Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@04:30:34 GMT

آخرین وضعیت حوادث جوی/ سیل جان ۳ نفر را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۵۸۳۴

آخرین وضعیت حوادث جوی/ سیل جان ۳ نفر را گرفت

خبرگزاری فارس: مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با گزارش حوادث جوی در خوزستان و لرستان، اظهار داشت: ۱۷ شهرستان آبادان، اندیکا، اندیمشک، اهواز، ایذه، باغ ملک، باوی، بهبهان، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شوش، شوشتر، گتووند، لالی، مسجدسلیمان و هفتگل درگیر حوادث جوی در خوزستان شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۹۶ شهر، روستا، منطقه عشایرنشین و محور کوهستانی امدادرسانی در آن صورت گرفته است، گفت: ۳۲۳۰ نفر در این ۱۷ شهرستان اسکان اضطراری یافته و ۹ نفر مصدوم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی خاطرنشان کرد: یک نفر در مسجد سلیمان به دلیل این حادثه جان خود را از دست داده و امدادرسانی در شهرستان‌های خوزستان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه به گزارش حوادث جوی استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: ۹ شهرستان ازنا، الیگودرز، بروجرد، پلدختر، خرم‌آباد، دورود، الشتر، کوهدشت و نورآباد دلفان متاثر از این حادثه شده است.

وی اعلام کرد: ۲۰۲ شهر، روستا، منطقه عشایرنشین و محور کوهستانی در لرستان امدادرسانی در آن صورت گرفته و ۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سلیمی خاطرنشان کرد: امدادرسانی به دلیل حوادث جوی در لرستان نیز همچنان ادامه دارد.

جاده ساحلی دزفول به زیر آب رفت

با افزایش دبی رودخانه دز به یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه، جاده ساحلی دزفول به زیر آب رفت.

به گزارش مهر، از دقایقی پیش جاده ساحلی دزفول و بخش‌هایی از بوستان‌های ساحلی دووه و رعنا براثر افزایش دبی و جریان رودخانه دز به ۱۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه به زیر آب رفتند.

بنا بر اعلام شرکت بهره برداری از منابع آب شمال خوزستان، دبی رودخانه دز به دلیل رها سازی آب پشت سد دز، در حال افزایش است.

رئیس اداره هواشناسی دزفول نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: سامانه بارشی اواخر روز شنبه وارد منطقه شده و اواخر روز دوشنبه نیز خارج می‌شود.

علی کرمی افزود: برای روز شنبه احتمال بارندگی کم و پراکنده و روز یکشنبه تا اواخر دوشنبه بارندگی زیاد با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی دزفول هشدار داد: شهروندان و مسافران نوروزی تا روز سه‌شنبه از حضور در مناطق کوهستانی مانند سردشت و شهیون و همچنین از استقرار و تردد در مناطق نزدیک به حریم رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

بارش شدید باران در یک هفته اخیر موجب افزایش حجم آب ورودی سد‌های کرخه و دز شده به گونه‌ای که زنگ خطر وقوع سیلاب عظیم طی هفته جاری برای برخی شهر‌های استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های حاشیه رودخانه دز و کرخه به صدا در آمده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سیل وضعیت جوی امداد رسانی سیل زدگان لرستان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم شبکه خبر از وضعیت خیابان‌های شهر بعد از حوادث بامدادی

پدافند هوایی کشور بامداد امروز حمله ریزپرنده‌ها را در آسمان اصفهان خنثی کرد و هم اکنون شرایط در اصفهان عادی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش ایسنا، برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور خبر دادند. اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تایید نمی‌شود. بر اساس برخی اخبار، پدافند هوایی در چند استان نیز فعال شده است.

یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: صدای انفجار امروز در اصفهان مروبط به شلیک پدافند هوایی بوده است.

امیر میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از اصفهان درباره فعالیت توپ‌های پدافند هوایی است.

دیگر خبرها

  • فیلم شبکه خبر از وضعیت خیابان‌های شهر بعد از حوادث بامدادی
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • آخرین وضعیت هرمزگان پس از بارندگی
  • حادثه انفجار گاز در دزفول ۹ مصدوم داشت
  • انفجار گاز در دزفول ۹ مصدوم بر‌جای گذاشت
  • ۹ مصدوم در حادثه انفجار گاز در دزفول
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه