Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد افشار پور، سرپرست بنیاد توسعه عمران موقوفات کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در استان کرمان اماکن میراثی و گردشگری موقوفه زیادی وجود دارد که مورد توجه بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته اند.

وی گفت: باغ عمارت فتح آباد شهر کرمان، خانه حاج آقا علی در رفسنجان و آبگریم غدیر جوشان در منطقه سیرچ در ایام نوروز مورد توجه گردشگران قرار گرفته و تاکنون قریب به ۷۰ هزار نفر از این اماکن بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشار به استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی از باغ فتح آباد اشاره کرد و افزود: در شرایطی که کمتر از ۴ سال از آغاز فعالیت این اثر تاریخی وقفی پس از انجام مرمت‌های اساسی می‌گذرد، اما توانسته در کنار سایر آثار شاخص استان بیشترین تعداد بازدید کننده را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: باغ عمارت فتح‌آباد (بیگلر بیگی) مربوط به دوره قاجار در ۲۵ کیلومتری کرمان شهر اختیارآباد واقع است و از آن به عنوان الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان یاد می‌شود.

سرپرست بنیاد موقوفات استان یاد آور شد: خانه حاج آقا علی بزرگ‌ترین بنای خشتی سقف‌دار جهان، این روز‌ها مورد استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی در استان کرمان قرار گرفته است.

افشار افزود: این خانه قدیمی با زیربنایی بالغ بر هفت هزار متر مربع و با معماری زیبا و ایرانی یکی از بزرگترین و زیباترین خانه‌های خشتی و سنتی جهان به‌شمار می‌آید که توسط حاج آقا علی معروف به زعیم‌الله رفسنجانی بنا شده است.

 انتهای پیام/ب

اماکن تاریخی موقوفه استان کرمان میزبان گردشگران نوروزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر

شهر لارستان در استان فارس واقع شده است. در روز‌های اخیر این شهرستان با بارندگی‌هایی همراه شد که موجب لطافت آب و هوای این منطقه شد.

شهروندخبرنگار ما تصاویری از حال و هوای بارانی اماکن تاریخی و آسمان آبی این شهر به نمایش گذاشت که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: مدینه صابری - فارس

بیشتر بخوانید:

چهاربرج با بارش باران جان تازه گرفت + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • نگاهی به حال و هوای بارانی اماکن تاریخی لارستان پس از یک روز بارندگی + تصاویر
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران