Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@18:08:56 GMT

تعطیلی تفرجگاه های طرقبه و شاندیز ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۵۹۳۸

تعطیلی تفرجگاه های طرقبه و شاندیز ادامه دارد

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز گفت: تفرجگاه های این شهرستان روز چهارشنبه نیز به دلیل طغیان رودخانه ها برای دومین روز متوالی تعطیل است و از اسکان مسافران در اطراف رودخانه ها جلوگیری می شود.

به گزارش قدس آنلاین ؛ سید حسن حسینی  افزود: هفت رودخانه واقع در روستاهای این شهرستان به دلیل شدت بارندگی طغیان کرده و سیلابها به سوی پایین دست روان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون تردد در شهرهای طرقبه و شاندیز در جریان می باشد و همه راه های منتهی به این دو شهر باز است اما راه های مناطق ییلاقی مانند جاغرق و زشک به دلیل روان شدن سیلاب ها در این راهها، مسدود است.
وی گفت: آب رودخانه های مجد و مغان به سد طرق می ریزد و ظرفیت این سد در حال تکمیل شدن است که مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
فرماندار طرقبه شاندیز افزود: آب رودخانه های ازغد، ده بار و جاغرق نیز به سد گلستان می ریزد و از آنجا که ظرفیت این سد طی دیروز و امروز کامل شده است، دریچه آن گشایش یافت تا سرریز آب به سوی باغ وکیل آباد، مسیل خیابان نمایشگاه و کشف رود هدایت شود.
وی اظهار داشت: آب رودخانه های زشک و کنگ هم به دشت سوران می ریزد که در این دشت هفت بند آبخیز داری وجود دارد تا آب در پشت آن ها ذخیره شود.
وی گفت: تنها مشکلی که اکنون در نتیجه طغیان رودخانه ها در شهرستان طرقبه شاندیز وجود دارد، وجود پل های غیرمجاز است که توسط روستائیان بر روی رودخانه ها ایجاد شده است.
حسینی افزود: وجود پل در بالادست رودخانه ها باعث می شود سیلاب ها در ادامه مسیر خود به پل برخورد کرده و نتواند از آن عبور کند لذا آب به سوی جاده ها هدایت می شود، از این رو از دو شب قبل تاکنون همه همت راهداران به از بین بردن این پلها معطوف شده است.
وی اظهار داشت: همه اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع خطر برای مسافران انجام شده و به محص فروکش کردن آب، تلاش می شود تفرجگاه های طرقبه و شاندیز برای روزهای پنجشنبه و جمعه گشایش یابد.
شهرستان طرقبه شاندیز در نزدیک مشهد دارای 2 شهر و 20 روستای ییلاقی است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تعطیلات نوروز تعطیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست

مهدی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان‌ها اظهار کرد: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، ۴۵ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شد همچنین ۲۵ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی چاه‌های مجاز صورت گرفت که این امر صرفه جویی بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب را در یک سال گذشته در پی داشت.

وی با بیان اینکه ۲۵ حلقه چاه غیرمجاز پر شده است، افزود: با انجام دیگر اقدامات حفاظتی، ۱۱ مورد ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شد و ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه های مجاز دارای تخلف و سه مورد کشیدن منصوبات غیرمجاز انجام شد.

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیرزمینی و سطحی عنوان کرد: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رییس اداره منابع آب خاتم و مروست با بیان اینکه ۲۱۹ مورد مجوز برای جبران کاهش آبدهی مجاز چاه های کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب صادر شده است، بیان کرد: ۵۹ مورد مجوز تأمین آب برای واحد های صنعتی، خدماتی و دامی با حجم بیش از ۴۵۰ هزار متر مکعب برای این دو شهرستان صادر شده است.

وی همچنین به وضعیت خوب این دو شهرستان در نصب کنتورهای هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۷ در صد از چاه های صنعتی و ۹۹.۸ درصد از چاه های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.

رییس اداره منابع آب خاتم و مروست افزود: هزار و ۲۱۸ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.

وی همچنین یادآور شد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسوولان در حفاظت بیشتر از منابع آب، دو جلسه شورای حفاظت از منابع آب و چهار جلسه میز خدمت در محل نماز جمعه برگزار شد.

حیدری با اشاره به بهسازی و ترمیم بندهای خاکی و لایروبی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ متر از رودخانه های این دو شهرستان گفت: عملیات لایروبی رودخانه مرکزی چاهک به طول ۱۴۰۰ متر، رودخانه چنارناز به طول ۲۰۰ متر و رودخانه مروست به طول ۳ هزار و ۲۵۰ متر انجام شده است.

کد خبر 6063198

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ معتاد متجاهر در طرح امنیت محله محور در ری
  • استقبال۱۲ هزار مسافر نوروزی از تفرجگاه غربالبیز مهریز
  • بازسازی پل رودخانه اعظم در بوانات
  • علت تعطیلی درمانگاه خاتم الانبیا چیست؟ فرماندار مهاباد: ممانعتی برای فعالیت نیست
  • جشنواره دیار علویان در ۳۰ نقطه مازندران برگزار می‌شود
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • پایش سردهنه های انهار کشاورزی منشعب از رودخانه ساروق در تکاب
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست
  • دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان دشتی در آماده باش قرار گیرند