Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@19:20:56 GMT

هندوانه چربی‌های بدن را می‌سوزاند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۳۱۶۷

محققان دانشگاه کنتاکی اعلام کردند که خوردن هندوانه موجب کاهش چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌شود. ناطقان: کاهش وزن کار آسانی نیست. بدن ما برای محافظت از اعضای داخلی به چربی نیاز دارد اما گاهی اوقات ما با مصرف بیش از حد چربی، با چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مواجه می‌شویم.

براساس گزارش «فوت‌ایت‌سیف»، خوشبختانه راه‌های زیادی برای کاهش وزن و سوزاندن چربی‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید با خوردن برخی میوه‌ها و غذاها چربی‌های اضافی خود را از بین ببرید.

آلبالو

آلبالو میوه فوق‌العاده‌ای است که می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. دانشگاه «میشیگان» در مطالعاتی اعلام کرد که مصرف این میوه به مدت 12 هفته، 9 درصد چربی‌های شکم را کاهش می‌دهد. همچنین آلبالو با سلامت قلب و کاهش التهاب نیز در ارتباط است.

انواع توت‌ها

توت‌ها میوه‌هایی سرشار از «پلی‌فنل» هستند و نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کنند بلکه باعث می‌شوند چربی‌های مفید بدن از بین نروند.

محققان دانشگاه «زنان تگزاس» در مطالعه‌ای دریافتند، موش‌هایی که به مدت سه روز توت مصرف می‌کردند، سلول‌های چربی خود را تا 73 درصد کاهش دادند.

هندوانه

طبق گفته محققان «دانشگاه کنتاکی»، خوردن هندوانه موجب کاهش چربی‌های ذخیره شده در بدن می‌شود. همچنین معتقدند که آب هندوانه درد مفاصل را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین سعی کنید در تابستان که فصل هندوانه است، از این میوه به میزان زیادی مصرف کنید.

گریپ‌فروت

محققان در مطالعه‌ای به مدت 6 هفته، افرادی را که گریپ‌فروت مصرف می‌کردند مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که اندازه دور کمر این افراد پس از مصرف یک اینچ کاهش یافته است. محققان تصور می‌کنند که دلیل تاثیر کاهش وزن گریپ‌فروت وجود منابعی از مواد شیمیایی گیاهی و ویتامین سی در این میوه است.

سیب

سیب‌ها به طور عمده غنی‌ترین منابع فیبر محلول هستند. گفته شده که مصرف بیش از 10 گرم فیبر محلول در هر نوبت در رژیم غذایی، چربی‌های شکم را در یک دوره 5 ساله تا 3.7 درصد کاهش می‌دهد. این بدان معناست که سیب‌ها می‌توانند با جلوگیری از اشتها و میل به غذا منجر به کاهش وزن شوند. منبع: فارس برچسب ها: هندوانه ، چربی ها ، بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هندوانه چربی ها بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این اسید لاغرتان می‌کند

هزاران سال است که از سرکه‌ی سیب به عنوان دارویی طبیعی برای حفظ سلامت جسم استفاده می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد مصرف سرکه‌ی سیب مزایای بسیاری برای حفظ سلامتی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش سطح قند خون اشاره کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سرکه سیب طی یک فرآیند تخمیر دو مرحله‌ای تولید می‌شود و اسید استیک جزء فعال و اصلی سرکه سیب است. همچنین سرکه سیب به عنوان اسید اتانوئیک شناخته می‌شود که یک ترکیب آلی با طعم ترش و بوی قوی است. واژه استیک از کلمه لاتین acetum، به معنای سرکه گرفته شده است.

حدود ۵ تا ۶ درصد از سرکه سیب از اسید استیک تشکیل شده است. همچنین این سرکه حاوی آب و مقادیر کمی از اسید‌های دیگر مانند اسید مالیک است. یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلی لیتر) سرکه سیب حاوی حدود سه کالری است و تقریباً هیچ کربوهیدراتی ندارد.

اسید استیک برای چربی‌سوزی مفید است

اسید استیک یک اسید چرب با زنجیره‌ی کوتاه است که در بدن شما به اَسِتات و هیدروژن تجزیه می‌شود. برخی از مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که اسید استیک موجود در سرکه سیب ممکن است به چندین روش باعث کاهش وزن شود:

سطح قند خون را کاهش می‌دهد: در مطالعه‌ای که روی موش‌ها انجام شد، اسید استیک توانایی کبد و ماهیچه‌ها را برای جذب قند از خون بهبود می‌بخشد.

سطح انسولین را کاهش می‌دهد: بر اساس همان مطالعه روی موش‌ها، اسید استیک همچنین نسبت انسولین به گلوکاگون را کاهش می‌دهد و همین موضوع به سوزاندن چربی کمک می‌کند.

بهبود متابولیسم: پژوهش روی موش‌ها نشان داد مصرف اسید استیک سطح آنزیم AMPK (پروتئین کیناز فعال شده توسط AMP) را افزایش می‌دهد که چربی‌سوزی را افزایش و تولید مواد قندی و چربی در کبد را کاهش می‌دهد.

ذخیره چربی را کاهش می‌دهد: درمان موش‌های چاق و دیابتی با اسید استیک یا استات، از آن‌ها در برابر افزایش وزن محافظت می‌کند و بیان ژن‌هایی را افزایش می‌دهد که ذخیره چربی شکم و چربی کبد را کاهش می‌دهد.

چربی‌سوزی: یک مطالعه بر روی موش‌هایی که با یک رژیم غذایی پرچرب همراه با اسید استیک تغذیه می‌شدند، نشان داد افزودن اسید استیک به رژیم غذایی پرچرب موش‌ها، باعث فعال‌تر شدن ژن‌های چربی‌سوز در موش‌ها می‌شود که کاهش تجمع چربی در بدن آن‌ها را به همراه دارد.

کاهش اشتها: مطالعه دیگری نشان می‌دهد که اَسِتات ممکن است مراکز کنترل اشتها در مغز شما را کنترل سرکوب کند و در نهایت منجر به کاهش مصرف غذا شود.

اگرچه نتایج مطالعات حیوانی امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما برای تأیید این اثرات، به تحقیقات روی انسان‌ها نیاز است.

دیگر خبرها

  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • اتفاقاتی که بعد از زیاده‌روی در مصرف هندوانه در بدن شما می‌افتد
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا