Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@16:23:26 GMT

عامل خرابکاری ریل‌های آلمان نقشه‌های بیشتری داشت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۶۰۲۱

عامل خرابکاری ریل‌های آلمان نقشه‌های بیشتری داشت

پلیس جنایی بایرن اعلام کرد که مظنون خرابکاری در مسیر قطارهای سریع‌السیر، برای چهار نقطه در بایرن و برلین طراحی کرده بود. دو عراقی دیگر به ظن همدستی با این خرابکاری‌ها در جمهوری چک دستگیر شده‌اند.

 

مقاماتی که پرونده عملیات تروریستی در راه آهن آلمان را بررسی می‌کنند، مظنون عراقی این پرونده را به طراحی چهار خرابکاری دیگر در خطوط قطار بایرن و برلین متهم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی پلیس جنایی ایالت بایرن در کنفرانسی مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: «پی برده‌ایم که قرار بوده چهار خرابکاری در فواصل زمانی متفاوت انجام گیرند. سه عملیات در بایرن و یک عملیات در برلین.»

 

در ماه‌های اکتبر و دسامبر، دستکاری ریل قطارهای سریع‌السیر نورنبرگ – مونیخ و برلین موجب تغییر مسیر آنها شد اما آسیبی را متوجه هیچ یک از مسافران نکرد. پلیس آلمان پیش‌تر گفته است که عامل خرابکاری در مسیر قطار نورنبرگ – برلین یک مفتول فولادی کلفت را به کمک چوب و فلز روی ریل کارگذاری کرده بود. اگر قطار با سرعت بالا از روی این مانع عبور می‌کرد، احتمال واژگونی و مرگ مسافران بسیار بالا بود. اما این خرابکاری به خاطر خطای محاسبه عامل حمله ناکام ماند.

 

کارشناسان فنی اداره جنایی آلمان در بررسی شیوه هر دو خرابکاری پی برده بودند که طراحی آنها را یک نفر انجام داده است.

 

مظنون عراقی ۴۲ ساله که ظاهرا هوادار داعش است، روز دوشنبه ۲۵ مارس (پنجم فروردین) در وین دستگیر شد. او در صورت اثبات اتهام، ممکن است به حبس ابد محکوم شود.

 

در ارتباط با نقشه‌های او، دو عراقی در جمهوری چک دستگیر شده‌اند که قرار است به اتریش تحویل داده شوند. این زن و مرد ۲۷ و ۳۰ ساله به مشارکت در طرح‌های تروریستی و تامین مالی تروریسم متهم شده‌اند.

 

به گزارش رسانه‌های جمهوری چک، متهمان می‌خواستند پس از اقامتی یک روزه در پراگ به وین بروند. روزنامه‌نگاران از مقامات چک نیز انتقاد کرده‌اند که هیچ توضیحی در این باره نداده‌اند و آنها  پس از اظهارات وزیر کشور اتریش در جریان امر قرار گرفته‌اند.

 

هربرت کیکل، وزیر کشور اتریش، پس از بازداشت عراقی متهم به خرابکاری در راه آهن آلمان، اعلام کرد که او یک سلول تروریستی تشکیل داده بود و همدست دارد. جمهوری چک به دلیل اعتبار حکم جلب دو عراقی مظنون در کل اروپا، آنها را به اتریش تحویل می‌دهد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان در شرایطی مقابل پیکان در جام حذفی به میدان رفت که دو بازیکن عراقی این تیم همچون دیدار گذشته در ترکیب نارنجی‌پوشان غایب هستند.

منتظر محمد از 10 روز پیش برای حضور در اردوی تیم زیر 23 ساله عراق به کشورش رفت و همچون دیدار گذشته مقابل فولاد خوزستان در لیگ برتر در بازی امروز با پیکان هم غایب بود.

علی عدنان مدافع باتجربه عراقی نیز به دلیل محرومیت از بازی با فولاد خوزستان چند روزی ایران را ترک کرد و حالا در لیست بازی با پیکان در حذفی هم حضور ندارد. این مدافع عراقی ظاهرا هنوز به ایران برنگشته و به همین خاطر در لیست نفرات مس رفسنجان حضور ندارد.

دیگر خبرها

  • غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • ستاره لورکوزن: بایرن شانسی مقابل رئال ندارد
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • کاش رئیس بایرن بودم تا ناگلزمان اخراج نشود
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه