Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: تولید داخلی مناسب، استاندارد و باکیفیت و قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی و حضور در جبهه «‌رونق تولید» با اقدام و با عمل موجب سربلندی و عزت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت‌الاسلام «الله نور کریمی تبار» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، اظهار کرد: کلید حل همه مشکلات اقتصادی‌، توسعه تولید ملی در عرصه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال رونق تولید، تصریح کرد: آنچه موجب غلبه بر مشکلات اقتصادی و سربلندی و فائق آمدن بر محاصره اقتصادی است توجه به «توسعه تولید ملی» است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار، یادآور شد: برای تحقق «رونق تولید» نیازمند توجه به تولیدکنندگان داخلی، تقویت و باور فرهنگ مصرف کالای ایرانی، برداشتن موانع پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی هستیم.

 

امام‌جمعه ایلام، بیان کرد: تولیدکنندگان داخلی سربازان خط مقدم این نبرد اقتصادی هستند که با تولید داخلی مناسب، استاندارد و باکیفیت و قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی نسبت به حضور در جبهه «‌رونق تولید» اقدام و با عمل خود سربلندی و عزت ایران را افزون می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار، با اشاره به سیل اخیر نیز یادآور شد: علی‌رغم سیل فراگیر و درگیر بودن بیشتر استان‌ها و جان دادن تعدادی از هم‌وطنانمان در این سیل ضمن تسلیت به بازماندگان و اعلام همدردی با خانواده جان‌باختگان این حادثه یادآوری می‌کنم که شهروندان نسبت به هشدارهای پیشگیری‌کننده توجه لازم داشته باشند.

 

وی، به بارندگی‌های استان ایلام گریزی زد و گفت: بارندگی در ایلام نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده است اما به لطف خدا و همت و حضور مسئولان و همیاری و کمک و رعایت موارد احتیاطی در استان ایلام تاکنون شاهد خسارت جانی نبوده‌ایم و این را از لطف پروردگار میدانیم.

 

امام‌جمعه ایلام، افزود: اما توصیه بر شهروندان استان ایلام آن است که هشدارها را جدی گرفته و رعایت تمام جوانب را داشته باشند و بدانند پیشگیری بهتر از درمان است.

 

حجت‌الاسلام کریمی تبار، به توجه مسئولان به نقاطی که در استان ایلام به علت سیل دچار خسارت و یا مجبور به تخلیه روستا شده‌اند یادآور شد: مسئولان همت کنند و نسبت به آماده کردن شرایط ایمن برای بازگشت روستاها اقدام و در برآورد خسارت و کمک مادی و معنوی دریغ نکنند.

 

امام‌جمعه ایلام، اقدام اخیر آمریکا در الحاق بلندی‌های جولان به اسرائیل را نوعی دیوانگی ترامپ نام برد و خاطرنشان کرد: در این اقدام وحشیانه و بی‌منطق افول آمریکا حتمی است.

 

وی، به مخالفت جهانی با این اقدام آمریکا اشاره و افزود: آمریکا با این اقدام خود می‌خواهد برای جهان تعین تکلیف کند غافل از اینکه جهان دیوانگی آمریکا را می‌داند و به این اراجیف بهایی نمی‌دهد.

 

امام‌جمعه ایلام در پایان با تأکید بر حضور مسئولان در کنار مردم در حوادث و اتفاقات، خاطرنشان کرد: این مردم شایسته بهترین‌ها هستند، با خدمت به آنان از هیچ کوششی دریغ نکنید.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب مسافران نوروزی خسارت سیلاب سیلاب شیراز خبرگزاری شبستان دولت کمک به سیل زدگان مصرف کالای ایرانی مسئولان مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، رضا فتوحی درباره شعار سال و اهمیت آن در بخش کشاورزی افزود: امنیت غذایی مهمترین مبحث بخش کشاورزی بوده و باید تلاش کنیم تا با مشارکت مردم محقق شود.

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر این که کشت فراسرزمینی نوعی مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی در طرح‌های برون‌مرزی است، اظهار داشت: این کشت توسط دولت دنبال می‌شود؛ در این زمینه دولت بنا دارد تا به کمک سرمایه‌گذاران ایرانی در کشور‌های دارای تفاهم‌نامه، کشاورزی فراسرزمینی انجام دهد.

به گفته فتوحی، شرکت‌های داخلی و بین‌المللی نیز می‌توانند کشاورزی فراسرزمینی در بخش عظیمی از کشور‌ها مانند روسیه، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، عراق، پاکستان، بخشی از کشور‌هایی آفریقایی مانند تانزانیا و ونزویلا در قاره آمریکا انجام دهند.

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت کشت فراسرزمینی و تحقق شعار سال در این بخش با افزایش تولید، یادآور شد: در سالی که با نام جهش تولید نامگذاری شده، سرمایه‌گذاری در خارج از کشور برای تقویت امنیت غذایی را عملیاتی کنیم؛ البته فعالیت‌های مهمی در این زمینه انجام شده و در دست اقدام است.

وی افزود: با تحقق کشت فراسرزمینی می‌توانیم نیاز کشور به برخی محصولات را تامین کرده و با قیمت مناسب‌تری به دست مردم برسانیم.

فتوحی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران، افزود: کشت محصولات اساسی مانند گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی دام و دامپروری در کشت فراسرزمینی مورد حمایت دولت سیزدهم و از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

به گفته وی، ایران در کمربند خشک و نیمه‌خشک جهان قرار دارد و بر این اساس باید به دنبال حفظ منابع پایه و افزایش بهره‌وری آب و خاک باشیم، بنابراین افزایش تولید باید خارج از کشور و در راستای بهره‌مندی از منابع آب و خاک سایر کشور‌ها باشد تا امنیت غذایی را ارتقا دهیم.

مجری طرح کشت فراسرزمینی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۸۰ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی توسط کشور‌های پیشرفته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه باید بخشی از نیاز کشور که از طریق واردات تامین می‌شود را از طریق کشت فراسرزمینی تولید کنیم، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه هفتم ۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت کشاورزی فراسرزمینی در کشور‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

فتوحی ادامه داد: پیش‌بینی کشت فراسرزمینی برای امسال تا ۴۰۰ هزار هکتار است که براساس ضوابط خرید تضمینی، این محصولات توسط شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام کشور از سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.

مجری طرح کشت فراسرزمینی گفت: باید بیشترین بهره‌برداری از منابع سایر کشور‌ها را داشته باشیم؛ البته در حال حاضر در کشور‌هایی مانند غنا، ارمنستان، پاکستان، برزیل، تاجیکستان و قزاقستان، کشاورزی فراسرزمینی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است
  • امام جمعه رشت: بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • امام جمعه رشت : بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است
  • تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی با انجام عملیات وعده صادق
  • شگرد جدید دشمن در بحث عفاف و حجاب در استان ایلام
  • نهادینه شدن فرهنگ کار مهمترین نیاز استان ایلام در حوزه اشتغال است