Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بنیاد ملی نخبگان با اشاره به کاهش فعالیت این سازمان گفت: مشکلی در فعالیت های بنیاد ملی نخبگان نداشته و فعالیت عادی این نهاد در حال انجام است.

سهراب پور، رئیس بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص وضعیت بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان ایجاد آن توسط مقام معظم رهبری انجام شد که در جلسات ماه مبارک رمضان با اساتید الزام کردند که نهادی برای حمایت از نخبگان تشکیل شود که در سال دوم تذکر ایشان این بنیاد تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رهبری در تذکر تشکیل بنیاد ملی نخبگان گفتند که مسئول این بنیاد باید فرا وزارتخانه‌ای باشد که معاون اول ریاست جمهوری مسئول آن باشد که به دلیل مشغله زیاد به معاونت علمی واگذار شد.

سهراب پور ادامه داد: معاونت علمی فناوری به عنوان رئیس بنیاد ملی نخبگان انتخاب شد و پس از این تحولات معاونت علمی گسترش پیدا کرد و بودجه‌ای معاونت علمی ۱۰ برابر بودجه بنیاد ملی نخبگان شد چرا که بنیاد ملی نخبگان مخاطبان آن دانشجویان نخبه هستند. این دانشجویان از زمانی تحت حمایت بنیاد قرار می‌گیرند که وارد دانشگاه می‌شوند و تا زمان فارغ التحصیلی.

وی در خصوص طرح ملی شهاب که توسط بنیاد ملی نخبگان قرار است اجرایی شود، گفت: این طرح برای دانش آموزان نخبه در دوره دبیرستان است که مراحل اولیه آن در حال انجام است و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

سهراب پور خاطرنشان کرد: جایزه ویژه نخبگان به دوره دکتری به عنوان جایزه علامه طباطبایی که به شخصیت‌های بین المللی داده می‌شود و این فعالیت‌ها همچنان در حال انجام است.

وی دلیل عدم فعالیت بنیاد ملی نخبگان را گرایش معاونت علمی به شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: معاونت علمی بیشتر فعالیت خود را به سمت شرکت‌های دانش بنیان گسترش داد و به همین دلیل فعالیت محدود بنیاد به چشم نمی‌آید.

سهراب پور یادآور شد: برخی از این عدم فعالیت‌ها مشکل وزارت علوم است و من که به عنوان یکی از اساتید دانشگاه سال هاست در آموزش عالی هستم باید بگویم وزارت علوم در فعالیت‌های ابتدایی خودش هم مانده و نمی‌تواند آن‌ها را انجام دهد چه رسد به اینکه بنیاد ملی نخبگان هم به آن اضافه شود.

وی ادامه داد: اختلاف بر سر بنیاد ملی نخبگان پارک‌های علم و فناوری هستند که یک پارک علم و فناوری پردیس زیر نظر معاونت علمی و سایر پارک‌های علم و فناوری در استان‌ها زیر نظر وزارت علوم هستند. پس از گسترش فعالیت‌های معاونت علمی اختیارات بنیاد ملی نخبگان به قائم مقام داده شد و در حال حاضر قائم مقام فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان را نظارت می‌کند.

سهراب پور ادامه داد: جلسات بنیاد ملی نخبگان به صورت مداوم برگزار می‌شود و دانشجویان نخبه زیادی را تحت حمایت خود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سهراب پور بنیاد ملی نخبگان معاون بنیاد ملی نخبگان وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عضویت کارگران منتخب جشنواره امتنان در بنیاد ملی نخبگان خبر داد و با بیان اینکه اقتدار امروز کشور مرهون مجاهدت کارگران است، گفت: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شدند که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شد.

به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی و پنجمین جشنواره امتنان کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه اظهار کرد: کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند و کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وی پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، اعلام کرد که تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت برنامه های وزارت کار قرار می دهد.

به اعتقاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود و اهتمام و توان دولت در جهت تحقق این هدف است.

مرتضوی ضمن اشاره به معرفی منتخبین جامعه کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان، اظهار کرد: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید با جدیت دنبال شود. برگزیدگان جشنواره امتنان، سفیران جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید هستند و باید در حوزه انرژی، معادن، فولاد، پزشکی و کشاورزی راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر کار همچنین تاکید کرد که در حوزه مسکن کارگری می توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: محوریت شعار سال به نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید تاکید دارد و رکن جهش تولید، کارگران و کارفرمایان هستند.ما توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، چرا که اقتدار امروز کشور، مرهون مجاهدت کارگران کشور است.

محمد چکشیان - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم جزییاتی از روند شناسایی و انتخاب کارگران نخبه ارائه کرد و گفت: در این دوره از جشنواره ۵۰ هزار نخبه جامعه کار و تولید شناسایی شدند که ۲۶ نفر از آنان به عنوان برترین‌های کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای شعار سال، مرکز حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی منتخبین و برگزیدگان جشنواره امسال علاوه بر تقدیر ویژه ریاست‌جمهوری مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان ترویج مولفه‌های فرهنگ کار نظیر منزلت کار، وجدان کاری و مسئولیت پذیری را در دستور کار ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود