Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بروز سیلاب در مناطق حاشیه رودخانه‌های دز و کرخه، طی روزهای گذشته شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با برگزاری جلسات مختلف، برنامه ریزی ها و تمهیدات متعددی در راستای رفع موانع و مشکلات برای مقابله باسیلاب احتمالی اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه طی چندروز گذشته سیل بندهای دزفول باهمکاری نیروهای سپاه، ارتش و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ترمیم شده و به مرحله پایداری رسیده‌اند به گونه‌ای که در برابر دبی حال حاضر رودخانه که ۱۷۰۰ مترمکعب برثانیه است مقاومت می‌کنند، ضمن اینکه پیش بینی می‌شود این سیل بندها در برابر دبی تا ۲ هزار مترمکعب نیز مقاومت خود را حفظ کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به احتمال بروز خسارات در روستاهای پایین دست رودخانه دز، گفت: بازدیدهایی از روستاهای درمعرض سیلاب شهرستان دزفول به ویژه در بخش مرکزی به عمل آمد که تمهیدات لازم اتخاذ و دستورات نیز صادر شد، ازسویی شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای دزفول و تمامی دهیاری‌های مناطق درمعرض سیلاب شهرستان در حالت آماده باش صد درصد هستند.

حیدری با بیان اینکه هوشیاری مردم و همت مسئولان ضامن موفقیت و مدیریت سیلاب پیش رو خواهد بود، گفت: در فضای مجازی شایعه‌هایی مبنی بر بروز مشکلاتی در سد دز منتشر شده که هیچکدام صحت ندارد و این سد با ایمنی کامل در حال فعالیت است بنابراین مدیریت سد دز و شورای هماهنگی مدیریت بحران دزفول و استان هیچ خبری مبنی برایجاد مشکل درسیستم ورودی و خروجی سد دز را تأیید نمی‌کنند.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی پرقدرت برای روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین، عنوان کرد: با توجه به قدرت سامانه بارشی پیش رو و همچنین حجم بالای رهاسازی آب رودخانه طبیعی است که طی این چندروز زحماتی نیز برای مردم به بار خواهد آمد اما قطعاً موقت خواهد بود و این امر با همیاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، نظامی و انتظامی با موفقیت پشت سرگذاشته خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به حضور رئیس جمهور در خوزستان و بازدید از سدهای کرخه و دز، گفت: رئیس جمهور در جلسه مدیریت بحران استان تاکید داشت که دستگاه‌های اجرایی با تمام قوا در زمینه مقابله با حوادث ناشی از سیلاب ورود کنند.

حیدری اضافه کرد: رئیس جمهور همچنین قول‌هایی در راستای جبران خسارات سیلاب‌های گذشته استان و سیلاب آینده داد، بنابراین دستگاه‌های اجرایی با پشتوانه تعهد رئیس جمهور مبنی برگشایش اعتبارات باقدرت بیشتری در صحنه باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در دزفول هیچ روستایی تاکنون تخلیه نشده و در روستای بنه عبدالنبی تنها جابجایی دام صورت گرفته، گفت: هر زمان احساس خطر رخ داد بدون تردید آمادگی لازم برای تخلیه روستاها و انتقال دام‌ها وجود دارد ضمن اینکه مکان‌های متعددی نیز برای این امر در نظر گرفته شده است.

حیدری در پایان از مردم خواست اخبار مربوط به سد دز و سیلاب را تنها از زبان منابع رسمی از جمله وی و مدیر سد دز و از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش شدید باران در یک هفته اخیر موجب افزایش حجم آب ورودی سدهای کرخه و دز شده به گونه‌ای که زنگ خطر وقوع سیلاب عظیم طی هفته جاری برای برخی شهرهای استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های حاشیه رودخانه دز و کرخه به صدا درآمده است.

بنا بر اعلام شرکت بهره برداری از منابع آب شمال خوزستان، دبی رودخانه دز به دلیل رها سازی آب پشت سد دز، در حال افزایش و اکنون ۱۷۰۰ مترمکعب برثانیه است.

اداره هواشناسی دزفول نیز اعلام کرده که سامانه بارشی پرقدرت اواخر روز شنبه وارد منطقه شده و اواخر روز دوشنبه خارج می‌شود.

ستاد مدیریت بحران دزفول از شهروندان و مسافران نوروزی خواسته که تا روز سه‌شنبه از حضور در مناطق کوهستانی مانند سردشت و شهیون و همچنین از استقرار و تردد در مناطق نزدیک به حریم رودخانه دز خودداری کنند.

کد خبر 4578085

منبع: مهر

کلیدواژه: رودخانه دز شهرستان دزفول محمد حیدری سازمان هواشناسی سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد

آفتاب‌‌نیوز :

سیدمحمد مهدی سجادی اظهار داشت: عصر سوم اردیبهشت ماه گزارشی مبنی بر غرق شدگی در بخش مهرگان شهرستان سراوان جهت امدادرسانی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع سیلاب و بسته شدن راه‌ها، بلافاصله یک تیم امدادی از مرکز اداری جمعیت هلال احمر شهرستان سراوان با تجهیزات سیلاب به منطقه اعزام شدند.

به نوشته ایلنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شدت سیلاب در منطقه پس از گذشت ۲۰ ساعت تلاش مستمر نیرو‌های امدادی و با فروکش کردن آب در منطقه پیکر ۲ کودک ۱۰ و ۱۳ساله در رودخانه ماشکید پیدا و تحویل عوامل قضایی و انتظامی شد.

فرماندار نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان نیز گفت: پس از جستجوی چند روزه برای یافتن ۲ کودک گم شده در این شهرستان، لحظاتی قبل جسد بی جان این ۲ کودک در حالی که در آب غرق شده بودند توسط نیروهای امدادی پیدا شدند.

غلامحسین امینی راد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به مفقودی ۲ کودک خردسال در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ در یکی از روستاهای شهرستان نیمروز با حضور تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان نیمروز و ادارات عشایر، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، آموزش و پرورش، اورژانس و مشارکت مردمی از همان ساعات اولیه اعلام مفقودی در صحنه حاضر و به عملیات جستجو و نجات پرداختند.

وی افزود: در این عملیات از تمام امکانات مانند قایق، کواد کوپتر، تور استفاده و پایش تمام منطقه انجام شد.

فرماندار نیمروز با اشاره به اینکه عصر روز گذشته با وجود تلاش‌های فراوان و حضور چند عدد پهباد در منطقه، متاسفانه شروع توفان شدید مانع پرواز پهبادها شد، بیان کرد: صبح امروز با کمک پهبادهای ارتش با توجه به آماده بودن شرایط آب و هوایی، مدیریت هلال احمر برای جستجوی سریع تر به مدیریت واحدی در کل شهرستان‌های حوزه سیستان به شهرستان زابل واگذار شد.

دیگر خبرها

  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • پیکر ۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند