Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز گفت: در روایات آمده است که شخصی از شیعیان در زمان امام موسی کاظم (ع) بدهکار دولت عباسی بود که مامورین حکومت چندین برابر بدهکاری را از وی می‌خواستند. او متوجه شد که کارگزار حکومتی تمایلات شیعی دارد و تصمیم گرفت مشکل خود را با امام کاظم (ع) در میان بگذارد ایشان نیز خطاب به کارگزار حکومتی نامه نوشتند و فرد بدهکار نامه را نزد کارگزار حکومتی بُرد که کارگزار با وی برخورد خوبی نشان داد و جویای احوال امام شد و با دیدن نامه شروع به تقسیم کردن اموال خود کرد و بخشش حکومتی را برای وی صادر نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ما شیعیان در هر پست و مقامی که هستیم باید نسبت به مومنان احساس مسئولیت کنیم، افزود: ما باید بدانیم هر کمکی که به یکدیگر می‌کنیم موجب خوشحالی ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) می‌شود. ائمه اطهار (ع) در دل حکومت‌های طاغوتی اشخاصی را به صورت مخفیانه جهت کمک به مردم قرار داده بودند.

آیت الله حیدری بیان داشت: به تازگی ترامپ خوش خدمتی جدیدی به رژیم اسرائیل کرده است. وی سرزمین جولان را که جزئی از خاک سوریه هست و در سال ۱۹۶۷ توسط صهیونیست‌ها غصب شد و همچنان در اشغال دشمن است، به این رژیم بخشیده که هیچ هیچ کس با آمریکا همراهی نکرده است. باید آن چه که با زور گرفته شده تنها با زور پس گرفته شود. امیدواریم نه تنها فلسطین بلکه سایر اماکن به دامن ملت اسلام برگردانده و رژیم‌های حاکم و متجاوز یهودی و همراهان آن‌ها از بیخ برکنده شوند و مسلمانان در این مناطق به خدمت به خلق بپردازند.

آیت الله حیدری بیان کرد: اگر امت‌های اسلامی همه حقیقت را می‌گویند و معتقد هستند جولان برای سوریه است، جبهه واحدی تشکیل دهند و این سرزمین اشغال شده و دیگر سرزمین‌های اشغال شده اسلامی را با قدرت از دست اشغالگران پس بگیرند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: اکثریت عاشق جمهوری اسلامی شده اند. اکنون میلیارد‌ها انسان مشتاق حریت هستند و به امید پیروزی جمهوری اسلامی در کشور‌های خود زندگی می‌کنند. تنها قدرت‌های استکباری و وابستگان آن‌ها برای دولت ما مشکل ایجاد می‌کنند، اما بسیاری آمال خود را در پیشرفت این نظام می‌دانند که امیدواریم مسائل و مشکلات داخلی مخصوصا مسائل اقتصادی با کمک جوانان سر و سامان بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به سیلی که ملت ایران با آن مواجه شده اند، تصریح کرد: همواره باران؛ رحمت الهی و یک نعمت است که حتی در شرایط سیل نیز می‌تواند مایه رحمت باشد، اما در کنار همه رحمت‌ها بر اثر سوءرفتار برخی انسان‌ها رحمت الهی به نغمت تبدیل می‌شود. اگر درختان جنگل‌ها قطع نمی‌شدند یا نهر‌ها و رودخانه‌ها لایروبی می‌شدند تا حدود زیادی از وقوع سیل جلوگیری می‌شد. سیل بر اثر طغیان رودخانه‌ها است که عواملی مانند عدم لایروبی، سرکشی رودخانه‌ها را تشدید می‌کند که در سیل خوزستان این مساله را مشاهده کردیم. بیش از ۱۰ سال است که رودخانه‌های خوزستان لایروبی نشده اند.

وی در ادامه با تسلیت مرگ عده‌ای از هموطنان و خواستن شفای عاجل برای مصدمان افزود: مقام معظم رهبری نیز در پیامی که برای مناطق سیل زده صادر کردند به خوزستان عنایت داشتند که از ایشان تشکر می‌کنیم. از ورود رئیس جمهور به خوزستان نیز تشکر می‌کنیم و باید خواسته مناطق سیل زده و مناطقی که احتمالا در معرض سیل قرار می‌گیرند، مطرح شود. بحث تعویض خسارت‌ها باید مطرح شود.

آیت الله حیدری اذعان داشت: در مناطق دیگر نسبت به پرداخت تعویض خسارت‌ها اقدام شده است، اما خوزستان چندین بار گرفتار سیل شد و هنوز  کشاورزان تعویض خسارت‌ها را دریافت نکرده اند. در سال ۹۵ مردم روستا‌های بامدژ، شعیبیه شوشتر و روستا‌های شوش گرفتار سیل شدند و هزاران هکتار از مزارع آن‌ها زیر آب رفت، اما هنوز خسارت آن‌ها جبران نشده است. از رئیس جمهور می‌خواهیم که خسارت سیل سال ۹۵، سیل سال ۹۷ و همچنین خسارت‌های احتمالی امسال به مردم خوزستان پرداخت شود.

انتهای پیام/ ن

سخنان امام جمعه موقت خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر قاسم خاموشی، فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیست و نهم اسفند ماه در برنامه سلام تهران حضور پیدا کرد تا با مجری برنامه گفت‌وگو کند. وی در این برنامه از خدمت‌رسانی‌های ارتش به مردم سخن گفت.

خاموشی در مورد روز ارتش ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن همواره در تلاش بوده تا نقاط قوت کشور ما را تضعیف کنند. یکی از نقاط قوت ما مجموعه ارتش جمهوری اسلامی است. دشمن توطئه‌های بسیاری را در راستای تضیف ارتش ما برنامه‌ریزی کرده است. آن‌ها زمزمه‌هایی برای منحل کردن ارتش به راه انداختند.

وی در ادامه گفت: در راستای توطئه چینی دشمن بر علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران، بصیرت امام این نقشه را نقش بر آب کرد. ایشان دستور دادند که در روز ۲۹ فروردین ۵۸ ارتش با تمام نیروها و ادوات خود به شهر آمده و رژه بروند. با تدبیر ایشان توطئه خطرناک انحلال ارتش از بین رفت. نتیجه این کار امام مقاومت ارتش ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و تقدیم ۴۸ هزار شهید به این مرز و بوم شد.

خاموشی در مورد وظایف ارتش جمهوری اسلامی ایران در مواقع بحرانی گفت: یکی از ویژگی‌هایی که ارتش ما را ممتاز و متمایز می‌کند، مردمی بودن آن است. این ارتش بر اساس کمک به مردم پایه‌گذاری شده و در تمام بحران‌ها در کنار مردم بوده و به آن‌ها خدمت کرده است. درواقع شعار ما ارتشی‌ها «ارتش فدای ملت» است. کارکنان ما متعلق به مردم هستند و از بطن مردم برخاسته‌اند.

وی در ادامه گفت: در زمان بحران‌ها، اولین یگانی که در کنار مردم قرار می‌گیرد ارتش جمهوری اسلامی است. این یکی از افتخارات ماست. از طرفی هوانیروز به عنوان یک یگان سریع، خدمات‌رسانی به مردم را انجام می‌دهد. در واقع اکنون هوانیروز در قالب اورژانس هوایی فعالیت می‌کند.

خاموشی اظهار کرد: ما شهدای بسیار بزرگی را تقدیم نظام کردیم. از شهید شیرودی تا شهید شمشادیان، شهدای ما با جانفشانی‌های خود باعث اقتدار این مرز و بوم شدند. در جریان خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده لرستان، از همان روز اول ارتش در لرستان مستقر شد. یکی از خاطرات شیرین آن زمان این است که امیر سرتیپ حیدری، دستور خدمت‌رسانی سریع به خانواده‌ای که فرزند خردسال آن‌ها نیازمند انسولین بود را دادند. تا قبل از تاریک شدن هوا، انسولین به دست این خانواده رسید.

کد خبر 6081374 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • سید حسن خمینی: قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و کشتی فرنگی کشورمان در آسیا موجب افتخار و خوشحالی همه ایرانیان ورزش دوست است
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • پیام تبریک استاندار برای افتخار آفرینی فرنگی کاران ملی پوش خوزستان در آسیا
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • تبیین حساب ۱۰۰ امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • انطباق آداب غذاخوردن ائمه اطهار با علوم پیشرفته تغذیه