Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:58:09 GMT

نمایشگاه بهار علوی در میبد برپا شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۷۶۴۸

نمایشگاه بهار علوی در میبد برپا شد

به گزارش ایرنا ، این نمایشگاه غرفه‌هایی با عنوان شهدای مدافع حرم ، کافه شهدا ، سفال و سرامیک ، بازی‌های کودکانه ، عفاف و حجاب ، کتاب ، تهیه جهیزیه ، جشن نیکوکاری ، مشاوره و... دارد.
معاون فرهنگی سپاه ناحیه میبد عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هدف خدمات‌دهی به مسافران همراه با پذیرایی با چای و آب جوش صلواتی ، اسکان موقت و اقامه نماز ظهر و عصر و نیز مغرب و عشاء در بافت تاریخی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی بهشتی افزود: این نمایشگاه با همکاری معاونت اجتماعی استانداری یزد، معاونت فرهنگی سپاه میبد ، قرارگاه جوادالائمه (ع) شهرستان میبد، هیئت امام حسن مجتبی ، پایگاه امام حسن عسکری و کانون فرهنگی محله میبد بالا و میبد پایین و گردان پنجم پیاده امام حسین (ع) این شهرستان افتتاح شد.
به گفته مسئول برگزاری نمایشگاه بهار علوی در حسینیه محله علی‌آباد علاوه بر غرفه‌های ذکرشده در محل نمایشگاه در غرفه‌ای نیز گرفتن عکس یادگاری با تصویر شهدای محل نیز انجام می‌شود.
احمدرضا سلیمی پور افزود: برای برگزاری این نمایشگاه از 2 هفته پیش کارهای مرتبط به آماده‌سازی نمایشگاه برای برگزاری در ایام نوروز از اول فروردین تا 10 فروردین انجام‌شده است.
شهرستان میبد بیش از 17 محله شامل میبد بالا ، میبد پایین ، بشنیغان ، فیروزآباد ، مهرجرد، کوچّک ، کَرم ، ده آباد ، امیرآباد ، علی‌آباد ، رکن آباد ، مهرآباد ، شهیدیه ، شاه جهان‌آباد ، ده آباد و... دارد.
این شهرستان به‌عنوان دومین شهر پرجمعیت استان با پنج هزار و 84 کیلومترمربع وسعت یک‌سوم آن شامل باغ‌های هم پیوند و بافت تاریخی به مساحت یک هزار و 200 هکتار به‌عنوان شهری تاریخی و گردشگری محسوب می‌شود.
میبد تک بناهای تاریخی مانند نارین قلعه ، برج کبوتر خانه ، یخچال ، چاپارخانه ، قلعه مهرجرد ، آسیاب دو سنگی محمدآباد ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، آب‌انبارکلار، آب‌انبار حاجی علی‌محمد ، حمام یخدان ، قلعه بار جین و... دارد.
صنایع‌دستی میبد نیز شامل زیلو، کار بافی ، سفال ، نقاشی روی سفال ، مو تابی ، خراطی و ... است .
ازجمله بومگردی ها می‌توان به مزرعه کلانتر، ده آباد و ... نیز هتل و رستوران‌های سنتی موجود در بافت قدیمی شهر و روستاها با تلفیقی از ساختار سنتی و نوین هرساله در ایام نوروز و همچنین در طول سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.
این شهرستان 300 اثر ثبتی ، 263 اثر غیرمنقول ، 10 اثر منقول ، 9 اثر قدیمی و 18 اثر ناملموس و 9 موزه دارد.
از میان 14 شهر نمونه گردشگری کشور ، ابرکوه ، میبد و تفت در استان یزد قرار دارد.
مرکز شهرستان 104هزارنفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام حسین ایام نوروز صنایع دستی گردشگری مو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فیض اللهی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با پیگیری فرمانداری بهار، جهاد کشاورزی و اتحادیه آرد و نان شهرستان بهار و در راستای ایجاد توازن در نانوایی‌های شهر بهار یک واحد نانوایی بربری در خیابان شهید بهشتی افتتاح شد که از کیفیت مرغوبی نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از مقوله‌هایی که در طی سالهای اخیر سعی کرده‌ایم در کمیته آرد و نان به آن توجه کنیم توازن نانوایی‌ها در سطح شهر بهار بوده است، در این راستا سال گذشته شاهد آغاز به کار نانوایی در بلوار بسیج، در شهرک فرهنگیان و افتتاح نانوایی در مسکن مهر بودیم، امسال نیز با افتتاح نانوایی بربری در بلوار شهید بهشتی قسمتی از این هدف تأمین شد.

فرماندار شهرستان بهار در خصوص تعداد نانوایی‌های سطح شهر و شهرستان گفت: از ۱۲۶ نانوایی کل شهرستان ۳۱ نانوایی در شهر بهار مستقر است که هم اکنون ۱۸ واحد پخت لواش، ۹ واحد پخت سنگک و ۴ واحد مخصوص پخت بربری است.

کد خبر 6085773

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • نانوایی‌های شهر بهار به ۳۱ نانوایی افزایش یافت
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند