Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگداشت استاد باستانی‌ پاریزی برگزار شد

مراسم بزرگداشت استاد باستانی‌ پاریزی تحت عنوان «آئینه دار دوران» در سالروز تولد استاد محمدابراهیم باستانی‌پاریزی با همکاری مجتمع مس سرچشمه در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران برگزار ‌شد.

برنامه آینه‌دار دوران با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران، معاونت فرهنگی دانشگاه تهران و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و طرح آینه‌دار دوران شامل تصویرگری آثار مکتوب استاد باستانی‌پاریزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد باستانی پاریزی حق بزرگی بر علم و ادب و فرهنگ و هنر کشور دارد.

 جدول نمایش آثار سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد

در این دوره پیش از آغاز پیش فروش بلیت های جشنواره جدول نمایش فیلم ها بر روی سایت جشنواره قرار گرفت.

این جدول شامل مجموعه سینماهای آزادی، آستارا، استقلال، ایران مال، تماشا، جوان، راگا، زندگی، شکوفه، فرهنگ، کورش، کیان، ماندانا و مگامال است. 

فیلم های این دوره جشنواره در سه گروه تقسیم بندی شده و تمامی فیلم های سودای سیمرغ و نگاه نو به طور مساوی در همه سینماها نمایش داده خواهد شد.

حسین محب اهری درگذشت

حسین محب اهری بازیگر سینما، «درساژ» بهترین فیلم جشنواره‌ ایرانی پراگ تئاتر و تلویزیون پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت.

حسین محب‌اهری متولد ۲۹ مهرماه سال ۱۳۳۰ بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه و در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان لاله از دنیا رفت.

وی از بازیگران باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون بود و حتی با وجود بیماری، بر صحنه تئاتر به ایفای نقش می‌پرداخت.

او در چند سال گذشته در دو نمایش «خاله‌ مرجان و خروس»، «کلوچه دارچینی»، «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی به ایفای نقش پرداخت.

«مبصر پنج ساله کلاس» از مجموعه های تلویزیونی ماندگار حسین محب اهری است.

«درساژ» بهترین فیلم جشنواره‌ی ایرانی پراگ

فیلم سینمایی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه بهترین فیلم هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ شد.

‎«درساژ» به تهیه کنندگی روح الله برادری و سمیرا برادری پیش از این در جشنواره‌های معتبر جهانی حضور داشته و جوایز از جمله تقدیر ویژه هیات داوران برلین  و سیمرغ بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر را دریافت کرده است. 

‌‎در این فیلم سینمایی که پخش بین‌المللی آن را نسرین میرشب برعهده داشته است؛ علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و با معرفی نگار مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر سال برنا آنچه دیماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.  

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روز‌های تمرین را پشت سرمی‌گذارد.  

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و...  همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.  

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهر‌های مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «انعکاس شیطان» آماده نمایش شد/ حضور «پیام خصوصی» در کانادا
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • «به افق فلسطین»؛ تجربه‌ای شیرین در رسانه ملی بود/ آماده باش کامل عوامل یک برنامه برای «وعده صادق»
  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است