Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداداد عزیزی اکثر اوقات شاد است مگر مواقعی که موضوعی او را عصبانی کند، اما در تمام سال‌های اخیر ثابت کرده انسانی صادق است و حرف دلش را می‌زند و به همین دلیل هنوز یکی از چهره‌های مهم فوتبال محسوب می‌شود.
* برنامه شما برای ایام نوروز امسال چه بود؟
۵ شب با خانواده به جزیره کیش رفتیم البته در مصاحبه قبلی‌ام با خبرورزشی گفتم برای ۵ نفر باید شبی ۵ میلیون پول اتاق داد، هتل فقط صبحانه می‌دهد و هزینه ناهار و شام با خود مسافران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال من شبی ۵ میلیون پول هتل را که فقط برای ۸، ۹ ساعت خواب است پول زور می‌دانستم و از شیوه دیگری استفاده کردم و آپارتمان گرفتم. نمی‌دانم چه خبر است که قیمت هتل در کشورمان به‌رغم افت شدید پول ملی و بالا رفتن نرخ ارز هنوز از قیمت هتل‌های چند کشور بالاتر است. هتل ۵ ستاره در فلان کشور همسایه از هتل ۵ ستاره ما کمتر است و از نظر کیفیتی اگر هتل ما ۵ ستاره نام دارد هتل آن‌ها ۸ ستاره محسوب می‌شود. این مشکلات وجود دارد و استقبال مردم هم سبب می‌شود قیمت‌ها کاهش پیدا نکند. کلاً گروهی از قشر مرفه عاشق گرانی هستند و تا هر کالایی گران می‌شود برای خریدش خیز برمی‌دارند.
* از نظر روانی به اصطلاح تازه به دوران رسیده‌ها یا افرادی که با زحمت کم صاحب ثروت شده‌اند، می‌توانند با چنین تفکر و رفتار زندگی کنند.
چه بگویم! هرکس شبیه خودش است. خود من تا ۱۸ سالگی در فقر شدیدی قرار داشتم، اما برای صاحب این موقعیت شدن خیلی زحمت کشیدم. یک جایی آدم از کمک چند ده‌میلیونی به برخی‌ها خوشحال می‌شود و لذت می‌برد، اما همان آدم برای ۵۰۰ تا تک‌تومانی گارد می‌گیرد. چون دارای اصول است. چون پولش را مفت به دست نیاورده، نمی‌خواهد باج بدهد. باج بدهد برای کار خیر دست و دلباز است، اما جایی که احساس کند طرف قصد زرنگی و سوءاستفاده دارد برای یک تومانش هم موضع‌گیری می‌کند.
* اتفاقاً در مصاحبه تان به قیمت آجیل هم اشاره کرده بودید.
ببینید آب، نان و... جزو اقلام ضروری زندگی هستند، اما کسی با نخوردن آجیل نمرده و بعد از این هم نمی‌میرد. آجیلی که نوروز ۹۷ بود کیلویی ۵۰ هزار تومان بر چه مبنایی برای نوروز ۹۸ شده کیلویی ۲۰۰ هزار تومان؟ نرخ ارز ۳ یا ۳/۵ برابر شده، چرا پسته، بادام و... که داخل ایران تولید می‌شود ۴ برابر شده است. ما خودمان به خودمان رحم نمی‌کنیم چطور انتظار داریم خارجی‌ها به ما رحم کنند؟ این چه فرهنگی است که برخی تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان دارند؟ در آلمان یک بار قیمت شیر ناگهان ۲ برابر شد مردم تصمیم گرفتند ۳ ماه شیر نخورند، بعد از ۳ هفته شیر به قیمت قبل برگشت. تمام اعضای اتحادیه شیرفروشان از مردم معذرت خواستند. از عبارتی شبیه غلط کردیم، استفاده کردند، چون شیرهایشان فاسد شد و اگر مردم روی تصمیم ۳ ماهه خود پافشاری می‌کردند ورشکسته می‌شدند. اینجا به فلان خودرو می‌گویند ارابه مرگ، قیمتش ۳ برابر شده و گروهی از ثروتمندان که هر یک چند کارمند دلال دارند برای خرید ۴۰، ۵۰ هزار دستگاه به سایت خودروساز یورش بردند و در کمتر از یک ساعت همه را خریدند، چون اطمینان دارند با سود‌های کلان همین ارابه‌های مرگ را به مردم می‌فروشند. اگر مردم نخرند طرف دلال خودرویی که بابت آن پول داده آتش نمی‌زند! ابتدا قیمت را پایین می‌آورد اگر ببیند، نمی‌خرند حاضر می‌شود چند میلیون هم ضرر بدهد تا بخشی از پولش به حسابش برگردد. مشکل از خود ماست که هر روز گردن این دلال‌ها را کلفت‌تر می‌کنیم. یکسری جا‌ها شاید مشکل از مسئولان و دولت باشد، اما آیا دولت قیمت پسته را بالا برده؟ دولت به مردم فشار می‌آورد خودروی بی‌کیفیت که بدنه‌اش ضعیف‌تر از یک فرغون است را بخرند؟ حداقل در چند بخش خود ما مقصریم. من هزاران ایراد دارم، اما در همین بحث آجیل، ندار که نیستم، می‌توانم چندین کیلو آجیل بگیرم، اما نمی‌گیرم و نمی‌خورم. یک جا‌هایی خود ما مردم باید خودمان دست به کار شویم.
* سال تحویل دور سفره هفت‌سین بودید؟
من ساعت ۱۱ شب می‌خوابم. سال تحویل بیدار بنشینم که چه بشود؟ شفاف بگویم آدم خوش‌خوابی هستم. حداقل ۸ ساعت می‌خوابم و گاهی بیشتر هم می‌شود.
* انتظارتان به عنوان یک شهروند از مسئولان برای سال جدید چیست؟
یا هیچ وعده و وعیدی ندهند یا اگر وعده‌ای می‌دهند به آن عمل کنند. فکر نمی‌کنم انتظار بالایی باشد.
* صحبتی درباره نوروز دارید؟
تا چشم به هم بزنیم نوروز ۹۸ تمام شده و یکهو می‌بینیم در نوروز ۹۹ قرار داریم. فقط آرزو می‌کنم مردم کشورم مشکلات را پشت سر بگذارند. مشکلات بخش زیادی از هموطنان را در سال ۹۷ آزار داد و سال ۹۸ هم شروع نشده با سیل و مشکلات فراوان برای مردم همراه بود. از خداوند می‌خواهم به مردم ایران‌زمین کمک کند تا شرایط برای همه بهتر شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فوتبال ایام نوروز خانواده مصاحبه پول صبحانه مسافران خواب نرخ ارز مشکلات گرانی ثروت فقر نوروز ارز ایران آلمان شیر خودرو مرگ دولت شهروند سیل خداداد عزیزی فوتبال سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!

غلامرضا تاجگردون، نماینده ادوار مجلس در گفتگویی در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین درباره جنجال ها بر سر لایحه عفاف و حجاب گفت: هیچ کسی از دولت سوال نمی کند که چرا این لایحه را دادید. مجلس باید بگوید این لایحه دولت است و من هک و اصلاح کردم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887623

دیگر خبرها

  • گروه هفت مقابل گردن‌کشی‌های رژیم صهیونیستی بایستد
  • ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!
  • تتوی روی گردن یک سرباز در رژه ارتش خبرساز شد
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • جشن بزرگ دلالان فوتبال ایران در راه است!
  • افزایش سطح آب‌های زیرزمینیِ دلفان پس‌ از ۲۰ سال
  • درویش: از اوسمار برای فصل بعد برنامه خواستیم/ بحث تمدید قراردادها کار دلالان است
  • فیلم| طلای خوشرنگ آسیا بر گردن «سعید اسماعیلی»
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز