Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر تاکنون برای ایام تعطیلات نوروز و سفر به مناطق گردشگری برنامه ریزی نکرده اید، میتوانید با سفر به باغ زیبای چشمه بلقیس واقع در شهرستان چرام استان کهگیلویه و بویراحمد لذتی متفاوت را تجربه کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس ،باغ چشمه بلقیس در استان کهگیلویه و بویراحمد، در دشتی هموار معروف به شهرک قلعه کره شهبازی از توابع بخش چرام و در 5 کیلومتری شرق چرام و یک کیلومتری روستای شهرک در میان تپه ماهورها و کوهها واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این باغ از شمال به جاده چرام ـ گچساران، از جنوب به اراضی کشاورزی، از غرب به باغ جهاد کشاورزی(باغ عمران) و از شرق به اراضی کشاورزی و کوههای همجوار محدود می‎شود. چندین نهر فصلی و دایمی در این دشت جریان دارد و محصولات غلات چون گندم، جو و برنج در این منطقه کشت می‎شود.

 

 اگر تاکنون برای ایام تعطیلات نوروز و سفر به مناطق گردشگری برنامه ریزی نکرده اید، میتوانید با سفر به باغ زیبای چشمه بلقیس واقع در شهرستان چرام استان کهگیلویه و بویراحمد لذتی متفاوت را تجربه کنید.

 

باغ زیبای چشمه بلقیس که به نگین سبز جنوب کشور ملقب است، هر ساله میزبان مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور است.

 

بطور یقین میتوان عنوان کرد که تجربه این طبیعت زیبا باعث شود که در آینده نیز به این منطقه بکر سفر کنید.

 

از طرفی با سفر به باغ چشمه بلقیس و یک تجربه ای متفاوت از سایر مناطق گردشگری،لذت طبیعت را احساس خواهید کرد.

 

این در حالی است که قاسم حیدری مسئول ستاد تنظیم بازار شهرستان  در محوطه چشمه بلقیس و در گفتگو با صبح زاگرس عنوان کرد : ۷ نفر از پرسنل شهرداری در محوطه چشمه بلقیس در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.

 

وی افزود: ۳۰ درصد از افراد وارد شده در باغ زیبای چشمه بلقیس غیربومی بوده و و ۷۰ درصد نیز افراد هم استانی و بومی گزارش شده است.

 

حیدری در ادامه بیان کرد:درصد مسافران غیر بومی در حال افزایش است و تا پایان تعطیلات به درصد قابل توجهی خواهد رسید.

 

این مسئول گفت:هزینه ورود به باغ زیبای چشمه بلقیس متناسب با وضعیت معیشت مردم بوده و ناچیز است.

 

گفتنی است که سالانه این منطقه زیبا مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

 

تصاویر بیشتر:

  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (چهارشنبه) به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش یافته و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان هواشناسی، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

برپایه این گزارش، شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

قابل ذکر است تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

هوای امروز تهران ابری همراه با بارش پراکنده است، اما به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود.

بیشینه دمای امروز پایتخت 20 و کمینه دمای آن 11 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • هواشناسی ۴۰۳/۰۲/۰۵؛ تداوم بارش درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • هواشناسی ایران ۴۰۳/۰۲/۰۵؛تداوم بارش‌ درمرکز، شرق و جنوب کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان