Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کوششی گفت: امروز دیگر ضرورتی وجود ندارد که متولی بحث اعتکاف باشیم لذا سازمان تبلیغات امروز به عنوان یک بازوی محرک قوی در کنار دیگر مسئولان در حوزه محتوایی و فرهنگی می تواند کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین کوششی» در رابطه با اهم فعالیت های تبلیغات اسلامی استان تهران در سال 97 در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: در سال 97 بخش قابل توجهی از فعالیت هایی که در سازمان تبلیغات صورت گرفته مهم و قابل توجه بوده است، یکی از برنامه هایی که مورد استقبال مردم به خصوص جوانان قرار گرفت بحث برپایی گفت و گو و گفتمان های دینی دانش آموزی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: در سال 97 بیش از 3000  گفتمان دانش آموزی در مقطع متوسطه در سطح استان برگزار کردیم که در مقایسه با دانش آموزان استان تهران هنوز با چشم انداز سازمان فاصله داریم و ما تلاش داریم تا این مهم تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام کوششی ادامه داد: 300 مورد گفتمان دینی در دانشگاه و حوزه هم انجام دادیم و گفتمان دانشجویی و طلاب هم برقرار بوده است که از اهمیت بالایی برخوردار است، سازمان تبلیغات بنا دارد تا در این زمینه هم در سال های بعد رشد و تعالی پیدا کند.

وی افزود: توانمند سازی گروه های هدف یکی از کارهایی بوده که در قالب نشست های آموزشی، کارگاه ها و دوره های آموزشی برای اصناف، مسئولین تشکل ها ی دینی، معلمان مقطع متوسطه، مداحان اهل بیت و گروه هایی که با سازمان تبلیغات ارتباط فکری و فرهنگی دارند انجام داده ایم و در راستای توانمندی آنها در سال 97 دوره های آموزشی برقرار کردیم.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره تبلیغات اسلامی استان تهران در رابطه با فعالیت های آموزشی سازمان تبلیغات اظهار داشت: آموزش های تخصصی ویژه مبلغین و ائمه جماعات هم از فعالیت هایی بوده که سازمان انجام داده است و قریب به 2390 نفر در این دوره ها شرکت داشته اند. همایش مسئولین هیئات که با هدف تبیین ماموریت ها، باید ها و نباید های هیئات مذهبی بوده، به صورت کارگاهی و توجیه برای 35،000 نفر اجرایی شد..

حجت الاسلام کوششی تاکید کرد: بازرسی از هیئات در سال 97 به کمک 750 بازرس ویژه انجام شد که برنامه های توجیهی را به مسئولین هیئات مذهبی گوشزد می کردند. این بازرسان تلاش داشتند عهده دارهدایت هیئات مذهبی به سمت و سویی باشند که موجب وهن نشود و سازمان برای اینکه خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید برای همه آنها مسیر از قبل تعریف شده را تعیین کرده بود.

وی در همین رابطه افزود: در ایام مناسبتی مختلف از جمله فاطمیه، ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر نشست هایی را در همین زمینه با مداحان، مسئولین اجرایی هیئات و ... داشته ایم تا بین اعضای شورای هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات هماهنگی بیشتری صورت پذیرد. در همین رابطه همایش هایی را با هدف به روز شدن مبلغین برگزار کردیم تا در ایام مختلف بتوانند یاری رسان هیئات باشند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره تبلیغات اسلامی استان تهران همچنین درباره اعزام مبلغین هم گفت: درمناسبت های ملی ومذهبی اعزام مبلغ و مبلغه داشته ایم تا کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد. در سال 97،  150 باب کتابخانه روستایی با یک اعتبار بالای حمایتی تجهیز و پذیرای کتاب دوستان شد تا در موضوعات مختلف بتواند به آنها کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که در حوزه بانوان سازمان تبلیغات چه فعالیت هایی را انجام داده است بیان داشت: شناسایی، سامان دهی  و نشست های توجیهی و آموزشی را برای مبلغین خانم داشته ایم که بیش از 1000 نفر در این رابطه هدف سازمان تبلیغات قرار گرفتند تا بانوان جامعه و به خصوص بانوانی که در هیئات شرکت دارند بتوانند از این موضوع بهره کافی و وافی را ببرند.

وی گفت: در رابطه با بحث اوقات فراغت 244 پایگاه اوقات فراغت را برقرار کردیم تا فعالیت های مربوط به اوقات فراغت را در قالب بوستان های معرفت انجام دهند، حمایت از برنامه های مناسبتی ملی و مذهبی نیز از دیگر فعالیت های سازمان تبلیغات بوده است که تشکل هایی که در این مناسبت ها فعالیت دارند مورد حمایت قرار بگیرند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره تبلیغات اسلامی استان تهران در پاسخ به این سوال که برای سال 98 چه برنامه ای را سازمان تبلیغات در دستور کار دارد گفت: خود برنامه هنوز قطعی نشده است ولی  محور و رویکرد فعالیت های سازمان در سال 98 توجه ویژه به جوانان است که برنامه های سازمان را جوان محور طراحی کنیم، با توجه به اینکه در موضوع فرهنگ و فرهنگ سازی قطعا باید مردم مشارکت لازم را داشته باشند بحث مشارکت های مردمی در فعالیت های فرهنگی و مردمی را بیشتر از سال های قبل در دستور کار داریم، پالایش و تقویت تشکل ها و گروه های هدف سازمان تبلیغات در انجام کارهای فرهنگی یکی دیگر از برنامه هایی است که سازمان به آن توجه ویژه دارد.

حجت الاسلام کوششی تصریح کرد: توانمند سازی و مشارکت تشکل های قرآنی، دینی، هیئات مذهبی،  مداحان اهل بیت، کانون های فرهنگی، انجمن های اسلامی و ... یکی از رویکرد های جدی سازمان است تا بحث اسلام انقلابی در جامعه اجرایی شود.

وی افزود: ما به معنای واقعی با تفکر انقلابی و مدیریت جهادی بنا داریم که در سال 98 برنامه های سازمان را به سمت و سویی سوق بدهیم که تفکر جهادی در جامعه ترویج، پرورش و مدیریت شود تا خروجی مناسبی را داشته باشیم.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره تبلیغات اسلامی استان تهران در رابطه با میزان همسویی سازمان تبلیغات با بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری آن را تدوین کرده اند اظهار داشت: با توجه به بیانیه ای که مقام معظم رهبری به عنوان گام دوم انقلاب بیان کرده اند باید و حتما برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی معطوف به  این قضیه باشد و هدف مسئولین سازمان هم دقیقا در همین راستا قرار دارد تا تاکیدات معظم له به نحو احسن عملی شود.

وی در بخش پایانی، درباره وظایف سازمان تبلیغات  نسبت به اعتکاف سال آینده گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک زمانی بود که در این حوزه نقش پر رنگی داشت و سنت اعتکاف را در جامعه نهادینه کرد ولی امروز دیگر ضرورتی وجود ندارد که متولی بحث اعتکاف باشیم لذا سازمان تبلیغات امروز به عنوان یک بازوی محرک قوی در کنار دیگر مسئولین در حوزه محتوایی و فرهنگی می تواند کمک کند.

وی افزود: به عنوان مثال سازمان تبلیغات در بحث اعتکاف اساتیدی را برای معتکفین در نظر می گیرد تا پاسخگوی مسائل دینی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و ... باشند لذا در اعتکاف فضا و فرصت مناسبی وجود دارد تا یک ارتباط دلی و فرهنگی برقرار شود. تامین و پشتیبانی اعتکاف دیگر ربطی به سازمان تبلیغات ندارد وتعداد مساجد، معتکفین و نحوه اجرای کلی اعتکاف مربوط به سازمان امور مساجد و ستاد اعتکاف می باشد. البته با توجه به اینکه اعتکاف سال 98 مصادف شده است با ایام نورز و تعطیلات نورزی، می شود این را پیشبینی کرد که یک مقداری کاهش ثبت نام وجود داشته باشد.

 

 

 

پایان پیام/649

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب مسافران نوروزی سیلاب خسارت سیلاب شیراز کمک به سیل زدگان گلستان خبرگزاری شبستان گام دوم انقلاب اسلام انقلابی اداره تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی بعدازظهر امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، اظهار داشت: در حوزه شورای فرهنگ عمومی دو نکته حائز اهمیت است که می‌تواند یک زمینه خوب برای اقدامات اثرگذار و مفید برای سال جاری و سال‌های آینده باشد؛ در نکته اول آنچه که ما از اقتضائات و منویات مقام معظم رهبری می‌فهمیم در مجموع آنچه که در حوزه فرهنگ باید انجام دهیم باید انسجام و هدفمندی روزافزونی داشته باشد که به نتایج مثبت منتهی شود.

وی با بیان استدلال‌های متعدد عنوان کرد: بنده معتقد هستم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ موفقیت‌های کم‌نظیری داشته است و نباید فراموش کنیم که در یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی با جبهه استکبار هستیم و شرایط فعلی را به لطف الهی این انقلاب رقم زده است و این توفیقات اسلامی در داخل و خارج باید شناخته شود چرا که تقابل جبهه حق و باطل به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) تا ختم بشریت ادامه خواهد داشت و معتقدیم که در نهایت جبهه حق پیروز شده و این مستضعفان هستند که وارثین عالم خواهند شد.

صحرایی بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «به قله نزدیک هستیم»، منظور این قله تنها قله اقتصادی و یا قله سیاسی نیست، بلکه قله افتخار انقلاب اسلامی یک ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تشکیل قرارگاه در حوزه‌های فرهنگی اذعان کرد: قرارگاه تنظیم‌کننده، هدایت‌کننده، بازخواست‌کننده و راهبر میدان است و مقام معظم رهبری می‌فرمایند اصطلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم‌تر است چون این کار محور همه کارهای دیگر است و در اینجا قرارگاه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته در جلسات شورای فرهنگ عمومی که برگزار شد به این جمع‌بندی رسیدیم که استان کرمانشاه اگر بخواهد یک حرکت بهتر، دقیق و اثربخش‌تر در فضای فرهنگی داشته باشد نیاز به یک کار قرارگاهی دارد، از این رو با تأکیداتی که مقام معظم رهبری داشتند ایشان شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان یک قرارگاه می‌شناسند و در استان نیز با حضور نماینده ولی‌فقیه و ترکیبی که طراحی شده است می‌تواند این کار قرارگاهی را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: حداقل ثمره تشکیل قرارگاه این است که از پراکنده کاری، موازی کاری، دوباره‌کاری و… فاصله خواهیم گرفت، چرا که در صورت عدم فرماندهی واحد، بدیهی است که اقدام صورت گرفته با شکست مواجهه شود؛ لذا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن علیه ما جبهه تشکیل داده است ما نیز در اقداماتمان باید کار جبهه‌ای انجام دهیم.

کد خبر 747359

دیگر خبرها

  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد