Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@16:16:37 GMT

مسافران یاسوج از مسیر جایگزین استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۱۷۷۹

مسافران یاسوج از مسیر جایگزین استفاده کنند

بنا بر اعلام مرکز مدیریت راه های استان فارس، محورهای ارتباطی استان باز است اما بنا بر اعلام مسئولان استان همجوار، در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد، انسداد مسیر در جاده شیراز – یاسوج را شاهد هستیم.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این باره گفته است: تا رفع مشکل و بازگشایی مسیر اصلی، جاده فرعی و قدیمی یاسوج- شیراز در منطقه تنگ سرخ (گردنه وزگ ماه پرویز)محور جایگزین خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی محمد احمدی افزود: مسافرانی که از استان فارس قصد سفر به کهگیلویه وبویراحمد را دارند تا اطلاع ثانوی می توانند از مسیرهای منتهی به مناطق جنوبی از سمت قائمیه ، نورآباد -بابامیدان نیز تردد کنند.
وی یادآور شد: همچنین مسیر جاده کاکان از سمت آبشار تنگ تامرادی که از مسیرهای قدیمی است نیز می تواند راه دسترسی و گزینه دیگری برای مسافران و مردم استان فارس در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
بر اساس داده های دریافتی از سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راه ها و شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر تمامی محورهای شریانی استان باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است .
بنا بر اعلام روز پنجشنبه مرکز مدیریت راه های فارس، در مجموع تردد های جاده ای 24 ساعت گذشته کشور، استان فارس پس از تهران، مازندران، گیلان و البرز در رتبه پنجم قرار دارد.
بر اساس این گزارش، طی شبانه روز گذشته در مجموع حدود 63 هزار خودرو وارد استان و حدود 76 هزار خودرو از استان خارج شده است.
پر تردد ترین محور ورودی استان محور نورآباد- گچساران و پر تردد ترین خروجی محور آباده- شهرضا است.
بر اساس این گزارش، سه محور پر تردد استان به ترتیب شیراز- مرودشت ، مرودشت- شیراز و مرودشت- سعادتشهراست.
این گزارش می افزاید: اوج تردد محورهای استان در ساعت 17 تا 18 و محور شیراز- مرودشت بالاترین تردد در ساعت اوج را داشته است. متوسط تردد ساعتی در جاده های استان 492 خودرو و متوسط سرعت 84 کیلومتر برساعت بوده است.
بر این اساس، از دروازه های شهرشیراز 120 هزار خودرو وارد و 134 هزار خودرو خارج شده است که پرتردد ترین ورودی محور مرودشت- شیراز و پرتردد ترین محور خروجی شیراز, مرودشت بوده است.
این گزارش همچنین حاکی است، در بخش حمل و نقل مسافر برون شهری استان از ابتدی طرح نوروزی (23 اسفند97) تا روز گذشته 25 هزار سفر انجام شده که در مجموع 323 هزار مسافر جابجا شده اند.
بنا بر این گزارش، از ابتدای طرح نوروزی 161 سفر راهیان نور انجام شده و در مجموع 6800 نفر به مناطق جنگی سفر کرده اند.
مرکز مدیریت راه های استان فارس همچنین اعلام کرد: در بخش پیش فروش بلیط ها نوروزی تا پنجشنبه هشتم فروردین، 60 هزار بلیط بصورت حضوری و 29 هزار بلیط بصورت غیرحضوری و در مجموع89 هزار بلیط صادر شده است.
6122/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان فارس استان کهگیلویه و بویراحمد بخش حمل و نقل جاده های استان خودرو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود

 از اواخر سال گذشته عملیات تعریض جاده ابهر- قیدار علاوه بر قطعه ای که از سمت شهر قیدار شروع شده، از سمت شهر ابهر نیز وارد فاز عملیاتی شد.

جاده ابهر - قیدار به دلیل کم عرض بودن و تردد زیاد در آن طی چند سال گذشته به یکی از پرحادثه‌ترین مسیرهای ارتباطی استان تبدیل شده است، به طوری که سال گذشته بیش از ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان در این مسیر به وقوع پیوست.

طی چند سال اخیر حجم تردد در جاده قیدار – ابهر به واسطه اتصال جاده کردستان و همدان به آن به میزان قابل توجهی افزایش یافته و چون این جاده به عنوان یک جاده فرعی طراحی و اجرا شده است، ‌کشش این حجم از تردد را ندارد و تداوم وضعیت کنونی به علت کم عرض بودن جاده بسیار نگران کننده است.

با پیگیری های انجام شده، تعریف این مسیر ارتباطی به جاده اصلی ارتقا پیدا کرد و ۲ بانده کردن آن در دستور کار قرار گرفت.

استاندار زنجان در این بازدید با تاکید بر رفع نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت بر حسب اولویت، گفت: در زمان حاضر با یکسری اقدامات کوتاه مدت، رفع مشکلات جاده قیدار- ابهر را پیگیری می کنیم و در بلند مدت هم عملیات تعریض و ۲ بانده کردن آن را در دستور کار داریم که علاوه برعملیاتی که از سمت قیدار در حال انجام بوده، اجرای طرح از سمت ابهر نیز اجرایی شده است.

محسن افشارچی گفت: به دلیل محدودیت های اعتباری عملیات ۲ بانده کردن مسیر قیدار - ابهر زمان‌بر است ولی تلاش می کنیم تا با اقدامات مورد نیاز در کوتاه مدت از میزان حادثه خیزی این مسیر کاسته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • محور قدیم کندوان در حوزه البرز مسدود می شود
  • ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار
  • برنامه‌ریزی هواپیمایی آسمان برای انجام پروازهای جایگزین صبح ۳۱ فروردین 
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • لحظات رعب آور سرنشینان دو اتوبوس مسافربری برای نجات از سیل+ فیلم
  • آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال