Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@13:13:17 GMT

اختصاص وام بلاعوض به کشاورزان مناطق سیل‌زده

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۵۵۳۵

وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه دولت برای پرداخت وام بلاعوض و تسهیلات بدون بهره برای جبران خسارت بخش کشاورزی در مناطق آسیب دیده از سیل خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : از روزهای پایانی سال گذشته تا کنون بارش شدید باران و وقوع سیل در استان‌های گلستان و مازندران سبب شد تا به گفته محمد موسوی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، بیش از ۱,۷۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌ها و زیر بخش‌های مختلف کشاورزی در این دو استان شمالی وارد شده است که البته سیل به همین جا ختم نشد و استان‌هایی مانند شیراز و لرستان را هم درگیر کرد و در همین راستا وزیر کشور در همه استان‌ها اعلام آماده باش در راستای هشدار وقوع سیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود حجتی امروز در حاشیه نخستین جلسه هیأت دولت در سال جاری در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: دولت مصوب کرد که به ازای هر دام سبک ۵۰۰ هزار تومان وام بلاعوض و ۵۰۰ هزار تومان نیز تسهیلات بدهد؛ تسهیلاتی که دولت کارمزد و سود آن را تقبل می‌کند و در واقع تسهیلات بدون بهره است.
وی ادامه داد: برای دام‌های سنگین هم به ازای هر دام سه میلیون تومان وام بلاعوض و سه میلیون تومان تسهیلات بدون بهره در نظر گرفته شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای بخش زراعت، باغ و زنبورداری و دیگر بخش‌های مرتبط تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: دولت همه توان خود را برای جبران خسارات سیل استان‌های شمالی به کار خواهد گرفت.
به گزارش ایسنا، حجتی اعلام کرد: سیل در استان گلستان حدود ۱۰۵۰ و در استان مازندران نیز بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وام بلاعوض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین،  کشاورزان قزوین، نسبت به کم شدن حقآبه از کانال آب کشاورزی، انتقاد دارند.
کشاورزان معتقدند سال گذشته حقآبه قزوین از سد طالقان، به کمتر از یک سوم کاهش یافت و خسارات فراوانی به مزارع و باغات وارد کرد.
کشاورزان می‌گویند: امسال هم رهاسازی اب از سد طالقان با تاخیر اتفاق افتاد که این مسئله مزارع گندم، جو، کلزا و ... را دچار خسارت کرده است. 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری