Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@07:45:57 GMT

   هجوم افکارشبانه واسترس و بی خوابی

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۳۷۸۸۵

   هجوم افکارشبانه واسترس و بی خوابی

ساعت 24 با اختصاص  دادن زمان مشخص برای نگرانی و تکنیک آرام کردن بی خوابی را کاهش دهید  


 بسیاری از افرادی  که مشکل بی خوابی دارند می گویند :نمی توانم شب ، ذهنم را آرام  کنم در سکوت شب ، زمانی که خواب یک آرزوی زودگذر است به نظر می آیدکه در برخی افراد ذهن از خواب بیدار شده و فعال می شود و شب زنده دارمی شود چه چیزی سبب هجوم افکار به ذهن آدمی می شود؟ چگونه می توان از این مشکل رهایی یافت ؟ یاد بگیرید چگونه ذهن را آرام کنید ، افکار مزاحم را رها کنید ،اثر استرس و اضطراب را به حداقل برسانید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به کمک تکنیک های آرامش بخش یاد بگیرید چگونه به خواب بروید .

علل هجوم افکار و بی خوابی

در شرایط مناسب نیز بی خوابی برای هرکسی ممکن است  پیش آید به خصوص در طول دوره هایی که آدمی   استرس یا اضطراب دارد ، مشکل به خواب رفتن یا بد خوابی  دیده می شود . اگرغرق  در محرک های تنش زا و افکارپریشان نباشیم خواب راحتی خواهیم داشت با شروع افکار پریشان  به خواب رفتن سخت می شود شاید فکر کنیدکنترل افکار غیر ممکن است اما اینطور نیست شما می توانید بر هجوم  افکارکنترل داشته باشید .هجوم افکار به روش های مختلفی بروز می کند برخی افراداین افکار را شبها به  شکل یک فیلم در ذهن خود توصیف می کنند .تصاویر به سرعت به گذشته بر می گردند وقتی هنوز هشیارند و با چشمان بسته خوابیدند .گاهی با دقت و خیلی عمیق افکار مرور می شود و مرتب تکرار می شود .

اگر چه هجوم افکار مزاحم در بین افرادی که اختلالات اضطرابی دارند دیده می شود اما در افرادی که خود را مضطرب یا نگران نمی دانند استرس سبب  آشفتگی ذهن می شود و در افراد با  شرایط خاص مانند افرادی که شغل خود را از دست داده اند ، طلاق ، جابجایی یا  پس از مرگ عزیزی این استرس ها بیشتر می شود . محتوای این افکار ممکن است مالی ، خانوادگی ، رابطه ، تندرستی یا سایر محرک های تنش زا باشد دلیل این این افکار مهم نیست ، این افکار می تواند مشکلات را ایجاد کند که باید با تغییرات به جا آنها را حل کنیم .

چگونه شب از هجوم افکار رهایی یابیم

برای آرام کردن ذهن از آشفتگی در تاریکی باید از تحریک و شروع و چرخش افکار پرهیز کنید این کار را می توانید با مدیریت استرس و صرف کردن زمانی قبل از خواب با تکنیک های حواس پرتی و آرام سازی انجام دهید.

هر روز کمی وقت برای مشخص کردن و لیست کردن و سعی برای رفع آنچه که باعث استرس ، اضطراب و تنش یا نگرانی می شود صرف کنیدمی توانید هر روز عصر زمانی را برای بررسی لیستی که تهیه کردید و سبب استرس شما شده وقت بگذارید و  در ستون دوم ، عملکردهایی که سبب رفع استرس می شود یادداشت کنید .

نحوه استفاده از زمانبندی نگرانی

به عنوان مثال اگر یک پروژه بزرگ را پس از دو هفته باید تحویل دهید ممکن است استرس شما بیشتر شود و شاید فکر کنید راهی وجود ندارد همه کارها را انجام دهید و حتی نمی دانید از کجا شروع کنید این استرس توان شما را می گیرد . به جای اینکه احساس ضعف و ناتوانی در انجام کار کنید آن را به قسمت های قابل کنترل تبدیل کنید و سپس به کارها رسیدگی کنید فایلها را مرور کنید ، با همکاران خود صحبت کنید ، جلسه ای را تشکیل دهید پیشنهادات را تهیه و تصمیم نهایی را ارایه دهید . همانطور که هر روزکارهای انجام شده را از لیست حذف می کنید عوامل استرس زا نیز از لیست حذف می شوند .

برای برخی موارد موجود در لیست ممکن است راه حل مشخصی نباشد این موضوع ممکن است سبب استرس بیشتر شما و کاهش توانایی انجام کار شود  به خود بگویید باید این مورد را کنار بگذارم و فردا به آن رسیدگی کنم شاید همه چیز تغییر کند و شما طرحی برای حل مشکل بیابید و در عین حال روی چیزهایی که می توانید تغییر دهید تمرکز کنید .

با نوشتن عوامل استرس زا شما نامی برای منبع استرس زا مشخص می کنید . لازم نیست در باره آنها فکر کنید و مدام به خود در باره آن موارد یاد آوری کنید . باید آنها را  از ذهن خود پاک کنید با یک برنامه شما راهی برای از بین بردن استرس خواهید یافت همانطور که وظایفتان را انجام می دهید روزانه آن موراد را نیز بررسی کنید از حل مسئله و غلبه بر مشکلات لذت می برید .

اگر افکار مربوط به استرس شب ها پدیدار می شوند شما به خود بگویید من هم اکنون نیازی به فکر کردن به این مشکل ندارم فردا "ساعت مشخص شده برای بررسی  نگرانی " به آن خواهم پرداخت و سپس می توانید از ادامه  افکار استرس زا پیش گیری کنید و به خواب خود ادامه دهید .

آرام شدن قبل از خواب با استفاده از تکنیک ریلکسشن

برای اینکه شب آرامی داشته باشید قبل از خواب می توانید از ریلکسشن لذت ببرید .

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۷۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی

به گزارش جماران؛ قیس قریشی، تحلیلگر ایرانی ساکن لندن در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

این میزان محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان عرب برایم حیرت آور است و ترسناک!

از آغاز جنگ‌ داخلی سوریه بالای ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه امنیتی رسانه ای برای تخریب چهره ایران در جهان عرب و جهان اسلام شد و اتفاقا موفق هم بود، از سال ۲۰۱۹ و با روبه پایان حرکت کردن جنگ داخلی سوریه وضعیت ایران در افکار عمومی جهان عرب و اسلام به سمت بازسازی خود حرکت کرد و پس از جنگ غزه (سیف القدس) در سال ۲۰۲۱ شیب تندی گرفت و امروز مخصوصآ پس از واکنش ایران به حمله تروریستی به کنسولگری خود در دمشق به اوج خودش رسیده بصورتی که در کویت و عمان و قطر مردم جشن گرفتند و شیرینی پخش کردند!

نه رهبران حوزه خلیج فارس توان هضم چنین محبوبیتی دارند و آن را ضد امنیت ملی خود بحساب می‌آورند نه آمریکا و غرب برای ادامه هیمنه خود در منطقه آنرا تحمل خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران باید منتظر حمله سنگین رسانه ای با بودجه های هنگفت که با محوریت گسل شیعه و سنی در منطقه و گسل‌های اجتماعی و چالش اعتماد عمومی و مسائل اقتصادی و حقوق زنان و... در داخل کشور خواهند بود باشه.

هر چقدر در میدان و افکار عمومی شکست بخورند در رسانه های جهان عرب و گسل های داخلی سرمایه گذاری خواهند کرد ...

باید به سرعت به سمت بازدارندگی اجتماعی در داخل و بازدارندگی در افکار عمومی جهان عرب حرکت کنیم و از کارهای پر ریسک و غیر ضروری در داخل پرهیز کنیم.

اللهم‌ قد بلغت اللهم فاشهد 

اللهم قد بلغت اللهم فاشهد

اللهم قد بلغت اللهم فاشهد...

دیگر خبرها

  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • وضعیت فرودگاه دبی پس از هجوم مسافران برای ترک این شهر | ویدئو
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • هجوم هواداران بارسلونا به اینستاگرام آرائوخو؛ نمی‌بخشیمت، برو بایرن مونیخ! / عکس
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟