Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@20:44:46 GMT

برداشت هندوانه از مزارع جنوب کرمان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۶۰۸۸

برداشت هندوانه از مزارع جنوب کرمان آغاز شد

سعید برخوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برنامه های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی 98 -97 سطحی معادل 13 هزار و 270 هکتار به کشت هندوانه از ارقام میکادو، B - 32، آستاراخان، آرگون و چارلستون اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: به منظور بهینه سازی مصرف آب، بیش از 80 درصد سطوح زیر کشت به آبیاری تیپ و مالچ پلاستیکی کفپوش مجهز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: در جهت ارتقای کیفیت محصول، عمدتا مصرف کودهای آلی و کودهای ریز مغذی به صورت کود، آبیاری و محلول پاشی در اولویت بوده است.
وی افزود: با توجه به خارج از فصل بودن این کشت ها، میزان مصرف آب در محصول هندوانه در جنوب کرمان کمتر از 30 درصد مصرف آب در سایر نقاط کشور بوده و برابر ارزیابی های انجام شده کارایی مصرف آب در محصول هندوانه بیش از 15 کیلوگرم به ازای هر متر مکعب آب مصرفی است.
برخوری تصریح کرد: برابر گزارش‌های واصله عملیات برداشت محصول نوبرانه در شهرستان های رودبارجنوب و قلعه گنج از پنجم فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه در شهرستان فاریاب ادامه خواهد داشت که پیش بینی می شود از سطح ذکر شده بیش از 500 هزار تن محصول تولید و به بازارهای هدف عرضه گردد.
برداشت هندوانه در حالی در جنوب کرمان آغاز می شود که بیشتر کارشناسان منابع آبی و کشاورزی تذکر داده بودند، کاشت این محصول به هیچ وجه برای منطقه صرفه اقتصادی ندارد چرا که هر کیلوگرم هندوانه 250 لیتر آب نیاز دارد و تولید یک عدد هندوانه 10 کیلویی، 2 میلیون و 500 هزار تومان برای کشور تمام می شود، البته سازمان جهاد کشاورزی در واکنش به این اظهار نظرها، اعلام کرده، برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب، از روش هایی همچون آبیاری نوار تیپ و مالچ پلاستیکی استفاده می کند.
حال باید ببینیم، کشاورزان از تولید این محصول، نفع می برند یا اینکه محصولشان همچون سال های گذشته به علت پایین بودن قیمت ها، خوراک احشام می شود.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جهاد کشاورزی خوراک کشاورزی کود وزارت جهاد کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کارشناس مسئول دانه‌های روغنی و کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان و محقق مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجانغربی بهمراه مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از مزارع کلزای این شهرستان بمنظور نظارت بر آفات و بیماری‌ها و بررسی وضعیت رشدی محصول بازدید کردند.   در این بازدید وضعیت مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب مطلوب ارزیابی شد.   گفتنی است امسال با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته، ۴۱۰ هکتار از اراضی زراعی میاندوآب به کشت محصول کلزا اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب