Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@11:49:32 GMT

آشنایی با داور دربی ۸۹

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۴۶۱۷۷

رویداد۲۴ اشکان خورشیدی نخستین قضاوت را در لیگ برتر، در دهمین دوره این مسابقات انجام داد و تاکنون در ۹۳ مسابقه سوت زده است. این داور در ادوار اخیر بازی‌هایی را داوری کرده که در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار بوده که از آن جمله می‌توان به بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، پرسپولیس و تراکتورسازی در لیگ شانزدهم و پرسپولیس و پارس جنوبی جم در هفدهمین دوره اشاره کرد ولی قطعاً نود و چهارمین قضاوت این داور، حساس‌ترین آن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اشکان خورشیدی، فصل گذشته با ۱۵ قضاوت دومین داور پرکار لیگ بود و با پشت سرگذاشتن ۶۷٪ بازی‌ها بدون اشتباه تاثیرگذار (با نظر کارشناسان داوری برنامه نود) جزو ۳ داور موفق لیگ بود ولی او در این فصل در تست آمادگی جسمانی ابتدای مسابقات مردود شد و نیم فصل اول را از دست داد. در نیم فصل دوم نیز تاکنون در ۳ بازی قضاوت کرده است و ظاهراً کمیته داوران برای قضاوت تقابل تیم‌های مدعی قهرمانی حساب ویژه‌ای روی اشکان خورشیدی کرده است و پس از داوری در دیدار ترکتورسازی-استقلال و تراکتورسازی-سپاهان این بار نوبت قضاوت در شهرآورد حساس پایتخت است.

هر دو تیم پرسپولیس و استقلال خاطره بدی از آخرین قضاوت اشکان خورشیدی دارند. استقلال برابر تراکتورسازی متحمل آخرین شکست خود شد و پرسپولیس نیز در نخستین دیدار خود در سال ۹۷ مغلوب سایپا شد و حال باید در اولین بازی خود در سال ۹۸ بار دیگر با داوری اشکان خورشیدی وارد میدان شود.

اشکان خورشیدی تاکنون ۱۰ بار دیدارهای پرسپولیس در لیگ برتر را قضاوت کرده که حاصل آن ۵ برد برای پرسپولیس، ۴ تساوی و ۱ شکست بوده است. این داور برای استقلال نیز در ۹ بازی سوت زده است که آبی‌پوشان در این دیدارها صاحب ۳ پیروزی، متحمل ۴ باخت شده‌اند. ۲ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

با توجه به حساسیت دربی، نحوه مدیریت بازی از سوی داور از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در جذابیت مسابقه خواهد بود.سابقه نشان می‌دهد که این داور در نشان دادن کارت زرد و قرمز اهل افراط و تفریط نیست.بازی‌های که این داور قضاوت کرده به طور متوسط ۳.۳۳ کارت زرد و ۰.۰۶ کارت قرمز داشته است. مدافعان دو تیم باید کاملاً توجیه باشند که قاضی این میدان در گرفتن پنالتی کاملاً سخت‌گیر است و در کارنامه داوری خورشیدی ۰.۳۵ پنالتی در هر بازی به چشم می‌خورد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دربی داور دربی اشکان خورشیدی قضاوت دربی پرسپولیس استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور دیدار حساس پرسپولیس در جام حذفی

 داور بازی آلومینیوم اراک - پرسپولیس در جام حذفی اعلام شد. 

به گزارش تابناک ورزشی واعلام کمیته داوران، امیر عرب‌براقی به عنوان داور بازی آلومینیوم اراک - پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی انتخاب شد.

عرب‌براقی امسال ۲ بازی پرسپولیس در لیگ برتر را سوت زده که این تیم مقابل تراکتور به برتری یک بر صفر رسید و در دیدار با استقلال خوزستان ۲-۲ متوقف شد.

این بازی روز جمعه هفتم اردیبهشت از ساعت 18:15در ورزشگاه امام خمینی اراک برگزار خواهد شد. 

 

 

دیگر خبرها

  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • گزینه قضاوت دربی تهران در تورنمنت دختران کافا قضاوت کرد
  • پرسپولیس-آلومینیوم با یک داور تکراری
  • داور دیدار حساس پرسپولیس در جام حذفی
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟