Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می گوید اگر مدیریت بانک مرکزی از پشتوانه قانونی برخوردار باشد در سال جدید افزایش قیمت دلار نخواهیم داشت.

به گزارش شریان نیوز، عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قیمت واقعی دلار بین ۷ تا ۸ هزار تومان است، گفت: ابتکار عمل برای تعیین نرخ دلار همچنان در دست بازار است، خرید و فروش نرخ دلار و ارز را در بازار مشخص می کند و هنوز دولت نتوانسته از نظارت کامل بر بازار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید دید در سال جدید چه اتفاقی میفتد، از آنجایی که شرایط مشخص نیست نمی توان برآورد درستی از نرخ دلار در آینده داشت، با این حال انتظار می رود دولت بازار را در دست گرفته تا نرخ واقعی ارز اعمال شود.

مبنای سیاسی دلار را گران می کند

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با ارزیابی عملکرد دولت برای مدیریت و کنترل بازار ارز، اظهار داشت: در حال حاضر محاسبات سیاسی بر بازار ارز حاکم است، این محاسبات نرخ دلار را تا کانال ۱۳ هزار تومان بوده و ممکن است نرخ ارز با تغییرات سیاسی بالاتر برود.

وی در خصوص زمان واقعی شدن نرخ ارز عنوان کرد: سند دخل و خرج کشور در تعیین نرخ ارز اثر مستقیمی دارد در واقع بودجه مهر تایید بر وضعیت و شرایط اقتصادی دلار است.

دلار ارز
یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با بیان اینکه دولت نباید اشتباهات گذشته خود را در مدیریت بازار ارز تکرار کند، گفت: اگر همان رویه و اشتباهات دولت در گذشته و مدیریت بازار ارز تکرار شود و دلار ارزان برای کارهای غیر ضرور در دسترس خواهد بود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با وجود آغاز به کار رسمی بازارها از پنجم فروردین‌ماه، معاملات نقدی ارز در بازار آزاد هنوز آغاز نشده و فعلا قیمت تنها در معاملات پشت خطی تعیین و اعلام می‌شود. بازاری که عموما بر مدار خواست افزایشی‌های بازار ارز می‌چرخد و تلاش می‌کند قیمت دلار را در زمان بازگشایی نقدی، با جهش مواجه کند.

طی روزهای اخیر هم قیمت دلار اعلامی از همین کانال اعلام شده است. قیمتی که دلار در معاملات پشت خطی بر اساس آن معامله می‌شد از ابتدای هفته در آستانه ورود به کانال دوم کریدور ششم حرکت کرده بود. با این حال اما روز سه‌شنبه قیمت دلار در مسیر نزولی حرکت کرد و این رقم به سقوط تا کف کریدور ششم نزدیک شد.

پیش بینی قیمت دلار

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به موعد بازگشایی رسمی معاملات نقدی در بازارها، بازارساز نیز با جدیت بیشتری وارد میدان مدیریت قیمت ارز شده و توانسته است اعداد و ارقام بازار ارز را در کنترل خود درآورد. به نظر می‌رسد در صورتی که رخداد ویژه‌ای در راه نباشد، بازارساز بتواند تا روز بازگشایی بازارها در چهاردهم فروردین، قیمت دلار را از کریدور ششم برهاند و در سقف کریدور ۵۰ هزار تومانی قرار دهد.

سجاد بوربور، کارشناس بازار ارز، درخصوص سرنوشت قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ گفته است: واقعیت این است که ارزش دلار روی کاغذ ۵۳ هزار تومان است نه بیشتر! البته بازار می‌تواند با هیجان به ۶۰ هزار تومان هم برسد، اما ارزش ذاتی همان ۵۳ هزار تومان است. او در گفت‌وگو با اقتصاد ۲۴ اظهار کرده است: اگر بازار هیجان ‌زده نمی‌شد قیمت در همان حدود باید ثابت می‌ماند، چون نقدینگی که سوخت حرکت دلار است تکان نخورده، پس قرار نیست که نرخ دلار افزایش یابد.

قیمت دلار ۷ فروردین ۱۴۰۳

قیمت اسکناس دلار سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه روی رقم ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان ثابت ماند. قیمت حواله دلار نیز در این مرکز بدون تغییر بود و رقم ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت یورو در بازار آزاد در این روز با کاهش مواجه بود و به رقم ۶۵ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. قیمت اسکناس یورو و حواله یورو در مرکز مبادله اما افزایشی بود و به ترتیب ارقام ۴۷ هزار و ۱۲۹ تومان و ۴۳ هزار و ۹۴۸ تومان را ثبت کرد.

قیمت درهم امارات اما در بازار آزاد روز سه شنبه رشد کرد و به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. قیمت اسکناس و حواله درهم اما در مرکز مبادله نسبت به روز گذشته ثابت ماند و به ترتیب ارقام ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و ۱۱ هزار و ۴۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت پوند انگلیس هم روز سه شنبه به ۷۶ هزار و ۵۵۰ تومان در بازار آزاد رسید. قیمت لیر ترکیه نیز در این روز در بازار آزاد ۱۸۸۰ تومان بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888466

دیگر خبرها

  • ۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳