Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@23:15:49 GMT

واکنش مسکو به اظهارات ضد روسی ترامپ

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۱۱۳۴

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست ترامپ، درباره خروج روسیه از ونزوئلا گفت: آمریکا پیش از اینکه به دیگران توصیه کند، باید خودش از سوریه خارج شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمریکا خواسته است تا به تعهدات خود به جامعه جهانی عمل کند و بجای نگرانی در مورد ونزوئلا و توصیه به دیگران، به فکر خروج از سوریه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ماریا زاخارووا» در سخنان خود که با لحن تند کم‌سابقه‌ای همراه بود، خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: منظورتان از اینکه می‌گوئید از ونزوئلا بیرون بروید، چیست؟ آیا شما با یک گروه گردشگر حرف می‌زنید که باید بیرون بروند؟ یا با شرکتی که باید قراردادهایش را لغو کنند و بروند؟ واقعاً منظورتان از بیرون برو چیست؟

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه اینکه ترامپ به مسکو بگوید از ونزوئلا بیرون بروید، به این معنی است که واشنگتن پا را فراتر از حد خود گذاشته است که این یک بی‌نزاکتی بین‌المللی است.

«ماریا زاخارووا» در ادامه تاکید کرد که هیچ مبنای حقوقی و اخلاقی در مورد خواسته ترامپ از روسیه وجود ندارد.

پیش از این در روز چهارشنبه، ترامپ در دیدار با فابیانا روزالس، همسر خوآن گوآیدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به خبرنگاران گفته بود: روسیه باید از ونزوئلا بیرون برود. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید، چگونه؟، پاسخ روشنی نداد اما با لحنی تهدیدآمیز باردیگر مدعی شد همه گزینه‌ها در مورد ونزوئلا روی میز است.

لازم به ذکر است که در تاریخ ۳ بهمن، گوایدو با برخورداری از حمایت آمریکا، مشروعیت نیکلاس مادورو را زیر سوال برد و عنوان ریاست جمهوری را از وی غصب کرد.

آمریکا با اعمال فشار به ارتش ونزوئلا، خواستار پشت کردن آنها به مادورو است.

این در حالی است که روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت درباره هرگونه مداخله نظامی در ونزوئلا هشدار داده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت خارجه روسیه ونزوئلا سوریه جامعه رئیس جمهور آمریکا مسکو واشنگتن رئیس جمهور ریاست جمهوری چین شورای امنیت آمریکا ترامپ سخنگوی وزارت خارجه روسیه زاخارووا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!