Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - رئيس شوراي فرهنگ عمومي ابرکوه گفت: مردم انقلابي استان يزد در دهم فروردين 1357 خورشيدي در گراميداشت ياد و خاطره شهداي تبريز حماسه ماندگار خلق کردند.

حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني روز شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا با گراميداشت سالروز قيام مردم يزد در دهم فروردين افزود: اين روز تاريخي و افتخار آميز به عنوان نقطه عطفي در تاريخ درخشان استان ثبت و ماندگار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت : در اين روز مردم متدين يزد آغازگر قيام فراگير کشور عليه حکومت ستم شاهي و طاغوت شدند و با فرياد درود بر خميني و مرگ بر شاه ، خشم و انزجار خود را عليه جنايت هاي آمريکا و رژيم پهلوي ابراز داشتند و قيام قهرمانانه دهم فروردين را رقم ردند.
امام جمعه ابرکوه يادآور شد : مردم متدين و انقلابي يزد در دهم فروردين درگراميداشت اربعين شهداي تبريز اوج همبستگي را با ولايت نشان دادند.
حسيني تصريح کرد: مردم انقلابي يزد با تقديم شهدايي ، پرده از چهره خون آشام رژيم ستم شاهي برداشتند و اين مبارزات و قيام مردم زمينه پيروزي انقلاب را در 22 بهمن ماه 1357 فراهم کرد.
وي بيان کرد: امت انقلابي يزد در اين روز به عنوان استان پيش قراول انقلاب ، طلايه دار حرکتي عظيم براي نواحي مرکزي و جنوبي کشور شدند و شعله سوزان انقلاب در فرصتي کوتاه خرمن حکومت سياه ستم شاهي را برگرفت و خاکستر کرد.
رييس شوراي فرهنگ عمومي ابرکوه تصريح کرد: رسانه ها بايد قيام و حماسه انقلابي مردم يزد و جانفشاني شهداي گرانقدر فروردين 57 که جانانه در مقابل رژيم پهلوي ايستادند را براي نسل امروز تبيين کنند.
يکي از اين اتفاق هاي مهم قيام هاي مردم در قبل از شکل گيري انقلاب بود که قيام هاي مردم تبريز، قم و يزد از جمله آن بود که در اين رويدادها تعدادي از جوانان کشورمان جان خود را تقديم انقلاب کردند.
در اين راستا دهم فروردين سالروز قيام مردم يزد نيز به عنوان روزي ياد مي شود که مردم با رهبري شهيد آيت الله صدوقي با حضور در خيابان ها چهلم قيام مردم تبرير را گرامي داشتند و چهار شهيد و تعدادي مجروح نيز به انقلاب تقديم کردند.
در قيام مردم يزد سربازان سفاک رژيم پهلوي در پاسخ به فرياد حق طلبي آنان رگبار گلوله را به سويشان گشودند که منجر به شهادت چهار تن از جوانان غيور ميهن اسلامي به نام هاي رضا نامدار، محمد حسين پارسائيان، شهريار مرادي و محمدمهدي قدک فروشان شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفر ابرکوه در 140 کيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540/ 2047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور، حمایت همه جانبه خود را از آن نهاد انقلابی اعلام کرده و از هیچ تلاشی برای برای دستیابی به ابزارهای فناورانه جهت ارتقای توان دفاعی کشور دریغ نمی‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در بیانیه‌ای که برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است سالگرد تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

سپاه از بدو تأسیس تاکنون در حال مجاهدت در راه حق است

در این بیانیه آمده است:

"سخن بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با این عنوان که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود» همچون مدالی ابدی بر سینه پاسداران انقلاب می‌درخشد و نشانگر عمق ارادت امت مسلمان و عاشقان میهن اسلامی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. طلیعه نام قدسی پاسدار از جان فشانی‌های سپاه عاشوراست و پاسداران، تا تحویل پرچم به منجی عالم بشریت، بر عهد خویش ثابت قدم خواهند ماند.

این روزها که مبارزه در همه جبهه‌های سخت و نرم بی‌وقفه جریان دارد و جبهه استکبار با همه توان به جنگ لشگر حق آمده است، ثمره تلاش فرزندان برومند انقلاب همچون شهید تهرانی مقدم در «وعده صادق» امید را در دل مظلومین عالم روشن ساخته است؛ هر چند در این مسیر، بزرگانی همچون حاج قاسم به مقام رفیع شهادت نائل شدند ولی هر بار که سروی بر خاک افکنده شد، سرو دیگری راست قامت در مسیر آزادگی و دفاع از آرمان‌های اسلام و کیان مقدس ایران اسلامی قد برافراشته است.

دستیابی به فناوری‌های روز دنیا در عرصه نظامی جز با همت جوانان انقلابی و حمایت های اثربخش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امکان پذیر نبود. امروز، دنیا به توان دفاعی ما احترام می گذارد و دیپلماسی عزت‌مند، نتیجه توان میدانی ماست.

هیچ سدی نمی‌تواند مسیر پیشرفت و بومی‌سازی فناوری‌های روز دنیا را با تکیه بر اندیشه و ایمان پاسداران ما مسدود کند. اکنون که در سالروز تاسیس این نهاد انقلابی و ارزشمند هستیم، به نمایندگی از فناوران، نخبگان و پژوهشگران زیست بوم دانش بنیان کشور، این مناسبت بزرگ را به برادر ارزشمندم سردار حسین سلامی و تمامی پاسداران عزیز تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای شما توفیق و سربلندی روزافزون را آرزومندم.

زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور، حمایت همه جانبه خود را از آن نهاد انقلابی اعلام نموده و از هیچ تلاشی برای برای دستیابی به ابزارهای فناورانه جهت ارتقای توان دفاعی کشور دریغ نمی‌کند."

روح الله دهقانی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان