات جنگلی این شهرستان شدند.
 حمزه عشوری افزود: پایش دوره‌ای و منظم زیستگاه‌ها و همکاری جوامع محلی از مهم‌ترین عوامل افزایش جمعیت این گونه با ارزش در استان است. 
وی تصریح کرد: مرال یا گوزن قرمز یکی از نماد‌های تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی، و از گونه‌های حمایت شده و شکار ممنوع زیستگاه‌های گیلان است. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مرال به طور معمول در دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند گفت: امن بودن محیط زندگی این حیوان برای ادامه‌ی بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است و محیط بانان با حضور و تلاش شبانه روزی در جنگل‌ها زیستگاه‌ها را برای حیات وحش امن می‌کنند.
حمزه عشوری افزود: زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریور تا نیمه دوم مهرماه انجام می‌شود و چنانچه شرایط برای زادآوری مرال‌ها مناسب نباشد، سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی جمعیت مرال‌ها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای توزیع ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، ۳ برنامه پرمخاطب رادیو گیلان
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها