Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردارسیدکمال هادیانفر که برای بازدید از وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی و مناطق سیل زده به استان مازندران سفر کرده است، گفت: به دلیل برخورداری از مواهب الهی شاهد حجم گسترده‌ای از مسافرت‌ها در استان‌های شمالی کشور هستیم که برای این منظور برنامه ریزی های خاصی برای تسهیل در وضعیت ترافیک و کاهش حوادث جاده‌ای در این استان‌ها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از به کارگیری ۳۵ هزار نفر از کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای خدمت به هموطنان در محورها و معابر درون شهری خبر داد و افزود: مازندران از ۶ محور ورودی و خروجی برخوردار است که با توجه به پتانسیل بالای گردشگری در این استان ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد در ۶ محور ورودی و خروجی این استان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی راهور ناجا مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی مسافرت‌ها در کل کشور بوده است، اذعان داشت: علی رغم شرایط جوی و حوادث پیش آمده شاهد افزایش ۷ و نیم درصدی مسافرت‌ها در کشور و در برخی از استان‌ها هم بیش از این رقم بوده ایم.

هادیانفر، خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط نامساعد جوی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویر احمد از حادثه خیزترین استان‌های کشور بوده اند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ۳۷ درصد حوادث رانندگی مربوط به عابران پیاده است، اظهار داشت: در استان مازندران بیشتر نگرانی‌ها بابت تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است که بیشتر در مسیرهای روستایی و فرعی شاهد این حوادث ناگوار هستیم.

هادیانفر با اشاره به توجه عامه مردم به فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی از کاهش چشمگیر تصادفات منجر به جرح و منجر به فوت در کشور خبر داد و گفت: ۸۲ درصد تخلفات رانندگی کشور ناشی از ۴ عامل اصلی "سرعت"، "سبقت"، "انحراف به چپ" و "خواب آلودگی" است.

وی واژگونی خودرو را از شایع‌ترین وقایع رانندگی در کشور و محورهای مواصلاتی استان مازندران دانست و افزود: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از دلایل اصلی واژگونی خودروها به شمار می‌روند.

سردار هادیانفر کاهش حوادث جاده‌ای را از اهداف جدی پلیس در سال ۹۸ با شعار پرهیز از خطر و آرامش در سفر برشمرد و گفت: برخورد با رانندگان متخلف و پرخطر خط قرمز پلیس در ایجاد نظم ترافیکی است و در این راستا نیز خودروهای حادثه ساز در صورت تخلف تا پایان فروردین به پارکینگ‌ها منتقل خواهند شد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ۲۲ میلیون وسیله نقلیه فعال در سراسر کشور وجود دارد، اظهار داشت: ۱۶ دستگاه در تأمین امنیت عبور و مرور نقش دارند و در برقراری امنیت ترافیک در ایام نوروز امسال ۱۰۷ هزار نفر در کنار نیروهای پلیس راهور در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند.

وی در خاتمه قانون مداری، توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری و همراهی مردم با پلیس را از مهمترین راه‌های کاهش تصادفات و حوادث رانندگی برشمرد.

کد خبر 4577872

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۹۶ دستگاه خودرو متخلف در محورهای مواصلاتی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس پلیس راه لرستان از توقیف ۹۶ دستگاه خودرو متخلف در ۲۴ ساعت گذشته در سطح محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

 سرهنگ محمد زارعی هشتم فروردین در تشریح این خبر اظهار کرد: پلیس راه انتظامی استان با بکارگیری گشت‌های محسوس و نامحسوس و همچنین استفاده از سامانه‌های هوشمند بصورت شبانه‌روزی محورهای مواصلاتی استان را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از وقوع تصادفات که بعضا" منجر به جان باختن و برخی صدمات غیرقابل جبران برای هموطنان می‌شود، پلیس بدون هیچگونه اغماضی با رانندگانی که در سطح محورهای مواصلاتی استان با نادیده گرفتن قوانین و مقررات بخواهند خدشه‌ای به سلامت خود و دیگران وارد کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس راه انتظامی استان با اشاره به توقیف ۹۶ دستگاه خودرو متخلف در ۲۴ ساعت گذشته در سطح محورهای مواصلاتی استان گفت: از این تعداد ۹۳ دستگاه خودرو به صورت توقیف ساعتی و ۳ دستگاه به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و به عنوان خودروهای خطر ساز توقیف و روانه پارکینگ شده‌اند.

سرهنگ زارعی با هشدار به رانندگان پرخطر و حادثه ساز خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای تردد در محورهای مواصلاتی استان لرستان، رانندگانی که به هر نحو بخواهند قوانین و مقررات را نادیده بگیرند، پلیس ضمن توقیف خودرو به عنوان رانندگان حادثه‌ساز، به مراجع قانونی نیز معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترافیک در جاده چالوس و آزاد راه تهران شمال سنگین است
  • ۵۸۵ نفر جان باختگان تصادفات نوروزی تا نهم فروردین 03
  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی اعلام شد/ توقیف ساعتی خودروهای مرتکب تخلفات حادثه‌ساز
  • توقیف ساعتی خودرو‌های مرتکب تخلفات حادثه ساز در جاده‌های کشور
  • توقیف ۹۶ دستگاه خودرو متخلف در محورهای مواصلاتی لرستان
  • تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی گیلان
  • ثبت بیش از یک میلیون تردد تا ۶ فروردین در زنجان
  • محور کندوان یک‌طرفه شد/ کاهش ۶۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی مازندران
  • ارتفاع برف بهاری در تمرچین پیرانشهر به ۳۰ سانتیمتر رسید
  • محور ملکان میاندوآب _ملکان پرترددترین محور آذربایجان‌غربی شد