Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@21:16:58 GMT

سد بهشت آباد امروز می توانست ۵ استان را نجات دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۴۷۳۲

سد بهشت آباد امروز می توانست ۵ استان را نجات دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد بهشت آباد امروز می توانست با ذخیره حداقل نیمی از این سه میلیارد آب سرگردان مخرب، نقش سازنده خود را در نجات ۵ استان مهم کشور ایفا نماید.

به گزارش ایمنا، حیدرعلی عابدی با اشاره به سیل ویرانگر در نخستین روزهای سال ۱۳۹۸، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «از فرهنگ جهاد و شهادت بخصوص در استان اصفهان آموخته ام که برای رشد و بالندگی کشورمان و تعاون و یاری رساندن به هموطنان هیچ تعللی جایز نیست و امروز هلال احمر با تجربه و تخصص لازم در امدادرسانی و بازگشت به شرایط عادی زندگی سیل‌زدگان نیاز به یاری دارد از این نظر من و خانواده‌ام به پویش هلال احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در اقصی نقاط کشور پیوسته‌ایم تا سهمی ناچیز از همدلی و همراهی هموطنان داشته باشیم و خاضعانه، از هموطنان، دعوت می کنم تا با پیوستن به این پویش هلال احمر را درانجام رسالت خود یاری نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در پیامی دیگر نیز نوشت: «سد بهشت آباد امروز می توانست با ذخیره حداقل نیمی از این سه میلیارد آب سرگردان مخرب، نقش سازنده خود را در نجات ۵ استان مهم کشور ایفا نماید.

۱- کاهش بار سیلاب‌های فعلی خوزستان و تامین منابع آب مورد نیاز حقابه رودخانه و شهرستانهای حاشیه رودخانه کارون در تابستان و پاییز هر سال

۲ - تامین بخشی از نیاز های کشاورزان چهارمحال و بختیاری

۳- کمک به تامین شرب اصفهان بزرگ

۴- تامین بخشی از نیاز شرب یزد

۵_ کمک به تامین شرب کرمان

این طرح پس از ۲۰ سال مطالعه و چند سال اجرا، تحت فشار معترضین زیست محیطی و برخی نمایندگان استانهای بالا دست، ۶ سال پیش توسط وزیر وقت آقای چیت چیان متوقف گردید.

از خداوند کریم صمیمانه آرزو می کنم هیچ خسارتی به عزیزانمان در استانهای درگیر وارد نیاید و مردم استان اصفهان همچون گذشته با همه توان به یاری مردم نیازمند بشتابند.»

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پويش مردمي پیام اینستاگرامی خوزستان سیل طرح بهشت آباد هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید علی طباطبائی فر اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی، برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان دچار سیلاب شده است که تیم‌های امدادی در منطقه مشغول امدادرسانی هستند.

وی افزود: هلال احمر یزد در راستای همدلی و کمک به هم‌وطنان در استان سیستان‌وبلوچستان، آماده خدمت رسانی است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد تصریح کرد: بدین منظور با هماهنگی سازمان امداد و نجات، هزار و ۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از یزد با یک دستگاه تریلی و یک دستگاه فوسو به مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان بارگیری و ارسال شد.

گفتنی است بیش از این ۱۰ تیم متشکل از ۴۰ نیرو امدادی هلال احمر استان یزد با ۹ خودرو امدادی به همراه تجهیزات سیلاب و موتور پمپ و ... به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان اعزام شده و همچنان در این مناطق مشغول امدادرسانی هستند.

دیگر خبرها

  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • بی‌تفاوتی در برابر جنایات صهیونیست‌ها با اسلام ناب سازگاری ندارد
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان