Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@20:41:49 GMT

◄ آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی مناطق سیل زده گلستان

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۵۰۴۷

◄ آخرین وضعیت راه‌های ارتباطی مناطق سیل زده گلستان

تین‌نیوز | 

​معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با تشریح آخرین وضعیت راههای ارتباطی مناطق سیل زده استان، گفت: اغلب محورهای ارتباطی شهرستان آق قلا و گمیشان برای تردد امدادگران و برخی نیز با قایق امکان پذیر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، غلامرضا بیکی روز چهارشنبه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل متبوع اظهارداشت: محور سیمین شهر به گمیشان از سمت ناردانلی با پلی که ارتش و راهداری احداث کرده برای تردد خودروهای امدادی برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، محور خواجه نفس به گمیشان نیز که در 12 نقطه برش خورده بود، 3 نقطه آن توسط راهداری و سپاه لوله گذاری و پل گذاری شده و اکنون ارتباط فقط از طریق قایق امکان پذیر است.

بیکی افزود: محور آق قلا- گرگان نیز با پلی که سپاه زده ارتباط برای امدادگرها برقرار شده و در محور آق قلا- اینچه برون هم به دلیل اینکه چندین نقطه کنده شده فعلا ارتباطی میسر نیست.

بر اثر سیلاب روزهای اخیر، محور آزادشهر-شاهرود، گرگان- آق قلا، آق قلا- اینچه برون، بندرترکمن به گمیشان، گمیشان به آق قلا، سیمین شهر-گمیشان، سیمین شهر به محور گمیشان –آق قلا و بسیاری دیگر از محورهای روستایی در مجموع به طول 62 کیلومتر آسیب دیدند و میزان خسارت وارده به سطح، ابنیه فنی و پل های راههای ارتباطی این مناطق بیش از 120 میلیارد تومان  برآورد شده است.

بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سرریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.

با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به ویژه شهرستان آق قلا را به دلیل حجم فراوان آب دچار سیلاب کرد و گمیشان نیز به محاصره آب درآمد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مناطق سیل زده گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در پی بارندگی های سیل آسا و انسداد ۲۰ محور مواصلاتی در جنوب این استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار حضور یافت و از نزدیک در جریان عملیات امدادرسانی به مسافران دو اتوبوس گرفتار در سیل قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران جنوب استان برای بازگشایی محورهای مسدود شده، اظهار کرد: در پی بارش های سیل آسا، شاهد آبگرفتگی و انسداد ۲۰ محور مواصلاتی در سطح جنوب استان بودیم که با تلاش بی وقفه راهداران محورهای ارتباطی در حال بازگشایی می باشند.

وی با بیان اینکه محور نیکشهر به چابهار یکی از محورهای مهم مواصلاتی در جنوب استان است، افزود: با توجه به اهمیت سلامت جان مسافران، شخصاً در محل حاضر شدم و از نزدیک در جریان عملیات امدادرسانی به مسافران گرفتار در سیل قرار گرفتم.

مبارکی گفت: خوشبختانه با تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در بامداد ۲۹ فروردین ماه سال جاری،مسافران دو اتوبوس که در سیل گرفتار شده بودند، نجات یافته و به مکانی امن انتقال یافتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان از هموطنان خواست تا از تردد غیرضروری در محورهای مواصلاتی، به ویژه در مناطق سیل زده خودداری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هشدار به مسافران؛ از سفر به این مناطق کشور پرهیز کنید
  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در سال گذشته
  • آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • محور رودبارجنوب - ایرانشهر همچنان مسدود است
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳