Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از سبک های مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات هفتمین ماه سال 1397 یعنی مهر که در هفتمین روز سال 98 پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای ایام خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال 97 را منتشر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، نتانیاهو و داستان یک قالی‌شویی هسته‌ای در «تورقوزآباد»!، سیدعلی خمینی از ایران رفت، سیف ممنوع الخروج است، نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب، رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل: خرید مردم یک پنجم پارسال است، سونامی سرطان در ایران واقعیت دارد؟، سپاه مقر تروریست‌ها را بازهم هدف قرارداد، درآمد ۹ میلیون تومانی برخی گدایان در تهران، مرگ ۶۹ تن در یک ماه به دلیل مشروب تقلبی، «خاوری» را می‌توانیم یک‌هفته‌ای بازداشت کنیم و .... مهمترین اخبار مهرماه 97 بود.

نتانیاهو و داستان یک قالی‌شویی هسته‌ای در «تورقوزآباد»!

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سخنرانی خود را در مجمع عمومی با اشاره به ادعاهای پیشین خود درباره سایت‌های مخفی هسته‌ای در کشورمان، مدعی افشاگری جدیدی شد و گفت که مختصات تأسیسات هسته‌ای مخفی تازه‌ای را که پیش‌تر اطلاعات آن را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده است، ارائه می‌دهد. او که احتمالا در دام یکسری کلاهبردار افتاده بود که اطلاعات تقلبی به او فروخته اند، یک قالی شویی در «تورقوزآباد» تهران را به عنوان محل سری انجام برخی اقدامات هسته ای از سوی ایران معرفی کرد!

نتانیاهو گفت: اسرائیل هر آنچه را که باید برای دفاع از خود در برابر ایران انجام می‌دهد. ما در سوریه مقابل شما هستیم. ما در عراق مقابل شما هستیم. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد، در حالی که آمریکا با تحریم‌های شدید علیه ایران اقدام می‌کند، اروپا به این کشور برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کند. آیا اروپایی‌ها از تاریخ درس نمی‌گیرند؟

نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی تصاویری را در سازمان ملل نشان داد که به ادعای او، تاسیسات سرّی ایران را در چند نقطه از جمله در «تورقوزآباد» نشان می‌داد! نتانیاهو گفت، تصاویری که نشان می‌دهد محل یک آرشیو اسناد اتمی و یک انبار مواد و تجهیزات اتمی ایران است!

او گفت: ایران یک انبار سری اتمی در منطقه تورقوزآباد تهران دارد که تاکنون فاش نشده است و من اکنون آن را برملا می‌کنم. نتانیاهو با نشان دادن پلاکاردی محل این تاسیسات «مخفی» را در حومه تهران اعلام کرد.

نتانیاهو مدعی شد: من برای نخستین بار این مسأله را افشا می‌کنم که ایران تأسیسات سری دیگری در تهران دارد؛ یک انبار سری هسته‌ای برای انبار کردن حجم وسیعی از تجهیزات و مواد از برنامه مخفی اتمی ایران! این محل در یک قالی‌شویی ساده است؛ مانند محلی در شورآباد در نزدیکی پایتخت که اسناد اتمی ایران در آن پنهان شده بود!

او خیال‌بافی‌های خود را به این ترتیب ادامه داد که ایران در ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تأسیساتی خارج نموده و در مناطق مختلفی در تهران پخش و پنهان کرده است!

این اظهارات بی‌اساس در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های مکرری، صلح‌آمیز بودن تمامی فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را مورد تأیید قرار داده است و این گزارش‌ها در شرایطی منتشر شده که این نهاد بین‌المللی نظارت کاملی بر این فعالیت‌ها داشته است.

سیدعلی خمینی از ایران رفت

حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه حضرت امام خمینی(ره) به نجف اشرف هجرت کرد. حجت الاسلام نایینی از مدرسین حوزه با اعلام این خبر نوشت: هجرت برای همه ماهیتی انسان ساز دارد. به خصوص که به هم افزایی دو حوزه نجف اشرف و قم بیانجامد؛ ممکن است در هر یک از این دو حوزه بخشی از شخصیت یک طلبه شکل بگیرد. بخصوص الان که زمینه تدریس که رکن مهم طلبگی است در قم محدود شده نجف می تواند تکیه گاه خوبی برای مشتاقان تدریس شود. امروز حاج سید علی خمینی که در قم نیز مدرس سطح عالی بود به نجف اشرف مهاجرت کرد، شاید برای چند سال. امیدوارم در آن دیار شکوفاتر شود.

سیف ممنوع الخروج است

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه از ممنوع الخروج بودن رئیس سابق بانک مرکزی خبر داد. اژه ای گفت: درباره موسسه سکه ثامن تا کنون ۶۰۰ نفر شکایت کردند اما نمی دانم چه مقدار از اموال شناسایی شده یا می‌شود. او همچنین افزود: درباره پرونده سیف رئیس سابق بانک مرکزی یک بار از وی تحقیق شده و اگر لازم باشد بار بعدی هم تحقیق می‌شود و پرونده هم در حال رسیدگی است زیرا متهمان دیگری از کارمندان بانک مرکزی و غیر بانک مرکزی دارد و پرونده در حال تحقیقات است و این فرد ممنوع الخروج است.

نامه محسن هاشمی به رهبر انقلاب

محسن هاشمی از نگارش نامه‌ای به رهبر انقلاب و بیان مشکلات تهران خبر داد و گفت: در این نامه بنده چند درخواست را مطرح کرده ام. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از نگارش نامه ای به رهبر انقلاب جهت بیان مشکلات تهران خبر داد. وی که پیشتر عنوان کرده بود اگر نگذارند تهران توسعه بیابد، گلایه خود را نزد رهبر انقلاب می بریم گفت: من اخیرا نامه ای حدود یک صفحه و نیم خدمت مقام معظم رهبری نوشتم و در آن تمام چالش‌های شهر تهران را مطرح کردم. رئیس شورای شهر تهران افزود: محورهای نامه مفصل است و در آن از ایشان درخواست کردم که اگر می‌توانند کمک کنند. چرا که تهران پایتخت کشور است و ما باید مواظب باشیم و اکنون تمام مشکلات در آن جمع شده است و اگر به آن پرداخته نشود، از پس کار برنمی‌آییم؛ در نتیجه به نظر من دخالت ایشان را می‌طلبد و ما به آن امیدواریم. وی بار دیگر ترافیک تهران را بدتر از داعش خواند و تاکید کرد: من بارها به صورت شوخی و جدی گفته‌ام که ترافیک تهران از داعش بدتر است و به این اعتقاد دارم چراکه ترافیک تهران نشان دهنده آن است که ما نمی‌توانیم مردم را مدیریت کنیم. در صورتی که راه حل آن وجود دارد و دم دست ماست و یکی از راهکارهای آن این است که ما در حال حاضر 220 کیلومتر مترو داریم و می‌توانیم هفت میلیون سفر با آن انجام دهیم، در نتیجه چرا باید بجای استفاده از این ظرفیت تنها دو تا دو و نیم میلیون سفر با مترو انجام شود؟

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل: خرید مردم یک پنجم پارسال است

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل : برخی دلالان وارد این کار شده‌اند و باعث شدند خرده‌فروش‌ها نتوانند جنس تهیه کنند. بازار خشکبار و آجیل در ابتدای فصل برداشت محصول دچار کساد شده است. ما نسبت به سال گذشته یک پنجم فروش داشته‌ایم. بر اساس نوسانات ارز و قیمت جهانی پسته و تخمه که اجناس بین المللی ما محسوب می‌شوند اجناس ما گرانتر شده‌اند. متوسط قیمت پسته در دنیا در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ دلار است. قیمت محصولات بسیار بالا رفته و مردم قدرت خرید این محصولات را ندارند.

سونامی سرطان در ایران واقعیت دارد؟

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سونامی سرطان در کشور واقعیت ندارد و میزان شیوع این بیماری در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته کمتر است. نگرانی هایی درخصوص افزایش شمار افراد مبتلا به انواع بیماری های سرطان در سال های آینده به دلیل رعایت نکردن مسائل کنترلی و پیشگیرانه وجود دارد.هم اکنون قریب به 75 خیریه و سازمان مردم نهاد در سطح کشور فقط در حوزه سرطان اقدامات پیشگیرانه و درمانی را ترویج و انجام می دهند که فعالیت های بسیار خوبی نیز در این خصوص انجام شده است. بر اساس آخرین آمار اعلام شده سالانه بین 90 تا 100 هزار نفر ابتلای جدید به بیماری سرطان در کشور رخ می دهد و هم اکنون 350 هزار بیمار سرطانی وجود دارد.

سپاه مقر تروریست‌ها را بازهم هدف قرارداد

حمله موشکی بامداد امروز سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری پیام‌های داخلی و خارجی داشت.معتقدم پیامی که برای گروه های تروریستی و حامیان آنها داشت، این بود که آنها بدانند اگر بخواهند اقداماتی علیه امنیت ما انجام دهند، گوشمالی محکمی خواهند شد.پیام به ملت هم این بود که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و امنیت مردم به دست نیروهای مسلح قطعا تأمین خواهد شد. نقطه قوتی هم برای ملت بود به این معنا که ما می توانیم از فاصله دور از مرزهای جغرافیایی خودمان را به صورت هدفمند مقر تروریست ها را هدف قرار دهیم.

درآمد ۹ میلیون تومانی برخی گدایان در تهران

متکدیان بعد از جمع‌آوری به کجا می‌روند و چرا هنوز بازهم تعداد زیادی معتاد و متکدی در سطح شهر دیده می‌شود؟ «علت اصلی به درآمد بالای تکدی گری در تهران برمی‌گردد.» متکدیان در بدترین حالت روزانه ۴۰۰ - ۵۰۰ هزار تومان و در بهترین شرایط، برخی از این افراد به عنوان رئیس گروه ۹ میلیون تومان درآمد دارند! این آمار را علی صادقی، معاون حمایت های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اعلام می‌کند. او از متکدیانی نام می‌برد که در هنگام جمع آوری، 9 میلیون تومان پول نقد همراه داشته اند! اما علت دوم کمبود مراکز خدماتی است.

«بهرام شفیع» درگذشت

شب هجدهم مهرماه 97، بهرام شفیع، گزارشگر معروف فوتبال و مجری یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی در 62 سالگی و بر اثر حمله قلبی درگذشت. شاید نسل جدید، شفیع را تنها با برنامه کسالت‌بار صبح‌ جمعه های او به خاطر بیاورند، اما یکی دو نسل قبل، اهمیت شفیع و نقش مهم او برای اتصال ایرانی‌های فوتبال دوست به دنیای فوتبال را به خوبی درک می‌کنند. زمانی که محدودیت‌های فراوان موجب می‌شد تا امکان پخش زنده گسترده رقابت‌های ورزشی نباشد و همه سهمیه فوتبال‌‌دوستان ایرانی از رقابت‌های روز جهان، بیست دقیقه مهیج پایانی برنامه ورزش و مردم یکشنبه‌ها بود که در آن می‌توانستید خلاصه بازی‌های باشگاهی اروپایی را ببینید.

علاوه بر این، بهرام شفیع با گزارش‌های مهیج خود از رقابت‌های فوتبال هم محبوبیت فراوانی در میان مردم داشت و حتی در زمانه‌ای که چیزی به نام شبکه‌های اجتماعی هم وجود نداشت، اصلاحات خاص و منحصربه فرد شفیع در میان مردم کوچه و بازار فراگیر و محبوب بود.

مرگ ۶۹ تن در یک ماه به دلیل مشروب تقلبی

پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس ایران گفت: از ۱۵ شهریور تا ۱۷ مهر سال 97 ، ۷۶۸ تن (۶۹ زن) بر اثر مصرف مشروب الکلی تقلبی حاوی متانول مسمومیت شده‌اند. از این تعداد ۶۹ تن جان باختند. همچنین در حدود ۱۷۰ نفر کلیه‌های خود را از دست دادند و ۱۶ تن دیگر نابینا شدند. کم‌سن‌ترین فرد در میان مسموم شدگان دو پسر نوجوان ۱۲ ساله از استان‌های البرز و خراسان شمالی و مسن‌ترین فرد، یک مرد ۶۵ ساله از استان هرمزگان هستند. کم‌سن‌ترین قربانی دختر نوجوان ۱۹ ساله از استان البرز و مسن‌ترین نیز یک مرد ۵۷ ساله در استان هرمزگان است.

«خاوری» را می‌توانیم یک‌هفته‌ای بازداشت کنیم

فرمانده ناجا گفت: در صورتی که مجموعه قضائی و سیاسی کشور محل اقامت خاوری همکاری کند در یک هفته او را بازداشت و به کشور باز می‌گردانیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهمترین اخبار مهر97 رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار فروش یک پنجم پارسال نتانیاهو قالی شویی هسته ای تورقوزآباد درآمد 9 میلیونی گدایان تهران آمار عجیب مرگ و میر مشروب تقلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۷۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند

به گزارش خبرآنلاین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز(دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزیران این نهاد اروپایی در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که ظرفیت اتحادیه اروپا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در اوکراین به پرتابگرها و مهمات بیشتری نیاز است.

به نقل از ایسنا در همین راستا، او با اشاره به اهمیت سامانه‌های رهگیری گفت که پرتابگرها بدون سامانه‌ رهگیری مانند تفنگی بدون گلوله هستند.

بورل گفت: ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم و باید برای آتش‌بارها و توپخانه‌هایی که فعلا در اختیار دارند، هواپیماهای رهگیری‌کننده بفرستیم و شمار آتشبارها و توپ‌ها را افزایش بدهیم.

او به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنین حمله به فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا باید دوباره اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که دست به اعمال خشونت‌بار علیه فلسطینیان می‌زنند را بررسی کند.

به گفته او، موضوع جنگ سودان نیز در نشست امروز وزیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت ما هر طوری که بتوانیم از اسراییل می‌خواهیم به رفح حمله نکند و از غیرنظامیان حفاظت کند. دوباره تاکید می‌کنم که بیش از یک میلیون نفر در صورت حمله اسراییل کشته خواهند شد. بنابراین، من و تمامی کشورهای عضو پافشاری می‌کنیم که این اتفاق نیفتد اما من فرمانده ارتش اسراییل نیستم.

با وجود نزدیک شدن شمار تلفات فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۳۴ هزار نفر و نگرانی‌های بین‌المللی درباره بروز فجایع انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی گزینه حمله به رفح را که بسیاری از آوارگان فلسطینی در آن پناه جسته‌اند را کنار نگذاشته است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران با گفتن این که موضوع برنامه هسته‌ای ایران در نشست امروز اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، گفت که اتحادیه اروپا قرار است اقدامی علیه تولید وصادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی انجام بدهد.

اتحادیه اروپا اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران را در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق بررسی می‌کند.

ایران طی عملیات «وعده صادق» حملات گسترده پهپادی و موشکی را علیه اهدافی در اراضی اشغالی انجام داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898207

دیگر خبرها

  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست/ به اسراییل پافشاری می‌کنیم به رفح حمله نکند
  • شوک ایران به نتانیاهو /داستان «ریز پرنده‌های» اسرائیل که عمرشان کوتاه بود
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • ثبت ۵۰ هزار و ۶۳۰ تولد پارسال در آذربایجان‌غربی
  • فروردین ۱۴۰۳ و آشتی‌ای که میان مردم و هنر هفتم رقم خورد
  • آمار عجیب درباره چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی؛ ۴۸ درصد آنها چاقند