Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، آبشار سوله دوکل در منطقه مرگور ارومیه و در فاصله ۶۱ کیلومتری جنوب غربی ارومیه در دامنه سرسبز با چمنزارهای زیبا کوه ۳۴۸۷ متری دالامپر قرار دارد و یکی از زیباترین و مرتفع ترین آبشارهای ایران به شمار می آید.

نام این آبشار در زبان کردی به معنی "آبشار دود" که به دلیل برخورد شدید آب و صخرهای موجود در پیکره آبشار و ایجاد حالت دودی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبشار سوله دوکل در روزهای تعطیل روزانه هزاران گردشگر را به دامن طبیعت میکشاند.و از ویژگیهای منحصر به فرد این منطقه مهمان نوازی و خون گرمی روستاییان و عشایر منطقه است.

در آبشار سوله دوکل منطقه ای مرزی قرار دارد اما از لحاظ امنیتی‌ بسیار کم خطر است و هیچ گونه مشکل امنیتی و نظامی گردشگران آبشار سوله دوکل را تهدید نمی کند.

نویسنده: سینا پسران افشاریان

عکاس: باقر محرمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری نوروز ارومیه مسافرت آبشار سوله دوکل جاذبه گردشگری مسافرت نوروزی سوله دوکل مرگور نوروز ۹۸ نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۴۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بازدید از دریاچه ارومیه در ظهر نیمه‌ابری یک روز بهاری و وزش بادی که بزرگترین پهنه آبی آذربایجان‌غربی را مواج کرده است.

و گردشگرانی از شهرهای دور و نزدیک که حال دلشان به وضعیت این روزهای دریاچه ارومیه گره خورده است.

دبیرکارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه حجم این دریاچه تاکنون به ۱.۷ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است افزود: رهاسازی آب از سدهای سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی ‌و کردستان در افزایش آب دریاچه ارومیه تأثیرگذار بوده است.

محمدصادق معتمدیان اضافه کرد:احیای دریاچه ارومیه سالهاست به دغدغه‌ای زیست محیطی تبدیل شده که با اجرای برنامه‌های بلندمدت و مشارکت مردم در مدیریت منابع و مصارف آب می‌توان به تحقق این مهم امیدوار بود.

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی برافزایش بارش‌ها در فروردین و اردیبهشت امسال از یک سو و طرحهای در حال اجرای ستاد احیای دریاچه ارومیه از سوی دیگر، انتظار می‌رود سطح آب نگین فیروزه‌ای آذربایجان‌غربی در ماه‌های آینده بیشتر از این هم شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبشار گویله مریوان، زیباترین آبشار کردستان + فیلم
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • بازدید حدود ۸۳۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان غربی
  • بازدید بیش از ۸۳۳ هزار گردشگر از جاذبه‌های آذربایجان‌غربی
  • آبشارهای آرامش بخش چهارمحال و بختیاری؛ گوشه‌هایی از بهشت
  • بارش‌های نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی به ۲۵۲ میلی‌متر رسید
  • گنج نهفته در همدان، بهترین مکان برای مسافران نوروزی
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • ۹۰ هزار مسافر وارد شهرستان عسلویه شده است