Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که اولویت نخست مدیریت بحران و دستگاه های عضو این ستاد در وهله نخست بازگشایی جاده ها اعم از اصلی ، فرعی و روستایی و بویژه محور یاسوج-شیراز باشد.

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی چهارشنبه شب در نشست شورای مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: البته در همین راستا نیز اولویت نخست با محورهای اصلی است که هم اینک بازگشایی جاده یاسوج- شیراز به عنوان کریدور و یکی از پرترددترین محورهای اصلی در حوزه جنوب کشور نیز محسوب می شود، باید در دستور جدی این ستاد قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جاده اصلی یاسوج - شیراز و محورهای فرعی یاسوج- چرام -باغچه سادات و همچنین گچساران - باباکلان در پی بارش های سیل آسا 2 روز اخیر به طور کامل مسدود هستند.
محور یاسوج - شیراز به دلیل رانش زمین ، نشست آسفالت و جمع شدن آبهای سطحی و تخریب بخشی از جاده از نیمه های شب گذشته مسدود است.
عوامل راهداری طی شبانه روز گذشته با دستور و تاکید استاندار کهگیلویه وبویراحمد با 9 دستگاه انواع ماشین آلات سنگین مشغول بازگشایی این محور و همچنین راه دسترسی میانبر برای عبور مسافران از این مسیر هستند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین تاکید کرد که هم اینک برخی روستاهای سیل زده در سطح استان به دلیل قطع ارتباط تلفنی و جاده ای ظرف سه روز گذشته به شدت نیازمند تامین مایحتاج اولیه از جمله آب، غذای گرم و پوشاک هستند.
وی تصریح کرد: قرار است با هماهنگی فرمانداران و برنامه ریزی انجام شده بخشی از مایحتاج ضروری این خانواده ها از طریق بالگرد و با همکاری نیروهای امدادی هلال احمر و اورژانس تامین شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین تاکید کرد که مدیران کل استان به ویژه اعضای ستاد مدیریت بحران باید شرایط موجود و اضطراری ناشی از بروز سیل در استان را درک کنند و همچنان با لغو مرخصی ها تا اطلاع ثانوی در دسترس باشند.
وی با بیان اینکه هیچ مدیری حق خروج از استان بدون هماهنگی با معاون عمرانی و مدیریت بحران استان را ندارد، گفت: تمامی مدیران باید فردا(پنجشنبه) تا ساعت 10 صبح در محل کار خود و مرکز استان باشند.
احمدی همچنین یادآور شد که گزارش های ارائه شده و البته اطلاع رسانی ها از سوی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، اعم از عمرانی ، اقتصادی و خدمات رسان از میزان و برآورد خسارات ناشی از سیل اخیر واقع بینانه و کارشناسی شده باشد.
وی گفت: کمیته ای متشکل از کارشناسان در دستگاه های مربوطه با هماهنگی و نظارت نهادهای نظارتی و بخش های حقوقی دستگاه ها برای بررسی ابعاد و میزان خسارات در بخش های مختلف تشکیل شود.
احمدی تصریح کرد: دولت در این زمینه تعهدات لازم را برای جبران خسارت به سیل زدگان در حوزه های مختلف پیش بینی کرده اما بدون شک گزارش های خارج از واقعیت و گاه اغراق آمیز نیز در این راستا قابل بررسی نیست.
احمدی تصریح کرد: تمامی گزارش های مبنی بر میزان خسارات وارده در بخش اقتصادی باید به تایید معاونت امور اقتصادی استانداری برسد و هیچ گزارشی بدون تایید این حوزه قابل بررسی نیست.
وی یادآور شد: هر گونه طرح های زیربنایی، اقتصادی و حتی منازل مسکونی که در حریم و یا بستر رودخانه ها و یا به شکل غیرقانونی و غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز کرده اند و در سیل اخیر دچار تخریب و خسارت شده اند مشمول برآورد و جبران خسارت های وارد شده نخواهد شد.
وی همچنین به مردم و شهروندان در مناطق سیل زده اطمینان داد که نگران نباشند و دولت به طور یقین همراه آنان خواهد بود و خسارت ها جبران خواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت ساز و کار و تمهیدات لازم برای جبران زیان های وارده به سیل زدگان را اندیشیده است و در قالب اعطای وام های بلاعوض و یا تسهیلات کم بهره سعی در بهبود اوضاع و جبران خسارت ها دارد.
بارش های سیل آسا در 2روز گذشته همچنین برخی محورهای ارتباطی علاوه بر جاده یاسوج- شیراز برخی محورهای فرعی از جمله یاسوج - چرام باغچه سادات - سرفاریاب و گچساران- باباکلان را نیز مسدود کرد.
بر اساس اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین میزان بارش در بارش های سیل آسای اخیر با 362 میلیمتر بارش در بخش قلعه رئیسی کهگیلویه به ثبت رسیده است.
3016/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندار سيل كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۳۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از اجرای ۴۰۰ برنامه آموزش و پرورش جهت بزرگداشت هفته معلم در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانها خبرگزاری دانشجو،سید، ولی موسوی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق استان کهگیلویه وبویراحمد با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: در عصر ارتباطات و اطلاعات، روابط عمومی در آموزش و پرورش رسالت خطیری بر عهده دارد و با اطلاع رسانی به موقع و هوشمندانه شرایط برای را پویایی و بالندگی آموزش و پرورش بیش از پیش فراهم می‌کند.

 موسوی با تقدیر وتشکر ازهمراهی و همکاری فعالانه روابط عمومی‌ها، به اهم برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد وگفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.

موسوی افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.

موسوی همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد
  • جاده هراز بازگشایی شد
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • محور هراز بازگشایی شد
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا